
Aktuální příspěvky
Poslední téma
Poslední příspěvky

Poslední články
Kamerové systémy - oči kasina

Férová hra znamená důvěru hráčů. Bez ní nepřežije žádné kasino. Určitě jste si všimli, že v kasinech se nachází větší počet kamer než v jiných provozech. To vyvolává diskusi o nutných limitech sledování a o soukromí hráčů.
Nenechme se mýlit – kamery v kasinech jsou povinné ze zákona a chrání v podstatě všechny zúčastněné strany – kasino, zaměstnance i hráče.
Podle českého Zákona o hazardních hrách musí být v kasinu alespoň jedna kamera. Tentýž zákon přikazuje, že na obraze musí být...
Shure Axient ADX5D

Potřeba špičkových produktů pro práci se zvukem v terénu je stále větší. Není už jen doménou profesionálních filmových a televizních štábů. Přitom tato technika zahrnuje různé typy zařízení, jako jsou field mixéry a rekordéry, nebo také bezdrátové přijímače přenášející zvuk přímo do televizních kamer. Právě takovým přijímačem, který si dnes představíme, je Shure Axient ADX5D.
ADX5D. Pokud jste ještě neslyšeli o bezdrátovém systému Shure Axient, pak vězte, že jde o vlajkovou loď firmy Shure...
BenQ SW271C

Technologický pokrok již dospěl tak daleko, že tradiční výrobce průmyslově uznávaných zobrazovačů dohání konkurence. Příkladem takového disruptivního vývoje je profesionální řada monitorů BenQ PhotoVue, která si zadá s těmi nejlepšími hráči na trhu. PhotoVue SW271C je nástupce dva roky starého modelu, který má několik zásadních vylepšení co do spotřeby, USB-C, ale i rozsahu gamutu.
Rozbalení a sestavení. Už od vlastního vybalování zobrazovače je zřejmé, že se jedná o profesionální a...
BenQ SW321C

V relativně krátké době po sobě mě na stole přistál na recenzi další zobrazovač s úhlopříčkou 32“ a musím, že tato velikost je skutečně impresivní. Najednou se člověk před monitorem snaží tak nějak intuitivně „skovat“ a standardní zvyklosti, kdy jsme od zobrazovače vzdáleni průměrně 30 cm (skutečně, dle výzkumů, tak málo), se najednou mění. Prostě se nějak nemůžete odtáhnout od obrazu, protože byste byli už v pozorovací vzdálenosti odpovídající spíše sledování televize a tak prostě intuitivně...
Huawei Mate 40 Pro

Na natáčení prvotřídních videí v profesionální kvalitě už nepotřebujete několik zařízení s různými funkcemi. Vše můžete mít pohromadě, dokonce v jedné kapse. To umožňuje nový smartphone Huawei Mate 40 Pro, který kraluje telefonům nejen fotoaparátem, ale také bezkonkurenčními možnostmi pro natáčení videí.
Říká se, že nejlepší kamera je ta, kterou můžete mít neustále při sobě. Ať už vytváříte videa pro osobní potřebu, nebo se natáčením obsahu živíte, s telefonem Huawei Mate 40 Pro se můžete...
BenQ PD3220U

Již několik jsem svědkem toho, že rozlišení 4K resp. UHD (3840 x 2160 px) nabírá (právem) na oblibě a již začíná být vlastně mainstreamem. Začalo to konzumními televizemi, kde streaming služby typu Netflix a YouTube konečně mají co nabídnout a nakonec se mnohým z nás prodral 4K zobrazovač až na pracovní stůl. Není to tak dlouho, kdy v profesionálním světě měla řada aplikací s touto novinkou vážný problém, dokonce velcí matadoři průmyslu (Adobe, Autodesk) UHD rozlišení začali smysluplně využívat...
EIZO ColorEdge CS2740

Profesionálové to již vědí léta, mezitím co počítač se jim mění pod stolem nebo na stole téměř každé dva až tři roky, tak kvalitní displej zůstává 5 a více let. Vzhledem k tomu, že náš nejvzácnější smysl, tj. zrak je právě denním (i nočním) vysedáváním před displejem namáhán právě zobrazovacím systémem, tak dává smysl věnovat tomuto zařízení mimořádnou pozornost. Prakticky každý, kdo používá počítač denně by si toto měl uvědomit a nešetřit na kvalitě zobrazovače. Nevhodný nebo špatný monitor...
RODE NT-SF1

Pokud nevíte, co je ambisonický mikrofon, přečtěte si následující řádky, které předcházejí vlastní recenzi na RODE NT-SF1. Poznáte technické základy zvuku pro virtuální realitu, a zda je možné nebo dokonce výhodné používat ambisonický mikrofon nejen pro virtuální realitu.
Od mona po ambisonic. Při natáčení videa je zpravidla potřeba maximálně se soustředit na první plán natáčené akce. To znamená, že pomocí směrových a klopových mikrofonů zaznamenáváme zvuk co nejvíc oproštěný o okolní...
DJI Osmo Pocket

S rychlým vývojem moderních technologií se zmenšují a zlevňují zařízení, která byla dříve přístupná jen filmovým profesionálům. Samozřejmě to vždy v počátku vede k nadužívání určitých výrazových prostředků, ale tvůrci se po čase uklidní a vrátí se k osvědčenému pravidlu, že forma má být v souladu s obsahem. Tak jsme měli ještě před pár lety v každém umělečtějším projektu spousty časosběrných záběrů, pak kamerové jízdy, případně jízdy s časosběrem. Se začátkem prodeje akční kamery GoPro s...
Sony DSC-RX0 II

Je tu nový model akční kamery s velkým jednopalcovým čipem, výklopným displejem, širokoúhlým objektivem, elektronickou stabilizací, ale hlavně – konečně s interním záznamem videa v UHD. Přesto, že je kamera v odolném vodotěsném pouzdru, měli bychom „akční“ používat ve spojení s tímto modelem spíše v uvozovkách a to kvůli ne příliš dokonalé stabilizaci obrazu. Zajímavé v tomto ohledu je srovnání s jinou akční kamerou firmy Sony – ActionCam X3000. Kamera je zajímavým konceptem s dobrými...
Red Giant VFX Suite

Společnost Red Giant nabízí mnoho plug-inů, nástrojů a editačních modulů pro navrhování a realizaci nejrůznějších vizuálních efektů pro různé kompoziční editory a video editační aplikace. Nová sada VFX Suite pro Windows a macOS se skládá z devíti zbrusu nových, ale i již v praxi osvědčených plug-inů, jejichž schopnosti si podrobněji představíme. Všechny plug-iny lze zakoupit i samostatně a jsou určeny pro Adobe After Effects CC, čtyři z plug-inů lze navíc používat také v Adobe Premiere Pro...
EIZO ColorEdge CG279X

Před lety jsem měl tu čest pracovat se zobrazovačem EIZO CG276, už tehdy to byl doslova dotyk dokonalosti. Úhlopříčka 27“, rozlišení 2560x1440, vestavěná autokalibrační sonda, široký gamut zobrazitelných barev. Po pěti letech vývoje tu je vylepšená verze CG279X, která opět vlastnosti monitoru posouvá o něco dále. Co je nového? V první řadě je to schopnost zobrazovat HDR formáty pomocí tone-mapping křivek HLG a PQ, dále je to zase o něco širší gamut, speciální kontrola saturací a překročení...
Vegas Pro 16

Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...
Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2

V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat.
Sigma Cine 18-35mm T2. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech....
Pinnacle Studio 22

Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...

Novinky z oblasti videa
Panasonic zvyšuje citlivost obrazových senzorů
Společnost Panasonic Corporation vyvinula unikátní technologii „mikroděličů barev“ (Micro Color Splitter), které oddělují světlo dopadající na obrazový senzor s využitím vlnových vlastností světla. Jejich použití v obrazových snímačích umožňuje získat obraz s jasnými barvami i při slabém osvětlení. Tato nová technologie eliminuje potřebu barevných filtrů díky využití mikroděličů barev, které na mikroskopické úrovni řídí difrakci světla. Společnost Panasonic dosáhla přibližně dvojnásobné barevné citlivosti oproti konvenčním senzorům, které využívají barevné filtry, a získala za tento vývoj 21 japonských a 16 zahraničních patentů, včetně přihlášených.www.panasonic.com, www.panasonic.cz
Blackmagic Cinema Camera: Nový firmware
Korporace Blackmagic Design uvolnila ke stažení nový firmware pro svou revoluční digitální filmovou kameru Blackmagic Cinema Camera, který obsahuje mnoho nových funkcí, včetně podpory časosběrného snímání, indikátoru clony u kompatibilních EF objektivů a možnosti použití SSD disků se souborovým systémem ExFAT. Kamera Blackmagic Cinema Camera byla navíc certifikována společností Intel pro záznam a přehrávání médií prostřednictvím rozhraní Thunderbolt na platformě Windows. Softwarová aktualizace 1.2 je nabízena k bezplatnému stažení ze stránek společnosti Blackmagic Design.www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
DollyCrane

Multifunkční filmařská pomůcka s názvem DollyCrane od firmy FloatCam vstupuje na český a slovenský trh. DollyCrane v sobě spojuje funkci kamerového jeřábu, minijibu, slideru a věže. Unikátní konstrukce dovoluje funkci systému okamžitě proměnit ze slideru na mini jib nebo opačně. Inovativní způsob vyvažování kamery používá pohyblivé protizávaží a dokáže zajistit stabilizovaný a plynulý pohyb kamery i ve velmi ostrých úhlech. Kolejnice slideru dovoluje jízdu kamery až 160 cm - tiše, bez námahy a v různých úhlech, včetně dokonale vertikálního pohybu po svislici. DollyCrane je použitelný se standardním stativem o vysoké nosnosti. Jeho montáž je rychlá, obsluha snadná a přesná. Vše zvládne jediný operátor. Zařízení lze přepravovat i malém osobním vozu. Součástí dodávky jsou dvě měkká vyztužená pouzdra s vnitřním polstrováním. K dispozici jsou dva modely: DollyCrane s nosností max. 12 kg a DollyCrane HD s max. zatížením 32 kg.
www.floatcam.eu, www.erpea.czPanasonic AG-AF100A

Broadcast divize japonské korporace Panasonic uvedla HD filmovou kameru AG-AF100A, přímého nástupce populárního modelu AG-AF100. Aktualizovaná verze je vybavena 10bitovými výstupy se vzorkováním 4:2:2 pro lepší gradaci přechodů a barevnou kvalitu při záznamu videa na externí zařízení, např. P2 HD rekordéry. Kamera je dále vybavena rozšířenými funkcemi pro ostření (zvětšení středu obrazu pro lepší posouzení stavu zaostření) a presetem 2,39:1 (Cinema Scope) u funkce pro zvýraznění bezpečných zón obrazu. Vedle kvalitního záznamového režimu „PH“ je model AF100A nově kompatibilní se standardem AVCHD 2.0, a to díky módu „PS“ s maximálním datovým tokem až 28 Mb/s pro záznam, přehrávání a výstup (HDMI) progresivního HD obrazu 1080/59,94p a 1080/50p. Oba záznamové režimy podporují dva kanály 16bitového nekomprimovaného LPCM zvuku. Doporučená koncová cena kamery AG-AF100A pro americký trh je 4.595 USD bez DPH.
www.panasonic.com/broadcastEyeon Generation AM a Connection 1.5

Eyeon Software, tvůrci profesionální kompoziční aplikace Fusion, uvedli na trh nový produkt: Generation AM. Jde o specializovaný nástroj pro správu projektů ve video postprodukčních a trikových studiích nabízející nástroje pro týmovou organizaci práce, automatizaci rutinních úkonů a usnadnění komunikace v rámci studia. Program je celý postaven na skriptech, lze jej tedy snadno přizpůsobit konkrétním potřebám každého pracoviště. V prodeji za 995 USD bez DPH, s možností úpravy celkové ceny při koupi více licencí pro celé studio. Produkt eyeon Connection usnadňující spolupráci firemního nástroje Fusion s produkty korporace Avid, byl vydán ve verzi 1.5. Software je - vedle aplikací Media Composer, Symphony a NewsCutter - nově kompatibilní s rozhraním AVX2 a systémem AVID DS. Uživatelé DS získají v podobě programu Fusion na rozlišení, snímkové frekvenci a barevné hloubce nezávislý kompoziční nástroj, který značně obohatí trikové možnosti pracoviště. Modul Connection s podporou AVX2 je nabízen uživatelům produktů Fusion a Dimension 6.4 bezplatně, pokud mají aktivní předplatné technické podpory.
www.eyeonline.com, www.syntex.czBlackmagic Design DaVinci Resolve 9.1

Společnosti Blackmagic Design a Syntex uvedly na český trh DaVinci Resolve 9.1, nejnovější verzi profesionálního nástroje pro barevné korekce. DaVinci Resolve 9.1 umožňuje použití programu na počítačích Apple Macbook vybavených displeji Retina s vysokým rozlišením. Program dále nabídne dokonalejší interoperabilitu s aplikacemi FCP X a Final Cut Pro 7, vylepšenou podporu souborového formátu CinemaDNG, kompatibilitu s kartou DeckLink 4K Extreme, kamerami Sony F55/F5 a formátem DNxHD 100, a také řadu vylepšení v oblasti zvuku a výkonu programu. DaVinci Resolve 9.1 pro Mac OS, Windows a Linux systémy si mohou všichni registrovaní uživatelé stáhnout zdarma. Verze DaVinci Resolve Lite 9.1 se aktuálně nachází ve fázi veřejného beta testování a je nabízena bezplatně, všem uživatelům systémů Mac OS X a Windows.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.czNUKE 7.0 s přehráváním videa v reálném čase

Profesionální nástroj pro video kompozici a výrobu vizuálních efektů NUKE byl uveden ve své již sedmé inkarnaci. Dle výrobce, britské společnosti The Foundry, jde o nejzávažnější aktualizaci programu v jeho historii: obsahuje dlouho očekávané funkce pro přehrávání videa z RAM paměti, dále GPU akceleraci u náročných efektů MotionBlur, Kronos, Denoise, VectorGenerator, Convolve a Zdefocus, nové rotoskopické nástroje s lepší podporou 3D videí, oblíbený barevný klíčovač Primatte 5, rozšířenou podporu pro ARRIRAW a RED data, dokonalejší nástroj SplineWarp a okno DopeSheet, schopnost měnit osvětlení v již vyrenderovaných 3D scénách prostřednictvím nového nódu Relight, vytvářet 3D modely pomocí nového ModelBuilderu (pouze NUKEX), možnost načítat a ukládat formáty OpenEXR 2.0 či Alembic a mnoho dalších novinek... NUKE spustíte na 64bitových Windows, Mac OS X nebo Linuxu, ovšem po zaplacení 4.900 USD za pevnou licenci, resp. 8.000 USD v případě edice NUKEX. 15denní zkušební verzi si lze vyžádat na webu autorů.
www.thefoundry.co.ukRE:Match

Známá kalifornská společnost věnující se výrobě software pro vizuální efekty, RE:Vision Effects, uvedla nový plug-in. Produkt RE:Match je spustitelný v 64bitových aplikacích Adobe After Effects nebo Premiere Pro běžících na systémech Windows i Mac OS X a je navržen specificky pro automatické odstranění barevné disparity u stereoskopických a vícekamerových videí. Odstraňuje tak např. rozdíly v nastavení kamer nebo optiky u záběrů, které byly natočeny na stejných místech, ale s různými kamerami, v rozdílných časech apod. RE:Match přijde na 329,95 USD (499,95 USD za plovoucí licenci), lze jej získat také jako součást balíku Effections Plus 10 pro After Effects (1199,95 USD). Demo verze je samozřejmostí.
www.revisionfx.comBoris FX odhalují Final Effects Complete 7 AE

Legendární sada efektových plug-inů pro After Effects - Final Effects Complete - vychází již posedmé. Svým uživatelům poskytne přes 120 unikátních efektů a přechodů pro Mac OS X nebo Windows verzi programů Adobe After Effects či Premiere Pro CS6, CS5.x a CS4. Nová verze se pyšní preciznějším zpracováním barev (32 bitů s plovoucí desetinnou čárkou); podporou funkce Mask Path v After Effects; technologií Beat Reactor pro řízení efektových parametrů zvukem, kompatibilní s Premiere Pro; novým filtrem FEC Difference Blend a novými přechodovými efekty. Již v prodeji, za doporučenou cenu 895 USD. Upgrade z dřívějších verzí Final Effects Complete AE přijde na 295 USD.
www.borisfx.com, www.erpea.czREDRAY 4K Cinema Player

Výrobce digitálních filmových kamer RED Digital Cinema zahájil předprodej 4K přehrávače REDRAY 4K Cinema Player. Zařízení je schopné přehrávat a zobrazovat až 4K video prostřednictvím konzumních 4K displejů a projektorů a vedle playbacku 4K .RED souborů podporuje HD soubory ve formátu H.264 až po rozlišení Ultra HD (3840x2160). V porovnání se stávajícími distribučními metodami, např. Blu-ray Disc, není REDRAY limitován 8bitovou barevnou hloubkou se vzorkováním 4:2:0, podporuje totiž barevné rozlišení 12 bitů se vzorkováním 4:2:2 pro redukci obrazových artefaktů a dokonalý divácký zážitek. Datový tok pro 4K sekvence je 2,5MB/s, interní 1TB disk zařízení je tedy schopen pojmout až 100 hodin filmového materiálu! Zajímavostí je také podpora stereoskopických snímků a frekvencí 45 nebo 60 fps. Zahájení prodeje se očekává v prvním kvartálu roku 2013 za dosud nespecifikovanou cenu.
www.red.comPanasonic AG-AF101A

Společnost Panasonic uvádí na trh nové videokamery se záznamem na paměťovou kartu řady AG-AF101A. Kamera řady AG-AF101A jsou profesionální HD kamery podporující standard Micro 4/3. Stejně jako konvenční modely řady AG-AF101 mohou kamery AG-AF101A využít širokou škálu objektivů včetně objektivů DSLR kompatibilních se standardem Micro 4/3 a filmových objektivů s montážním adaptérem. Kamery řady AG-AF101A jsou také vybaveny konektory pro dvoukanálový vstup zvuku XLR a dalšími profesionálními funkcemi. Kromě profesionálního režimu vysoké kvality PH (přibližně 21 Mb/s, max. 24 Mb/s), podporuje řada AG-AF101A standard AVCHD ver. 2.0 (AVCHD Progressive) ve svém novém režimu PS (přibližně 25 Mb/s, max. 28 Mb/s) pro záznam, přehrávání a výstup (pouze přes HDMI) progresivně vykreslovaných snímků v rozlišení Full HD (1080/59,94p, 1080/50p). Režimy PS a PH podporují záznam nekomprimovaného dvoukanálového 16bitového zvuku LPCM. Kamery řady AG-AF101A jsou nově vybaveny možností výstupu HD signálu v kvalitě 10 bitů 4:2:2 prostřednictvím funkce živého výstupu a nahrávání na externí zařízení kompatibilní s 10bitovým záznamem ve vysoké kvalitě přes SDI, jako je rekordér P2. Rekordér P2 také synchronizuje spuštění a zastavení záznamu se spouští kamer AG-AF101A. Kamery AG-AF101A jsou nově vybaveny funkcí rozšířeného asistovaného zaostření, která zvětšuje střed zobrazeného snímku, a označením bezpečné oblasti s poměrem stran 2,39 : 1.
www.panasonic.com, www.panasonic.czBoris Continuum Complete 8 FxPlug

Masivní pluginový balík speciálních efektů pro Final Cut Pro a Motion s názvem Boris Continuum Complete FxPlug (BCC FxPlug) od firmy Boris FX vyšel v nové, již 8. verzi. Kolekce BCC 8 FxPlug šetří čas i postprodukční rozpočet, protože střihačům filmu či videa a tvůrcům pohyblivé grafiky nabízí výkonný nástroj k tvorbě kvalitní broadcast grafiky a k provádění projekt-zachraňujících oprav obrazu v rámci Final Cut Pro. Přes 200 VFX filtrů zahrnuje extrudovaný text, částicové 3D efekty, nástroje pro opravu a retušování obrazu, efekty volumetrického světla a věrné 3D odrazy světla z objektivu, klíčování a matování, vestavěný maskovací systém, vestavěný motion tracking, nástroje pro color grading, optický stabilizátor, rozostření, záři, stylové auto-animační přechody, filmové efekty jako filmové světlo, filmové zrno či vzhled filmového zpracování (film process) a další. Verze 8 přináší nové nástroje jako Flicker Fixer pro odstranění poblikávání obrazu, Beat Reactor pro tvorbu efektů řízených zvukovou stopou, modernizované částice, světla, záři a také novou podporu pro Final Cut Pro X a Motion 5. Veřejná beta verze pro FCP X a Motion 5 je ke stažení na stránkách výrobce. Stejně tak i 14-denní trial verze k vyzkoušení zdarma.
www.borisfx.com, www.erpea.czProHD kamera JVC GY-HM600

Společnost JVC Professional Products Company, divize koncernu JVC, zahájila prodej ruční profesionální HD kamery GY-HM600. Přístroj byl původně představen na letošním veletrhu NAB Show a je vybaven integrovaným 23x transfokátorem s vysokou citlivostí F11 při 2.000 lx. Díky barevnému hledáčku s rozlišením 1,22 MP a barevnému 3,5“ LCD displeji je kamera vhodná k upevnění na stativ i k točení „z ruky“. Přístroj je dále osazen 1/3“ 12bitovými CMOS senzory s rozlišením 1920x1080; vestavěný Fujinon HD objektiv poskytuje široký rozsah (29mm-667mm 35mm ekv.) a ovládací prvky pro manuální ostření, zoom, clonu i trojici ND filtrů. Z dalších možností vyzdvihněme funkce pro automatické ostření s detekcí obličejů nebo optický stabilizátor obrazu. Během zimy navíc výrobce plánuje uvedení modelu GY-HM650 pro natáčení zpravodajských relací s vestavěnou Wi-Fi a FTP konektivitou. Díky dvěma kodekům bude kamera produkovat plné HD video a současně i menší soubory určené k publikaci na web, které lze režiím posílat bez nutnosti použití mikrovlnného nebo satelitního připojení.
http://pro.jvc.comVegas Pro 12 Suite

Nejnovější přírůstek, Vegas Pro 12 Suite, pochází ze společné dílny Sony Creative Software a FXhome a nabízí kompletní řešení pro tvorbu videa se speciálními efekty, authoring disků i nahrávání, úpravu a zpracování zvuku. Na rozdíl od nedávno uvedené varianty Vegas Pro Edit, která se soustředí pouze na editaci videa, je varianta Suite vybavena maximálně. Cenově výhodný balík Vegas Pro 12 Suite obsahuje video editační software Vegas Pro 12, authoringový software DVD Architect Pro 6, audio editační software Sound Forge Pro 10, software k automatizaci úkonů a dávkovému zpracování úloh Production Assistant 2, profesionální kodér Dolby Digital AC-3, royalty free soundtracky, audio pluginy, přechodové efekty. Kromě toho obsahuje také software pro tvorbu vizuálních efektů HitFilm 2 Ultimate od FXhome, který mimo jiné umí pracovat s 3D modely obvyklých formátů .obj, Cinema4D a 3D Studio Max, umí odstranit barevné klíčovací plátno, opravit roztřesený záběr, doplnit realistické rozmáznutí pohybu, komponovat obraz v 2D i 3D prostoru a mnohé další. Přímá integrace projektů mezi Vegas Pro a HitFilm Ultimate umožňuje přemísťovat média mezi oběma programy, a to bez renderování. Stávající uživatelé Vegas Pro mohou na nový balík Vegas Pro 12 Suite upgradovat.
www.sonycreativesoftware.com, www.erpea.czP2HD kamera Panasonic AG-HPX600EJ

Společnost Panasonic Corporation představuje nový model P2HD kamery Panasonic AG-HPX600EJ. Nabízí vysoký výkon, snadnou obsluhu a variabilní design, umožňující další rozšíření pro obrazové produkce i televizní vysílání. Pro tento nový model kamery na rameno lze používat celou řadu vyměnitelných objektivů. Kompaktní tělo poskytuje volnost pohybu i díky nejlehčímu provedení v této kategorii, s hmotností těla přibližně 2,8 kg. Nově vyvinutý 2/3“ snímač MOS dosahuje vysoké citlivosti F12 při frekvenci 59,94 Hz nebo F13 při 50 Hz s nízkým poměrem signálu k šumu o velikosti 59 dB (standardně). Disponuje několika HD/SD kodeky - AVC-Intra100/50, DVCPRO HD, DVCPRO50, DVCPRO a DV. Kromě těchto vlastností je dostupná celá řada dalších technologií, např. síťové funkce nebo variabilní snímkování (VFR).
www.panasonic.com, www.panasonic.czAdobe Premiere Elements 11
Konzumní videoeditační aplikace Premiere Elements byla uvedena v jedenácté verzi. Nová verze přichází ve znamení nového uživatelského rozhraní, ale i nových funkcí. Software Premiere Elements 11 obsahuje kolekci efektů a přechodů FilmLooks pro barevné úpravy, zpomalení či zrychlení videa.www.adobe.com, www.adobe.cz