Hromadný e-mailing je ideální způsob, jak o sobě dát svým zákazníkům čas od času vědět, sdělit jim novinky nebo je třeba pozvat na nějakou událost. Ale je potřeba se vyznat v tom, jak na to, tedy spíš vědět, čemu se vyvarovat.
Povíme si hlavně o technických procesech rozesílání hromadné pošty – jak to funguje, co dělat a co nedělat – prostě abyste si zajistili, že váš newsletter dorazí tam, kam má a zbytečně neodradí zákazníky.
U koho začít?
Kvalitní newsletter vás může stát i desetitisíce korun. Jestli ale chcete ušetřit a máte čas a energii, zkuste SMTP Klerk od Stable.cz. Za pár set korun si vše vyzkoušíte a odladíte úplně sami. Později to můžete propojit i se softwarem SendMails, ten má spoustu vychytávek a e-mailing vám ještě vylepší. Ale co tedy rozhodně nedělat?
1. Bez freemailových účtů
Klasickou chybou je použití takzvaných freemailových adres – třeba na gmailu, seznamu nebo email.cz. Ty využívejte pouze pro své osobní zprávy. Když totiž odešlete hromadný newsletter právě z nich, mohou vám přístup k e-mailu úplně zablokovat na několik dní i měsíců. Takže je lepší si založit doménu s názvem vaší firmy a tu propojit s mailem.
2. Podepište se!
Podle podpisu se server rozhodne, do které přihrádky příjemci e-mail vloží – doručené nebo spam, může ho dokonce rovnou smazat. Používají se k tomu záznamy DKIM, SPF a DMARC. Teď není důležité vědět, co zkratky znamenají, kdyby ale ve vašem e-mailu chyběly, skončíte ve spamu.
3. Na doméně se nešetří
Na doméně pro e-mailing byste neměli šetřit. Vybírejte si ji tam, kde vám poradí s jejím nastavením a budou vám k ruce v případě potřeby.
4. Spravujte pravidelně databázi
Když na nějaké adresy maily nejdou doručit, smažte si je z databáze. Pravidelné odesílání newsletterů na neexistující kontakty vůbec nepomáhá reputaci vaší domény – e-maily by pak mohly začít padat do spamu i ostatním příjemcům, i přesto že by v nich nic špatného nebylo.
5. Snadné odhlášení
Jistě, e-maily můžete posílat pouze na ty kontakty, které k tomu daly svolení a to přímo vám nebo třeba na základě předchozího nákupu. Ale nezapomeňte, že i těmto lidem musíte dát možnost se odhlásit. Podle zákona musí být žádost o odhlášení viditelná a jednoduchá.
6. Testujte a vyhodnocujte
Ještě než odešlete newsletter na všechny kontakty, ozkoušejte to sami na sobě. Stačí ho nejprve poslat na nějakou freemailovou adresu (gmail, seznam,..) a také na různé e-mailové klienty – tak budete mít jistotu, že se celá zpráva zobrazí všem správně, se správnými obrázky, grafikou i písmem. Také nezapomeňte zkontrolovat funkčnost odkazů.
Když si dáte na toto pozor, rozesílání hromadných e-mailů bude snadné a stane se jednou z vašich nejlepších marketingových zbraní.