Recenze
Blackmagic Video Assist
Když počátkem ledna loňského roku představila firma Blackmagic Design na veletrhu NAB 2015 monitor a rekordér Video Assist, byl tento přístroj spíše v pozici doplňkového nástroje pro novinku v podobě Micro Cinema Camery. Tato drobná kamerka určená spíše pro instalaci na drony logicky postrádá vlastní monitor a tak ji firma prezentovala právě ve spojení s Video Assistem. Tento monitor a rekordér však rozhodně není pouhým doplňkem nového modelu kamery.
To si pochopitelně záhy uvědomila i...
Adobe After Effects CC 2015
Pokud se dnes věnujete pohyblivé grafice (trochu nešťastný český ekvivalent anglického sousloví Motion Graphics), máte v podstatě několik různých možností. V „jablečném“ světě můžete využít program Motion, ideálně v kombinaci s Final Cutem, Autodesk Smoke či kompoziční software Nuke od firmy Foundry (pro Windows i Mac OS X) nebo Blackmagic Fusion. V neposlední řadě lze pak zvolit ještě program After Effects, který je v současnosti nejrozšířenější. Díky tomu naleznete pro tento software i...
Optoma ZU650
V AV/IT světě pomalu, ale jistě končí éra standardních světelných zdrojů pro projektory. Původně lampové stroje uvolňují pozvolna prostor svým nástupcům označovaným poněkud nepřesně „bezlampové“ (Lampless). Stejně jako LED úsporné žárovky postupně vytlačují standardní „Edisonovy“ vakuové žárovky, i ve světě projektorů je situace naprosto analogická. Jeden zásadní rozdíl tu však přece jen je: pro dodržení intenzity barev jednoduše standardní LED nestačí a zkušenost zatím naznačuje, že výkonově...
NewBlueFX Titler Pro 4
Člověk je od přirozenosti líný tvor a tak se není čemu divit, že si rád ulehčí práci. V oblasti motion designu platí tato premisa rovněž a tak si pomáháme nejrůznějšími doplňky a plug-iny při zvládání úkolů, které by sice byly řešitelné jiným způsobem, ale s vynaložením mnohem většího úsilí a času. Zakupujeme si tak gradovací plug-iny s mraky presetů, využíváme knihovny speciálních prolínaček a dalších kreativních nástrojů.
Titulkování je na první pohled disciplína, kterou byste v...
Sony Catalyst Production Suite
Balík Catalyst Production Suite vznikl v rámci softwarové podpory zpracování multimediálních souborů produkovaných prakticky všemi současnými digitálními fotoaparáty a především jako nově koncipovaný produkční nástroj pro zpracování videa z novějších digitálních kamer značky Sony s rozlišením až 4K. Je třeba říci, že Catalyst Production Suite primárně nenahrazuje žádný z domácích video editorů Sony Movie Studio a už vůbec ne Vegas Pro, jehož zaměření čistě na detailní editaci videa a jeho...
Optoma WU515T
Společnost Optoma je známá zejména projektory, které míří do konzumní sféry nebo jsou určeny méně náročným zákazníkům sféry podnikové. V posledních letech však tento výrobce nejenže obohacuje nabídku projektorů o stále více produktových řad, ale zejména přidává na jejich robustnosti a kvalitě odpovídající profesionálnímu nasazení. Díky řadě ProScene již nelze mluvit o „konzumních projektorech“ a řady jako EH nebo EW představují důstojné instalační stroje se solidním vybavením při zachování...
Sennheiser AVX
Firmě Sennheiser - průkopníkovi v oblasti bezdrátových přenosových systémů - trvalo poměrně dlouho, než se rozhodla vstoupit na trh digitálních bezdrátových mikroportů. Z firmy zaznívalo, že pokud nebudou schopni nabídnout nějaký zásadní benefit oproti analogovým mikroportům, tak se „digitálů“ od Sennheiserů nedočkáme. Situace se však změnila s příchodem pozemního televizního vysílání DVB-T. Postupné zaplňování UHF pásma způsobilo, že i v místech, kde dříve nebyly žádné problémy s přenosem...
Adobe Premiere Pro CC 2015
První verze aplikací Adobe Creative Cloud přinesla malou revoluci v systému licencování jednotlivých aplikací pro DTP, zpracování grafiky, práci s fotografiemi, editaci videa i různé formy doplňkových programů a obsahu. Profesionální video editor Adobe Premiere Pro byl rovněž zařazen do rodiny produktů Adobe CC, kde je sice nutnost platit pravidelné „výpalné“, ovšem na druhou stranu jsou značně jednodušší všechny více či méně otravné upgrady, které jsou v rámci CC předplatného nyní zdarma....
Livestream Broadcaster mini
Zivé vysílání bylo dlouhou dobu výsadou televizních štábů vybavených drahou technikou. Profesionální televizní přenos je i dnes, při požadavcích souvisejících s nástupem 4K do běžného vysílání, velmi drahou záležitostí. Technologie však cválají obrovským tempem kupředu - kdo by si před deseti lety řekl, že s pomocí smartphonu a aplikace Periscope bude schopen přenášet přímý přenos například z koncertu, svatby či jízdy do práce (zdravíme Miloše Čermáka). Periscope a další podobné aplikace jsou...
Sony PXW-X200
Nechoďme s kanónem na komára, dalo by se konstatovat při pohledu na současné možnosti záznamové videotechniky. Firmy se předhánějí v nových modelech, svět zrcadlovek a bezzrcadlovek stlačil ceny skvělého vybavení nebývale nízko a na americkém filmovém festivalu v Sundance září snímek natočený celý na iPhone. Účel použití však do jisté míry určuje i volbu vhodné techniky. Zrcadlovka s výměnnými objektivy je skvělá na natáčení klipů, krátkých filmů a především pečlivě připravených záběrů, zatímco...
DJI Phantom 3 Professional
Nejspíše si to obvykle ani neuvědomujeme, ale vývoj v některých oblastech techniky jde mílovými kroky kupředu. Je skoro neuvěřitelné, že před deseti lety byl dotykový telefon neznámým kusem hardwaru, zatímco teď je brán jako naprosto normální součást života. Žasnutí nad novou technikou pomalu uvadá přímo úměrně s tím, jak proniká do většinové společnosti. Byli jste u toho, když se „žaslo“ nad prvními počítači? Pokud ne, můžete velmi podobné pocity zažívat při další technologické minirevoluci -...
Zpět k celuloidu
Nápad ukládat digitální informace na celuloidový pás může v dnešní době mnohým připadat přinejmenším podivný. Nabídku datových úložišť lze bez přehánění označit za nepřebernou a cena za uložený MB neustále klesá. A přesto společnost Piql vloni přišla s řešením založeným na nepřepisovatelném a poněkud staromódní médiu. Navíc to vypadá, že tento přístup má poměrně pozitivní ohlas.
Archivace není problém?
. Než se pustím do popisu technologie, zkuste si představit následující situaci....
Element 3D 2.2
Se jménem Andrewa Kramera a jeho firmy Video Copilot se setkáváme na stránkách časopisu PiXEL s železnou pravidelností a není se vůbec čemu divit. Video Copilot se z malé garážové firmičky s majitelem, který si především „hrál“ a vytvářel dechberoucí návody pro své fanoušky, proměnila ve firmu, jež nás pravidelně zásobuje novými plug-iny či jejich vylepšeními.
Nesporně je to i díky „hračičkovství“ Andrewa Kramera, který začínal jako motion designer, jenž se o své poznatky rád dělí s...
EDIUS Pro 8
Grass Valley EDIUS je střihový software pro video studia a v kombinaci se specializovanými video kartami a případně i dalším hardwarem a softwarem tvoří základ NLE řešení vyšší kategorie. Editor je vzhledem ke svým schopnostem primárně určen ke střihu v rámci sestavování video materiálů do klipů a filmových projektů, samozřejmě včetně základních i rozšířených barevných korekcí, maskování a možnosti využít běžné video filtry a přechodové efekty nativně akcelerované přes grafickou kartu....
Sony PXW-FS7
Už máme za sebou polovinu revoluční dekády, kdy svět nezávislého filmu ovládly digitální fotoaparáty. Protože obraz z přístrojů s velkým čipem měl krásný filmový charakter s malou hloubkou ostrosti, dosáhlo natáčení na DSLR obrovské popularity. Na to naštěstí reagovali výrobci kamer a tak jsme se dočkali řady modelů s čipem velikosti Super 35 mm. Objevily se drahé i levné modely těchto kamer, stále tu však chyběl typ, který by toho hodně uměl a po dokoupení příslušenství ještě víc, měl by...
EIZO ColorEdge CG248-4K
O tom, že to výrobci myslí s 4K, resp. UHD rozlišením vážně, už nemůže být pochyb. Prakticky všichni významní hráči v oblasti zobrazovačů a projektorů míří do světa rozlišení se čtyřnásobně větším počtem pixelů než má HDTV. Vše ještě více akceleruje skutečnost, že infrastruktura pro zobrazení a záznam je již kompletní. Firma EIZO sice již svůj UHD/4K monitor představila před časem, ale CG248 je jiný právě vzhledem k poměru velikosti a rozlišení. Tento UHD monitor má hustotu pixelů 185 PPI...
RODELink Filmmaker Kit
Ne náhodou jsem v podnadpisu zvolil text z obalu nového mikroportu RODELink Filmmaker. Podtitul totiž přesně vystihuje, co se v tomto segmentu zvukové techniky právě děje. Jsme svědky změny technologií - pro bezdrátový přenos zvuku se doposud pro mikroporty používala FM syntéza a ta je v současnosti nahrazována digitálním bezdrátovým přenosem. RODE tak nemusí dohánět „rozjetý vlak“ konkurence, ale naopak spolu s ostatními výrobci startuje digitální éru bezdrátového přenosu zvuku.
Plexus 2
Oblast plug-inů pro program Adobe After Effects je opravdu bezbřehá. To je samozřejmě trochu nadnesené, jelikož plug-iny se pochopitelně skládají do jednotlivých skupin, přičemž jeden do jisté míry pohodlně nahrazuje druhý. Máme tak velké množství částicových generátorů, plug-iny pro tvorbu abstraktních objektů a tvarů - což je i případ plug-inu Plexus, o kterém se dočtete více na následujících řádcích.
Plexus je plug-in z rodiny abstraktních nástrojů - tedy umožňuje vytvářet poměrně...
MAGIX Video Pro X7
Video Pro německé společnosti MAGIX Software připomíná číslováním verzí Corel VideoStudio a ještě více pak Serif MoviePlus, patří ale do jiné kategorie výkonných nástrojů pro střih a zpracování videa. Video Pro nesází na žádné novátorské pracovní postupy jako třeba Lightworks a drží se osvědčené pracovní plochy s detailní časovou osou a úsporným grafickým rozhraním s dobře přístupnými editačními funkcemi. Program existuje pouze ve verzi pro Windows a nemá žádné edice s odstupňovanou cenou či...
DJI Inspire 1
Je všeobecně uznávaným faktem, že s opravdovými inovacemi a vynálezy přichází převážně západní civilizace. Čína je tak spíše vnímána jako obrovská montovna plná kutilů, kteří jsou schopni západní produkty v neuvěřitelné rychlosti okopírovat a vrhnout na trh v nespočtu více či méně povedených a (ne)funkčních kopií. Tento náhled ale postupně přestává mít všeobecnou platnost - stačí pohlédnout do oblasti telekomunikačních technologií na firmy jako je Huawei či Xiaomi, které dokáží vyrobit opravdu...
Magic Bullet Suite 12
Vizualita videa či filmu je do velké míry tvořena i tím, jak pracujete s barvami, tónováním záběrů a dalšími podstatnými elementy. Barevná úprava či grading je pevnou součástí každého filmu, videoklipu či dokumentu, nicméně je to takřka neviditelná práce, která může ve výsledku zabrat opravdu velké množství času. Kupříkladu letošní oscarový hit - snímek Bridman, který je natočen zdánlivě v několika dlouhých záběrech, si dle filmu o filmu vyžádal neuvěřitelné množství hodin práce při barevných...