Návody

Tvorba a editace titulků v programu Adobe Premiere Pro CS6.

V šestém dílu jsme se zaměřili především na editaci audio souborů. Ukázali jsme si, jak pracovat s audio efekty a audio přechody. Pracovali jsme s Audio Mixerem, který umožňuje velice různorodou práci s audio soubory a dokonce jsme i zmínili program Adobe Audition, který je stvořen pro pokročilou editaci audio souborů. Na konci minulého dílu naší série jsme nakousli další kapitolu a to tvorbu a editaci titulků v programu Premiere Pro CS6. V tomto tématu budeme pokračovat v dnešním dílu....

11. 3. 2016

Edge of Tomorrow

Překvapení roku v drsně realistickém VFX hávu.

Pro mě osobně byl film Edge of Tomorrow zjevením. Sice jsem tak trochu čekal, že by se z něj mohla vyklubat dobrá zábava, rozhodně jsem však nešel do kina s tím, že jdu na (alespoň pro mě) jedno z nejlepších sci-fi několika posledních let. Jsem si vědom toho, že mnozí to tak neviděli, já tento film každopádně považuji za nesmírně nápaditý, zábavný od začátku do konce, doplněný o úžasný střih a skutečně geniální skloubení humorné a vážné stránky.
Už jen proto, že film krátce po premiéře...

Pokročilá editace zvuku a práce s titulky v programu Adobe Premiere Pro CS6.

V pátém dílu jsme si představili video přechody, které nabízí program Premiere Pro CS6 a také způsob práce s těmito přechody. V závěru minulého dílu jsme pak začali pracovat s audio soubory. Řekli jsme si, jak na základní práci s audiem a dnes v tomto tématu budeme pokračovat. Po probrání zvukové editace v Premiere Pro CS6 se zaměříme na tvorbu titulků.
Editace audio souborů. Jak jsem již zmínil, hlavní náplní dnešního článku bude editace zvukových souborů a celková editace audia v...

Práce s video přechody a základní editace zvuku v programu Adobe Premiere Pro CS6.

Ve čtvrtém dílu jsme si představili efekty, které nabízí program Premiere Pro CS6 a způsob práce s těmito efekty. V dnešním dílu se podíváme na efekty, které slouží k tvorbě přechodů a poté se budeme věnovat možnostem práce se zvukem.
Video přechody. Nyní se tedy zaměříme na poslední složku, která je na pátém místě v efektovém okně. Jedná se o složku s názvem Video Transitions. V této složce naleznete všechny vytvořené přechody, které jsou v Premiere Pro CS6 přednastaveny....

Mutantská trikařina v apokalyptickém sequelu.

Dá se říci, že Bryan Singer a jeho první X-Meni nastartovali v roce 2000 trend, který v dnešní době přerostl v mánii. Díky ní se do kin zhruba každý půlrok vyřítí minimálně jeden megalomanský superhrdinský film, který utrží obrovské sumy a utvrdí producenty v tom, že tohle téma dneska zkrátka frčí. A tak tu máme všemožné Marvelovky, zbrusu nového Supermana, rebootovaného Spidermana, řítí se na nás Guardians of the Galaxy, nový Batman... A X-Meni samozřejmě nestojí stranou.

Formáty používané při filmové postprodukci.

Ačkoliv běžní návštěvníci kin přechod na digitální projekci možná ani nezaznamenali, a kina prostě musela tiše vyměnit jednu technologii za jinou, pro proces filmové výroby se změnila řada věcí. V oblasti filmových efektů se samozřejmě studia potýkají s obrazem v podobě jedniček a nul již dlouho, do příchodu natáčení na DSLR a relativně cenově dostupných digitálních kamer trápila filmová data jen úzkou skupinu profesionálů. Poslední léta ale přinesla revoluci, „filmovou“ kameru od BlackMagicu...

Práce s efekty a klíčování efektů v programu Adobe Premiere Pro CS6.

V třetím dílu jsme si představili střihové nástroje a jejich využití v pracovním prostředí Premiere Pro CS6. Větší část dalšího dílu se bude soustředit na video efekty a video přechody. Je pravda, že práce s efekty nespadá přímo do střihu, ale postupem času se video efekty implementovaly i do střihového programu Premiere Pro a staly se jeho nedílnou součástí. Hlavním efektovým programem pod značkou Adobe však stále zůstává After Effects. Pokud tedy budete chtít provádět složité video efekty, s...

Práce se střihovými nástroji v programu Premiere Pro CS6.

Je tu další díl o základech video postprodukce. Jak jsem již psal v prvním dílu, rozhodl jsem se vytvořit krátký seriál, ve kterém bych rád popsal postprodukci videa a pomohl tak nadšencům nebo začínajícím tvůrcům k naučení se a nahlédnutí do umění střihu, efektů, barevných korektur a dalšího. V druhém dílu jsme si podrobněji představili prostředí Premiere Pro CS6 a dále jsme řešili témata importování videa, správa souborů, nastavení sekvence, práce s časovou osou a základní střih....

Překvapivě povedený sequel plný létajících VFX.

Nevím jak vám, mně osobně se ale první Captain America zdál jako nejhorší ze série superhrdinských filmů, které na nás Marvel v posledních letech vypustil. Nepříliš zajímavý hrdina šířící se svým červenomodrým štítem propagandistické myšlenky USA, které stejně jako ve filmu patří i dnes svou naivitou do první poloviny minulého století. Otřesně vypadající záporák, kterému nepomohlo ani to, že ho ztvárnil Hugo Weaving. Předvídatelná příběhová linie, ve které chybí špetka napětí....

Práce ve střihovém programu Adobe Premiere Pro CS6.

Jak jsem již psal v prvním dílu, rozhodl jsem se vytvořit krátký seriál, ve kterém bych rád popsal postprodukci videa a pomohl tak nadšencům nebo začínajícím tvůrcům k naučení se a nahlédnutí do umění střihu, efektů, barevných korektur a dalšího. V prvním dílu jsme si řekli základní rady a postřehy týkající se natáčení a vůbec pořízení video materiálů. Tento postup jsem zvolil převážně proto, že seriál je určen především začínajícím nadšencům, kteří zastávají většinu funkcí při výrobě vlastního...

20. 12. 2015

300: Rise of an Empire

Sidequel „Třístovky“ ve znamení previzu.

Když Zack Snyder přišel před několika lety s nápadem natočit historický velkofilm pouze na trikovém plátně, většina lidí si v té době ještě klepala na čelo. Přece jen v roce 2006 něco takového ještě vůbec nebylo běžné. Když potom na internet začala pronikat první produkční videa, z nichž bylo jasně vidět, v jak stísněných prostorech „Třístovka“ vzniká, málokdo si dokázal představit, co z toho vůbec může vzejít. Monumentální filmová adaptace jedné z nejslavnějších bitev starověku? Ani náhodou!...

Úvod do video tvorby a následné představení programu pro střih videa Premiere Pro CS6.

Rozhodl jsem se vytvořit krátký seriál, ve kterém bych rád popsal postprodukci videa a pomohl tak nadšencům nebo začínajícím tvůrcům k naučení se a nahlédnutí do umění střihu, efektů, barevných korektur a dalšího. Ke střihu videa v tomto seriálu jsem zvolil asi nejpoužívanější program Adobe Premiere Pro CS6. Tento seriál nebude pojednávat jen o střihu, ale zaměří se postupně i na další postprodukční činnosti. Firma Adobe postupuje v tomto ohledu jasně vytyčeným směrem a ve své softwarové...