Aktuální příspěvky
Poslední téma
Poslední příspěvky
Poslední články
Kamerové systémy - oči kasina
Férová hra znamená důvěru hráčů. Bez ní nepřežije žádné kasino. Určitě jste si všimli, že v kasinech se nachází větší počet kamer než v jiných provozech. To vyvolává diskusi o nutných limitech sledování a o soukromí hráčů.
Nenechme se mýlit – kamery v kasinech jsou povinné ze zákona a chrání v podstatě všechny zúčastněné strany – kasino, zaměstnance i hráče.
Podle českého Zákona o hazardních hrách musí být v kasinu alespoň jedna kamera. Tentýž zákon přikazuje, že na obraze musí být...
Shure Axient ADX5D
Potřeba špičkových produktů pro práci se zvukem v terénu je stále větší. Není už jen doménou profesionálních filmových a televizních štábů. Přitom tato technika zahrnuje různé typy zařízení, jako jsou field mixéry a rekordéry, nebo také bezdrátové přijímače přenášející zvuk přímo do televizních kamer. Právě takovým přijímačem, který si dnes představíme, je Shure Axient ADX5D.
ADX5D. Pokud jste ještě neslyšeli o bezdrátovém systému Shure Axient, pak vězte, že jde o vlajkovou loď firmy Shure...
BenQ SW271C
Technologický pokrok již dospěl tak daleko, že tradiční výrobce průmyslově uznávaných zobrazovačů dohání konkurence. Příkladem takového disruptivního vývoje je profesionální řada monitorů BenQ PhotoVue, která si zadá s těmi nejlepšími hráči na trhu. PhotoVue SW271C je nástupce dva roky starého modelu, který má několik zásadních vylepšení co do spotřeby, USB-C, ale i rozsahu gamutu.
Rozbalení a sestavení. Už od vlastního vybalování zobrazovače je zřejmé, že se jedná o profesionální a...
BenQ SW321C
V relativně krátké době po sobě mě na stole přistál na recenzi další zobrazovač s úhlopříčkou 32“ a musím, že tato velikost je skutečně impresivní. Najednou se člověk před monitorem snaží tak nějak intuitivně „skovat“ a standardní zvyklosti, kdy jsme od zobrazovače vzdáleni průměrně 30 cm (skutečně, dle výzkumů, tak málo), se najednou mění. Prostě se nějak nemůžete odtáhnout od obrazu, protože byste byli už v pozorovací vzdálenosti odpovídající spíše sledování televize a tak prostě intuitivně...
Huawei Mate 40 Pro
Na natáčení prvotřídních videí v profesionální kvalitě už nepotřebujete několik zařízení s různými funkcemi. Vše můžete mít pohromadě, dokonce v jedné kapse. To umožňuje nový smartphone Huawei Mate 40 Pro, který kraluje telefonům nejen fotoaparátem, ale také bezkonkurenčními možnostmi pro natáčení videí.
Říká se, že nejlepší kamera je ta, kterou můžete mít neustále při sobě. Ať už vytváříte videa pro osobní potřebu, nebo se natáčením obsahu živíte, s telefonem Huawei Mate 40 Pro se můžete...
BenQ PD3220U
Již několik jsem svědkem toho, že rozlišení 4K resp. UHD (3840 x 2160 px) nabírá (právem) na oblibě a již začíná být vlastně mainstreamem. Začalo to konzumními televizemi, kde streaming služby typu Netflix a YouTube konečně mají co nabídnout a nakonec se mnohým z nás prodral 4K zobrazovač až na pracovní stůl. Není to tak dlouho, kdy v profesionálním světě měla řada aplikací s touto novinkou vážný problém, dokonce velcí matadoři průmyslu (Adobe, Autodesk) UHD rozlišení začali smysluplně využívat...
EIZO ColorEdge CS2740
Profesionálové to již vědí léta, mezitím co počítač se jim mění pod stolem nebo na stole téměř každé dva až tři roky, tak kvalitní displej zůstává 5 a více let. Vzhledem k tomu, že náš nejvzácnější smysl, tj. zrak je právě denním (i nočním) vysedáváním před displejem namáhán právě zobrazovacím systémem, tak dává smysl věnovat tomuto zařízení mimořádnou pozornost. Prakticky každý, kdo používá počítač denně by si toto měl uvědomit a nešetřit na kvalitě zobrazovače. Nevhodný nebo špatný monitor...
RODE NT-SF1
Pokud nevíte, co je ambisonický mikrofon, přečtěte si následující řádky, které předcházejí vlastní recenzi na RODE NT-SF1. Poznáte technické základy zvuku pro virtuální realitu, a zda je možné nebo dokonce výhodné používat ambisonický mikrofon nejen pro virtuální realitu.
Od mona po ambisonic. Při natáčení videa je zpravidla potřeba maximálně se soustředit na první plán natáčené akce. To znamená, že pomocí směrových a klopových mikrofonů zaznamenáváme zvuk co nejvíc oproštěný o okolní...
DJI Osmo Pocket
S rychlým vývojem moderních technologií se zmenšují a zlevňují zařízení, která byla dříve přístupná jen filmovým profesionálům. Samozřejmě to vždy v počátku vede k nadužívání určitých výrazových prostředků, ale tvůrci se po čase uklidní a vrátí se k osvědčenému pravidlu, že forma má být v souladu s obsahem. Tak jsme měli ještě před pár lety v každém umělečtějším projektu spousty časosběrných záběrů, pak kamerové jízdy, případně jízdy s časosběrem. Se začátkem prodeje akční kamery GoPro s...
Sony DSC-RX0 II
Je tu nový model akční kamery s velkým jednopalcovým čipem, výklopným displejem, širokoúhlým objektivem, elektronickou stabilizací, ale hlavně – konečně s interním záznamem videa v UHD. Přesto, že je kamera v odolném vodotěsném pouzdru, měli bychom „akční“ používat ve spojení s tímto modelem spíše v uvozovkách a to kvůli ne příliš dokonalé stabilizaci obrazu. Zajímavé v tomto ohledu je srovnání s jinou akční kamerou firmy Sony – ActionCam X3000. Kamera je zajímavým konceptem s dobrými...
Red Giant VFX Suite
Společnost Red Giant nabízí mnoho plug-inů, nástrojů a editačních modulů pro navrhování a realizaci nejrůznějších vizuálních efektů pro různé kompoziční editory a video editační aplikace. Nová sada VFX Suite pro Windows a macOS se skládá z devíti zbrusu nových, ale i již v praxi osvědčených plug-inů, jejichž schopnosti si podrobněji představíme. Všechny plug-iny lze zakoupit i samostatně a jsou určeny pro Adobe After Effects CC, čtyři z plug-inů lze navíc používat také v Adobe Premiere Pro...
EIZO ColorEdge CG279X
Před lety jsem měl tu čest pracovat se zobrazovačem EIZO CG276, už tehdy to byl doslova dotyk dokonalosti. Úhlopříčka 27“, rozlišení 2560x1440, vestavěná autokalibrační sonda, široký gamut zobrazitelných barev. Po pěti letech vývoje tu je vylepšená verze CG279X, která opět vlastnosti monitoru posouvá o něco dále. Co je nového? V první řadě je to schopnost zobrazovat HDR formáty pomocí tone-mapping křivek HLG a PQ, dále je to zase o něco širší gamut, speciální kontrola saturací a překročení...
Vegas Pro 16
Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...
Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2
V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat.
Sigma Cine 18-35mm T2. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech....
Pinnacle Studio 22
Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...
Novinky z oblasti videa
Trapcode Form 2.0 s podporou 3D objektů
Výrobce doplňků pro střihové a videokompoziční aplikace Red Giant Software představuje Trapcode Form 2.0, druhou inkarnaci After Effects plug-inu pro vizuální design a pohyblivou grafiku. Ta podporuje 3D modely a sekvence objektů ve formátu OBJ; obsahuje funkce částicového generátoru Particular 2, např. typy částic Textured Polygon nebo Streaklet; nabízí možnost osvětlovat částice prostřednictvím AE světel a další funkce pro shading; plnou podporu pro Layer Map funkci pro větší kontrolu nad animovanými hodnotami částic - jejich velikostí, rotací nebo barvou; rozšíření u nástroje Spherical Field pro deformaci kulovitých objektů do libovolných elipsoidních tvarů apod. Trapcode Form 2.0 ke své činnosti vyžaduje After Effects CS4 nebo vyšší běžící na systému Windows, či Mac OS X a stojí 199 USD (99 USD v případě upgrade). Po zaregistrování se na stránkách redgiantsoftware.com lze stáhnout bezplatnou zkušební verzi.
www.redgiantsoftware.comNewton: Fyzikální plug-in pro After Effects
Francouzské studio Motion Boutique věnující se video designu, uvedlo 2D fyzikální simulátor Newton pro kompoziční software Adobe After Effects. Newton interpretuje každou vrstvu jako pevné těleso v reálném prostředí a jeho výstupem jsou běžné klíčové snímky, se kterými lze dále pracovat. Dle autorů je plug-in velmi robustní a rychlý, je vybaven intuitivním rozhraním s OpenGL náhledem a simuluje účinky gravitace, kolizí, tření apod. Newton podporuje After Effects CS5 nebo vyšší, běží na systémech Windows i Mac OS X a přijde na 179 EUR bez DPH. Po registraci si můžete demo stáhnout z webu autorů.
www.motionboutique.comSony Vegas Pro 11 již brzy
Dne 9. září 2011 bylo na veletrhu IBC oznámeno, že Sony Vegas Pro 11 bude uveden na podzim letošního roku. Vegas Pro 11 nabídne mnoho nových vlastností a funkcí, efektivnější pracovní postupy a ještě vyšší výkon než dosud. GPU-akcelerace = Lepší přehrávání a rychlejší renderování. Získejte výhodu a využijte výkon vašeho GPU (Graphics Processor Unit) pro plynulejší přehrávání videa a rychlejsí renderování. Stereoscopické 3D video lze se Sony Vegas Pro 11 snadno importovat, editovat a exportovat stereoskopické 3D média — vše s využitím a dodržením profesionálních standardů pro výstupní formát souborů. Fotografické soubory ve formátu RAW můžete nativně zobrazovat fotografické soubory z více než 120 DSLR fotoaparátů přímo na časové ose Sony Vegas Pro 11. Rozpohybujte text jednoduše a rychle s novým titulkovacím a textovým plug-inem. Vyberte si ze seznamu předdefinovaných animačních efektů ten, který chcete použít a jednoduše jej přetáhněte do projektu. Použijte technologii stabilizace obrazu k redukci chvění video záznamu. Video záznam pořízený ručními kamerami bez použití stativu je často roztřesený. Nyní ho lze s úspěchem snadno zachránit s použitím několika optimalizovaných přednastavení.
www.sonycreativesoftware.com, www.erpea.czDaVinci Resolve 8.0.1 beta
Černí mágové Blackmagic Design publikovali veřejnou beta verzi 8.0.1 své aplikace pro barevné úpravy videa DaVinci Resolve. V ní je obsažena podpora nového systému Mac OS X 10.7 „Lion“ a také nový nástroj pro barevné korekce s jednodušším uživatelským rozhraním. DaVinci Resolve 8 je software (resp. systém) kompatibilní s platformami Max OS X a Linux a jeho nejlevnější verze přijde na 995 USD. Beta je dostupná zdarma všem majitelům aktuální licence. Zajímavou novinkou je taktéž nově uvedený DaVinci Resolve Lite pro Mac OS X s ořezanou výbavou a nulovou cenou!www.blackmagic-design.com, www.syntex.cz
Plug-iny Sapphire Edge pro FCP a Vegas
GenArts Inc., světoznámý výrobce plug-inů pro video postprodukci, vydal Sapphire Edge, sadu inovativních videoefektů pro střihače. Ta obsahuje 350 přednastavených efektů včetně interaktivního prohlížeče presetů a intuitivních ovládacích prvků. S cenou 299 USD a podporou Apple Final Cut Pro a Sony Vegas Pro je produkt Sapphire Edge určen především pro použití na menších pracovištích zabývajících se střihem a dalším kreativním zpracování videomateriálu. Demo verze je (po zaregistrování se) dostupná na webu autorů.www.genarts.com
NUKE 6.3 na trhu
Britští The Foundry potěšili početnou skupinu svých uživatelů novou verzí svého profesionálního video kompozičního programu Nuke pro Windows, Linux i Mac OS X. Verze 6.3 je nezvykle velkou aktualizací obsahující řadu oprav i horkých novinek, mezi které patří dlouho očekávaný částicový simulátor 3D Particles (pouze ve verzi NUKEX), systém pro sledování pohybu Planar Tracker (NUKEX), funkce pro redukci šumu Denoise (NUKEX), nové nástroje pro deformaci obrazu křivkou nebo mřížkou, možnost importovat zvukovou stopu, systém pro uživatelská nastavení, Displacement Shader, nebo sada funkcí Deep Compositing. Aktualizace je pro všechny zákazníky s aktuální podporou bezplatná.
www.thefoundry.co.ukHitFilm
HitFilm z díly společnosti FXhome, nový produkt který v sobě spojuje 3D kompoziční nástroje, vizuální efekty, a střihové funkce, vyšel v průběhu letošních prázdnin. Software je nabízen ve dvou verzích, HitFilm Standard a HitFilm Ultimate, obsahujících 3D kamery včetně simulace hloubky ostrosti a pohybového rozostření, klíčovací a maskovací funkce, barevné korekce i sofistikovaný částicový generátor. HitFilm Standard (120 EUR) a HitFilm Ultimate (325 EUR) jsou kompatibilní s 32 a 64bitovými Windows, před koupí lze navíc vyzkoušet demonstrační verzi.
www.hitfilm.comSony Vegas Movie Studio HD Platinum 11
Vegas Movie Studio HD Platinum od Sony Creative Software se hlásí o pozornost novou verzí 11. Tento konzumní video editor pro Windows jde s dobou, a proto jistě nepřekvapí nová podpora pro 3D stereoskopický obraz, ani rozšířená nativní kompatibilita souborových formátů, mj. i Sony MVC a MPO. Aplikace je nabízena ve třech variantách (Vegas Movie Studio HD Platinum 11, Vegas Movie Studio HD Platinum Production Suite 11 a Imagination Studio 3), zakoupit ji pak lze přímo na webu výrobce či u některého z níže uvedených distributorů.
www.sonycreativesoftware.com, www.mediaport.czPanasonic AG-AC130 a 160 na podzim
Profesionální divize Panasonicu se připomíná s dvojicí chystaných AVCCAM kamer AGC-130 a AGC-160. Oba přístroje, nahrávající Full HD video na dvě paměťové karty typu SD/SDHC/SDXC, jsou osazeny špičkovým 2,2MP MOS senzorem s vysokou citlivostí a transfokátorem s 21násobným přiblížením při f = 28 mm - 588 mm (ekv. 35 mm). Záznam může probíhat v módu AVCHD PH až do rozlišení 1920 x 1080 při datovém toku až 24 Mb/s (průměrná hodnota činí 21 Mb/s), lze ovšem nahrávat i SD video ve formátu DV. Uživatelé jistě ocení i zabudovaný čtyřstupňový ND filtr, funkci DRS pro adaptaci dynamického rozsahu, možnost zobrazení vektorskopu, funkce pro volbu gamma křivek vč. „filmových“ a dva kanály zvuku realizované profesionálními symetrickými XLR konektory vč. 48V fantomového napájení. Vyšší model AG-AC160 se pyšní HD-SDI výstupem, možností nahrávat v módu „Full HD VFR“, tedy s variabilní snímkovou frekvencí v plném rozlišení 1920 x 1080, či nekomprimovaným 16bitovým LPCM audiem v módu PH. Oba modely se očekávají již tento podzim za přibližnou cenu 3.900, resp. 4.600 EUR bez DPH.
www.panasonic-broadcast.comRED EPIC Importer pro Adobe Creative Suite 5.5
Korporace Adobe uvedla předprodukční verzi produktu RED EPIC Importer, který obohatí podporu RED kamer v aplikacích Adobe After Effects CS 5.5, Adobe Premiere Pro CS 5.5 a Adobe Media Encoder CS5.5 o kompatibilitu s nejnovějším firmware digitálních filmových kamer RED EPIC (které používá např. Peter Jackson při natáčení dvoudílné filmové adaptace románu The Hobbit, a to ve 48 fps! - viz thehobbitblog.com). Tento importní modul podporuje klipy zaznamenané senzory RED EPIC 5K-Mysterium a jeho beta verzi pro Windows i Mac OS X můžete získat na serveru http://labs.adobe.com/downloads/redepic_importer.html.www.adobe.com