Aktuální příspěvky

Poslední články

2. 9. 2024

Kamerové systémy - oči kasina

Jak kamerové systémy zajišťují miliony.

Férová hra znamená důvěru hráčů. Bez ní nepřežije žádné kasino. Určitě jste si všimli, že v kasinech se nachází větší počet kamer než v jiných provozech. To vyvolává diskusi o nutných limitech sledování a o soukromí hráčů.
Nenechme se mýlit – kamery v kasinech jsou povinné ze zákona a chrání v podstatě všechny zúčastněné strany – kasino, zaměstnance i hráče.
Podle českého Zákona o hazardních hrách musí být v kasinu alespoň jedna kamera. Tentýž zákon přikazuje, že na obraze musí být...

20. 9. 2021

Shure Axient ADX5D

„Field“ bezdrátový digitální přijímač.

Potřeba špičkových produktů pro práci se zvukem v terénu je stále větší. Není už jen doménou profesionálních filmových a televizních štábů. Přitom tato technika zahrnuje různé typy zařízení, jako jsou field mixéry a rekordéry, nebo také bezdrátové přijímače přenášející zvuk přímo do televizních kamer. Právě takovým přijímačem, který si dnes představíme, je Shure Axient ADX5D.
ADX5D. Pokud jste ještě neslyšeli o bezdrátovém systému Shure Axient, pak vězte, že jde o vlajkovou loď firmy Shure...

7. 9. 2021

BenQ SW271C

Profesionální třída 4K zobrazovačů s AdobeRGB od BenQ.

Technologický pokrok již dospěl tak daleko, že tradiční výrobce průmyslově uznávaných zobrazovačů dohání konkurence. Příkladem takového disruptivního vývoje je profesionální řada monitorů BenQ PhotoVue, která si zadá s těmi nejlepšími hráči na trhu. PhotoVue SW271C je nástupce dva roky starého modelu, který má několik zásadních vylepšení co do spotřeby, USB-C, ale i rozsahu gamutu.
Rozbalení a sestavení. Už od vlastního vybalování zobrazovače je zřejmé, že se jedná o profesionální a...

10. 12. 2020

BenQ SW321C

4K 32“ LCD profesionální monitor pro grafiky.

V relativně krátké době po sobě mě na stole přistál na recenzi další zobrazovač s úhlopříčkou 32“ a musím, že tato velikost je skutečně impresivní. Najednou se člověk před monitorem snaží tak nějak intuitivně „skovat“ a standardní zvyklosti, kdy jsme od zobrazovače vzdáleni průměrně 30 cm (skutečně, dle výzkumů, tak málo), se najednou mění. Prostě se nějak nemůžete odtáhnout od obrazu, protože byste byli už v pozorovací vzdálenosti odpovídající spíše sledování televize a tak prostě intuitivně...

6. 11. 2020

Huawei Mate 40 Pro

Točte jako profesionál. S novým Huawei Mate 40 Pro si studio strčíte do kapsy.

Na natáčení prvotřídních videí v profesionální kvalitě už nepotřebujete několik zařízení s různými funkcemi. Vše můžete mít pohromadě, dokonce v jedné kapse. To umožňuje nový smartphone Huawei Mate 40 Pro, který kraluje telefonům nejen fotoaparátem, ale také bezkonkurenčními možnostmi pro natáčení videí.
Říká se, že nejlepší kamera je ta, kterou můžete mít neustále při sobě. Ať už vytváříte videa pro osobní potřebu, nebo se natáčením obsahu živíte, s telefonem Huawei Mate 40 Pro se můžete...

24. 9. 2020

BenQ PD3220U

Profesionální 32“ 4K monitor nejen pro designery.

Již několik jsem svědkem toho, že rozlišení 4K resp. UHD (3840 x 2160 px) nabírá (právem) na oblibě a již začíná být vlastně mainstreamem. Začalo to konzumními televizemi, kde streaming služby typu Netflix a YouTube konečně mají co nabídnout a nakonec se mnohým z nás prodral 4K zobrazovač až na pracovní stůl. Není to tak dlouho, kdy v profesionálním světě měla řada aplikací s touto novinkou vážný problém, dokonce velcí matadoři průmyslu (Adobe, Autodesk) UHD rozlišení začali smysluplně využívat...

3. 7. 2020

EIZO ColorEdge CS2740

Neviditelné pixely, předkalibrovaný zobrazovač.

Profesionálové to již vědí léta, mezitím co počítač se jim mění pod stolem nebo na stole téměř každé dva až tři roky, tak kvalitní displej zůstává 5 a více let. Vzhledem k tomu, že náš nejvzácnější smysl, tj. zrak je právě denním (i nočním) vysedáváním před displejem namáhán právě zobrazovacím systémem, tak dává smysl věnovat tomuto zařízení mimořádnou pozornost. Prakticky každý, kdo používá počítač denně by si toto měl uvědomit a nešetřit na kvalitě zobrazovače. Nevhodný nebo špatný monitor...

4. 3. 2020

RODE NT-SF1

Ambisonický mikrofon prvního řádu.

Pokud nevíte, co je ambisonický mikrofon, přečtěte si následující řádky, které předcházejí vlastní recenzi na RODE NT-SF1. Poznáte technické základy zvuku pro virtuální realitu, a zda je možné nebo dokonce výhodné používat ambisonický mikrofon nejen pro virtuální realitu.
Od mona po ambisonic. Při natáčení videa je zpravidla potřeba maximálně se soustředit na první plán natáčené akce. To znamená, že pomocí směrových a klopových mikrofonů zaznamenáváme zvuk co nejvíc oproštěný o okolní...

20. 11. 2019

DJI Osmo Pocket

Dokonalá stabilizace a kvalitní obraz v miniaturním těle.

S rychlým vývojem moderních technologií se zmenšují a zlevňují zařízení, která byla dříve přístupná jen filmovým profesionálům. Samozřejmě to vždy v počátku vede k nadužívání určitých výrazových prostředků, ale tvůrci se po čase uklidní a vrátí se k osvědčenému pravidlu, že forma má být v souladu s obsahem. Tak jsme měli ještě před pár lety v každém umělečtějším projektu spousty časosběrných záběrů, pak kamerové jízdy, případně jízdy s časosběrem. Se začátkem prodeje akční kamery GoPro s...

30. 9. 2019

Sony DSC-RX0 II

„Akční“ kamera s kvalitním obrazem.

Je tu nový model akční kamery s velkým jednopalcovým čipem, výklopným displejem, širokoúhlým objektivem, elektronickou stabilizací, ale hlavně – konečně s interním záznamem videa v UHD. Přesto, že je kamera v odolném vodotěsném pouzdru, měli bychom „akční“ používat ve spojení s tímto modelem spíše v uvozovkách a to kvůli ne příliš dokonalé stabilizaci obrazu. Zajímavé v tomto ohledu je srovnání s jinou akční kamerou firmy Sony – ActionCam X3000. Kamera je zajímavým konceptem s dobrými...

31. 7. 2019

Red Giant VFX Suite

VFX Suite obsahuje celkem devět plug-inů pro tvorbu kompozic a různých speciálních efektů v prostředí Adobe After Effects a Premiere Pro.

Společnost Red Giant nabízí mnoho plug-inů, nástrojů a editačních modulů pro navrhování a realizaci nejrůznějších vizuálních efektů pro různé kompoziční editory a video editační aplikace. Nová sada VFX Suite pro Windows a macOS se skládá z devíti zbrusu nových, ale i již v praxi osvědčených plug-inů, jejichž schopnosti si podrobněji představíme. Všechny plug-iny lze zakoupit i samostatně a jsou určeny pro Adobe After Effects CC, čtyři z plug-inů lze navíc používat také v Adobe Premiere Pro...

12. 3. 2019

EIZO ColorEdge CG279X

Univerzální profesionální monitor s autokalibrací a schopností práce s HDR vhodný pro video postprodukci i tiskovou přípravu.

Před lety jsem měl tu čest pracovat se zobrazovačem EIZO CG276, už tehdy to byl doslova dotyk dokonalosti. Úhlopříčka 27“, rozlišení 2560x1440, vestavěná autokalibrační sonda, široký gamut zobrazitelných barev. Po pěti letech vývoje tu je vylepšená verze CG279X, která opět vlastnosti monitoru posouvá o něco dále. Co je nového? V první řadě je to schopnost zobrazovat HDR formáty pomocí tone-mapping křivek HLG a PQ, dále je to zase o něco širší gamut, speciální kontrola saturací a překročení...

5. 11. 2018

Vegas Pro 16

Nová verze aplikace pro zpracování videa na profesionální úrovni přichází s kreativní editací videa, dynamickým storyboardem, vylepšeným sledováním objektů, podporou HDR, tvorbou 360º VR scén a různými jinými novinkami.

Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...

22. 10. 2018

Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2

Levnější, ale kvalitní filmové objektivy.

V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat.
Sigma Cine 18-35mm T2. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech....

18. 9. 2018

Pinnacle Studio 22

22. verze editor domácího videa přináší několik užitečných novinek.

Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...

...další recenze a návody

Novinky z oblasti videa

8. leden 2015

Panasonic AW-HE130

Obrázek

V nabídce profesionálních kamer značky Panasonic je i početná rodina instalačních přístrojů, nově doplněná o model AW-HE130. Patří do nejvyšší výkonnostní kategorie a nepřekvapí proto, že je osazen trojicí citlivých 1/3“ MOS senzorů produkujících vynikající obraz i při nízké úrovni osvětlení. Vítanou novinkou, v porovnání s předchozí verzí AW-HE120, je technologie Power over Ethernet+ pro napájení prostřednictvím ethernetové sítě nebo přenos HD videa v kodeku H.264 při rozlišení 1080p60 a datovém toku 25 Mb/s. Nový je též 3G-SDI výstup (až do 1080p60), stereofonní mikrofonní/ linkový vstup, noční režim pro snímání za tmy s volitelným infračerveným přisvícením, optický stabilizátor obrazu nebo funkce IP-Live Preview pro dálkové ovládání až 16 kamer pomocí internetového prohlížeče. Tyto funkce ji předurčují pro použití v nejnáročnějších sportovních, divadelních, koncertních nebo reality show produkcích.

www.panasonic.com, www.syntex.cz

Trapcode Mir 2.0 beta

Fraktálový plug-in Trapcode Mir pro After Effects by měl v nejbližší době vyjít ve druhé verzi, registrovaní uživatelé si ale již nyní mohou vyzkoušet beta verzi. Mir 2 představí nové typy fraktálů (Regular, Multi, Smooth Ridge, Multi Smooth Ridge), nástroj Fractal > Smoothen Normals pro eliminaci blikajících polygonů, nové metody vzorkování u textur a další novinky.
www.redgiant.com

Panavision Primo V

Společnost Panavision jistě není třeba blíže představovat, opak je ovšem pravdou u nové řady objektivů Primo V. Výrobce Panavision v ní kombinuje šedesátileté zkušenosti z výroby objektivů s moderními funkcemi pro 35mm digitální filmové kamery: klasické optické soustavy k dokonalosti vybroušených objektivů Panavision Primo zde byly doplněny o infračervené či dolnopropustní filtry a další elementy pro kompenzaci astigmatismu a jiných aberačních vad při zachování vysoké obrazové kvality. Objektivy jsou dostupné s montáží PL nebo Panavision 35 a s ohniskovými vzdálenostmi 14,5, 17,5, 21, 27, 35, 40, 50, 75 a 100mm.
www.panavision.com
8. leden 2015

Nexto Storage Bridge NSB-25

Obrázek

Nexto Storage Bridge NSB-25 je modulární přenosné zálohovací zařízení vybavené výměnnými čtečkami paměťových karet a výměnnými disky pro zálohování videí až na tři média současně. Produkt je osazen dvěma vestavěnými sloty pro karty Compact Flash a SD (SDHC, SDXC UHS-1) a slotem pro modul kamerových paměťových karet, kde je na výběr devět typů (SxS, P2, express P2, XQD, REDMAG, AJA Quad, AXSM, 2,5“ SSD nebo HDD, případně CFast). Zařízení disponuje také dvěma sloty pro USB 3.0 SSD nebo HDD disky vyměnitelné za provozu. Celé zařízení či pouze vyjmuté diskové moduly lze připojit k pracovní stanici USB kabelem a prohlížet, nabírat nebo přesouvat obsah.

www.nextodi.com, www.crosstech.eu

Tiffen Dfx s podporou OpenFX

Legenda na poli optických filtrů, americká společnost Tiffen Company, vydala čtvrtou verzi své sady plug-inů Dfx. Tiffen Dfx 4 přidává podporu standardu OpenFX a je tedy nově kompatibilní s profesionálními kompozičními a kolorovacími aplikacemi Blackmagic Design DaVinci Resolve, Assimilate Scratch a The Foundry Nuke. Z nové verze se mohou radovat i uživatelé programů Sony Vegas nebo Adobe Creative Cloud 2014, nepřekvapí ani 12 nových efektových filtrů, 93 simulací fotografických laboratorních postupů, 30 nových simulací filmového materiálu, GPU akcelerace pro podstatné zvýšení výkonu, přesnější výpočty či podpora displejů Retina.
www.tiffen.com

Sony A7 II s pětiosou optickou stabilizací

Nový model fotoaparátu s výměnnými objektivy řady Sony A7 kombinuje plnoformátový snímač s inovativním systémem optické stabilizace obrazu v pěti osách. 35mm obrazový snímač Exmor CMOS s rozlišením 24,3 efektivních megapixelů je pohyblivý v pěti osách, čímž kompenzuje pohyby fotoaparátu a stabilizuje obraz v ekvivalentu korekce 4,5 clonového čísla. Stabilizace je účinná i v kombinaci s objektivy bez technologie Optical SteadyShot (OSS). Díky tomu lze fotografovat nebo natáčet videa z ruky i za špatných světelných podmínek a na delší expozici. Přístroj je dále vybaven ostřící automatikou se 117bodovou fázovou detekcí a 25bodovou detekcí kontrastu, obrazovým procesorem BIONZ XTM s pokročilými technologiemi pro redukci šumu, hledáčkem XGA OLED Tru-Finder s 2,36 miliony bodů, a také funkcemi pro záznam videa ve formátu AVCHD 2.0 s rozlišením až 1080p60 nebo do kodeku XAVC-S s datovým tokem až 50 Mbit/s. Aparát se rovněž chlubí širokým dynamickým rozsahem, podporou gama křivky S-Log2vi, až o 40 % rychlejším startem nebo podporou Wi-Fi a NFC konektivity.
www.sony.net
23. duben 2013

Dvě nové kamery od Blackmagic Design

Obrázek

Jedním z nejaktivnějších vystavovatelů letošního NAB byla společnost Blackmagic Design, která překvapila i dvojicí nových digitálních filmových kamer Blackmagic Pocket Cinema Camera a Blackmagic Production Camera 4K. První jmenovaný model je splněným snem každého filmaře - je to miniaturní (váží pouhých 355 gramů!), atraktivní kamera se senzorem velikosti Super 16 a 13 clonovými čísly dynamického rozsahu, záznamem HD materiálu (1920x1080 a 23,98, 24, 25, 29,97 nebo 30 fps) na SD karty ve formátech ProRes 422 (HQ) nebo 12bitových bezeztrátově komprimovaných souborech CinemaDNG, a bajonetem Micro 4/3. Bajonet MFT umožní oprášit historická filmová skla pro kamery Super 16, např. s PL montáží, a použít je na kameře prostřednictvím adaptérů. Kamera rovněž nabídne micro HDMI výstup, konektor pro sluchátka, rozhraní LANC pro dálkové ovládání a další funkce.

ObrázekDruhý představený model Blackmagic Production Camera 4K je velkou filmovou kamerou pro nejnáročnější projekty se senzorem velikosti Super 35, záznamem 4K videa do komprimovaných CinemaDNG RAW nebo Apple ProRes 422 (HQ) formátů na SSD disk, 6G-SDI výstupem pro živé zpracování Ultra HD signálu (!), bajonetem typu EF, 12 clonovými čísly dynamického rozsahu a fantastickou cenou 81.770 Kč bez DPH. Kamera podporuje záznam 4K/Ultra HD materiálu i HD rozlišení při snímkových frekvencích 23,98, 24, 25, 29,97 a 30 fps. Podobně jako u 2,5K modelu Blackmagic Cinema Camera - ten je již v prodeji - je s kamerou dodáván i profesionální software DaVinci Resolve pro barevné úpravy videa. Obě kamery budou v prodeji od července 2013.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
23. duben 2013

Blackmagic: Resolve 10, DeckLink Mini...

Obrázek

Vedle nových digitálních filmových kamer uvedla společnost Blackmagic Design na letošním NAB řadu dalších softwarových a hardwarových produktů pro zpracování videa, včetně desáté verze barevného korektoru DaVinci Resolve, miniaturních nabíracích resp. přehrávacích PCIe karet DeckLink Mini Recorder a DeckLink Mini Monitor, a také rackových přístrojů HyperDeck Studio Pro (SSD videorekordér s podporou Ultra HD normy), Blackmagic MultiDock (dokovací stanice pro SSD disky), ATEM Studio Converter 2 (optický kamerový konvertor kompatibilní s normou Ultra HD), SmartScope Duo (dvojitý monitor s funkcemi pro měření signálu) a Blackmagic Audio Monitor (zvukový monitorovací panel opět s podporou 6G-SDI).

DaVinci Resolve 10 dovolí snáze přenášet projekty z a do střihových aplikací, např. produktů Final Cut Pro, Avid a Premiere Pro. Dále nabídne funkci Resolve Live umožňující aplikovat barevné úpravy přímo na živý video vstup, včetně primárních a sekundárních korekcí, křivek, nástrojů Power Window a dalších funkcí. Nastavení nástrojů může být uloženo a následně aplikováno na soubory importované z kamery. Nové střihové funkce programu dovolí také provádět vícestopou editaci videa včetně 16 kanálů zvuku na každý importovaný klip, navíc bude možné na stopy aplikovat efekty jiných výrobců díky implementaci plug-inového rozhraní OpenFX. Export z RAW dat kamer přímo do distribučních souborů Digital Cinema Package zjednoduší podpora produktu EasyDCP.
Další zajímavostí obdivovanou na stánku společnosti Blackmagic Design byla dvojice nových přírůstku do rodiny PCIe karet DeckLink pro zpracování videa. DeckLink Mini Monitor a DeckLink Mini Recorder jsou extrémně kompaktní PCIe karty pro instalaci do standardních i nízkoprofilových počítačových skříní. Podporují přehrávání (DeckLink Mini Monitor) respektive nabírání (Mini Recorder) všech běžných SD/HD formátů s barevnou přesností 10 bitů při vzorkování 4:2:2 YUV, disponují SDI a HDMI rozhraním a jsou vysoce kompatibilní - např. s aplikacemi Final Cut Pro X, Adobe Premiere Pro CS6, Avid Media Composer 6, Blackmagic DaVinci Resolve, Adobe After Effects CS6, Adobe Photoshop CS6 a dalšími. Integrace pouze náhledových nebo výhradně záznamových funkcí u každého z modelů se podařilo výrazně snížit cenu obou produktů.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz

Blackmagic URSA: 4K video s rychlostí až 80 fps

Aktualizace 1.9.9 pro kamery značky Blackmagic Design udělala obrovskou radost všem uživatelům nového modelu Blackmagic URSA. Díky novému záznamovému režimu RAW 3:1 lze na karty typu CFast 2.0 zaznamenat dvojnásobné množství 12bitových RAW dat, a také natáčet v 4K režimu se snímkovou frekvencí až 80 fps! Dvojice nových funkcí Project Frame Rate a Sensor Frame Rate dovoluje nezávisle nastavit rychlost záznamu a následného přehrávání videa v rozsahu 5-80 fps s krokem 1 snímek. Zpomalené, trikové záběry tak lze snadno přehrávat okamžitě po jejich natočení. Firmware rovněž dovoluje formátovat karty CFast přímo v kameře. V současné době aktuální firmware 1.9.10 dále vylepšuje funkci formátování médií se souborovým systémem HFS+ u modelů Blackmagic URSA, Blackmagic Pocket Cinema Camera, Blackmagic Cinema Camera a Blackmagic Production Camera 4K.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz

Nové kamery ARRI ALEXA XT

Německý výrobce kamer ARRI uvedl digitální filmové kamery ALEXA XT (tj. „Xtended Technology“) s novým záznamovým modulem XR Module pro ukládání natočených záběrů ve formátu ARRIRAW (příp. ProRes nebo DNxHD) až do snímkové frekvence 120 fps. Nové kamery také nabídnou špičkové IRND filtry, senzory o velikosti Super 35, a také tišší chlazení.
www.arri.com
23. duben 2013

AVC-ULTRA plug-iny pro Avid Media Composer

Firma Panasonic uvedla plug-iny pro videoeditační software Avid Media Composer 6.5 usnadňující práci s kodekem AVC-ULTRA, včetně režimů AVC-Proxy, AVC-Intra a AVC-LongG. Plug-in AJ-PS001 přináší podporu funkce AVC-Proxy Re-Link pro import a editaci dat ve formátu AVC-Proxy. Editované sekvence jsou automaticky provázány s odpovídajícími soubory s vyšším datovým tokem. Práce s AVC-Proxy daty značně urychlí proces sestřihu materiálu, neklade vysoké nároky na výkon a úložný prostor pracovní stanice, a je proto ideálním formátem pro zpracování dokumentů, zpráv nebo televizních pořadů. Druhý plug-in AJ-PS002 obsahuje funkci AVC-Intra Export pro export videí ve formátu AVC-Intra 100/50. Dokáže exportovat z P2 karet nebo speciálních adresářů na disku, podporuje klipy rozdělené do několika souborů a je kompatibilní i s kodeky DV až DVCPRO HD. Plug-iny AJ-PS001 a AJ-PS002 budou v prodeji od června 2013 za 199 resp. 149 USD, k vyzkoušení bude sloužit 20denní bezplatná demo verze. Na říjen jsou pak naplánovány plug-iny AJ-PS003 (AVC-LongG Export s datovým tokem až 50 Mb/s) a AJ-PS004 (AVC-LongG Import).
www.panasonic.com, www.panasonic.cz
19. únor 2013

Blackmagic Design DeckLink 4K Extreme

Obrázek

Společnosti Blackmagic Design a Syntex uvedly na český a slovenský trh kartu DeckLink 4K Extreme pro zpracování SD, HD, 2K a 4K videa. Model 4K Extreme z populární řady DeckLink nahrazuje kartu DeckLink 4K a vedle tradičních SD a HD standardů podporuje rovněž rozlišení 2K i 4K, stereoskopii a 4:4:4 vzorkování. Produkt DeckLink 4K Extreme disponuje dvoukanálovou 3Gb/s HD/SD-SDI konektivitou, HDMI portem s možností 4K a UltraHD výstupu, analogovými vstupy/výstupy (komponentními, kompozitními a S-Video), dvěma kanály AES/EBU a dvěma kanály analogového audia, 16 zvukovými kanály na rozhraní SDI, podporou synchronizace (Tri-level, genlock) a sériovým portem pro ovládání videí. SDI, HDMI a analogové komponentní signály lze zpracovávat ve všech běžných normách až do 1080p60, mezi nepostradatelné doplňkové funkce patří technologie pro konverzi rozlišení videa a zabudovaný SD/HD klíčovač.

www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
19. únor 2013

ASSIMILATE SCRATCH podporuje nové kamery

Obrázek

Specializovaný software ASSIMILATE SCRATCH a SCRATCH Lab pro zpracování denních záběrů z digitálních filmových kamer, byl modernizován přidáním podpory pro nové formáty a kamery. Program nyní plně podporuje kamery Sony F5/F55 i novou F65, a to včetně podpory rozlišení 6K a 8K, dále obsahuje nový Debayer pro videa pořízena kamerami ARRI, podporu formátů SONY MPEG-2 a XAVC HD/4K a monochromatických dat z kamer RED, kompatibilitu s přístroji Canon C500 a Blackmagic Design Cinema Camera, vylepšenou implementaci formátů JPEG-2000 a EXR atd. Cena programů zůstává nezměněna: 20.995 USD a 5.990 USD za SCRATCH resp. SCRATCH Lab. Cena roční licence pro celé pracoviště je 33.000 USD. Ochutnávka je k dispozici na webu assimilateinc.com/trial.

www.assimilateinc.com
19. únor 2013

The Foundry HIEROPLAYER

Obrázek

Anglická korporace The Foundry uvedla HIEROPLAYER, software pro náhled a přehrávání videí v prostředí postprodukčních studií. HIEROPLAYER spolupracuje s kompoziční aplikací NUKE či jinými programy a dovoluje umělcům prohlížet si verze záběrů/efektů v kontextu vícestopé časové osy. HIEROPLAYER zpřístupňuje projekty aplikace HIERO pro správu a střih efektových záběrů na libovolné pracovní stanici, kde je provozován NUKE, případně jiný postprodukční software, do něhož lze přehrávač integrovat pomocí Python skriptů. HIEROPLAYER běží na systémech Windows, Mac OS X či Linux a stojí 250 EUR.

www.thefoundry.co.uk
19. únor 2013

Nové objektivy Canon Cinema Prime

Obrázek

Canon rozšířil svou řadu filmových EF objektivů Cinema Prime o dva nové modely, CN-E14mm T3.1 L F a CN-E135mm T2.2 L F. Jde o high-end objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností pro velkoformátové senzory fotoaparátů a digitálních filmových kamer. Modely vhodně doplňují stávající nabídku společnosti (CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F, a CN-E85mm T1.3 L F) objektivů Cinema Prime se špičkovými optickými parametry pro nejnáročnější uživatele. Model CN-E14mm T3.1 L F bude v prodeji od dubna 2013 za cenu 5.500 USD, zatímco na objektiv CN-E135mm T2.2 L F (5.200 USD) si počkáme do května.

www.canon.com, www.canon.cz

Panasonic microP2

Společnost Panasonic zveřejnila informace o nové řadě paměťových microP2 karet pro záznam videa, které jsou rychlejší a levnější variantou P2 karet a odpovídají standardu UHS-II. Díky současně uváděnému adaptéru microP2 lze novou řadu karet microP2 64 GB a 32 GB používat i se stávajícím hardwarem založeným na technologii P2. Společnost Panasonic také představila čtecí jednotku se dvěma sloty microP2 pro plug-and-play kopírování obsahu.
www.panasonic.com, www.panasonic.cz