Aktuální příspěvky

Poslední články

12. 3. 2019

EIZO ColorEdge CG279X

Univerzální profesionální monitor s autokalibrací a schopností práce s HDR vhodný pro video postprodukci i tiskovou přípravu.

Před lety jsem měl tu čest pracovat se zobrazovačem EIZO CG276, už tehdy to byl doslova dotyk dokonalosti. Úhlopříčka 27“, rozlišení 2560x1440, vestavěná autokalibrační sonda, široký gamut zobrazitelných barev. Po pěti letech vývoje tu je vylepšená verze CG279X, která opět vlastnosti monitoru posouvá o něco dále. Co je nového? V první řadě je to schopnost zobrazovat HDR formáty pomocí tone-mapping křivek HLG a PQ, dále je to zase o něco širší gamut, speciální kontrola saturací a překročení...

5. 11. 2018

Vegas Pro 16

Nová verze aplikace pro zpracování videa na profesionální úrovni přichází s kreativní editací videa, dynamickým storyboardem, vylepšeným sledováním objektů, podporou HDR, tvorbou 360º VR scén a různými jinými novinkami.

Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...

22. 10. 2018

Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2

Levnější, ale kvalitní filmové objektivy.

V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat.
Sigma Cine 18-35mm T2. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech....

18. 9. 2018

Pinnacle Studio 22

22. verze editor domácího videa přináší několik užitečných novinek.

Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...

19. 6. 2018

Blackmagic DaVinci Resolve 15

Systém pro profesionální studiové barvové korekce a střih videa se zvukem je na trhu už velmi dlouho, přičemž firma Blackmagic Design představila v pořadí již patnáctou stěžejní verzi editoru.

Původním autorem color grading softwaru DaVinci Resolve je americká společnost da Vinci Systems, která Resolve nabízela jako jeden z mála střihových a korekčních editorů s GPU akcelerací a podporou střihových karet v rámci komplexního tzv. DMS (Digital Mastering System) řešení. Z historických důvodů si v našich končinách patrně málokdo pamatuje na dávné předchůdce Resolve v podobě analogových korektorů The Wiz či da Vinci Renaissance, podstatně známější jsou jeho nástupci da Vinci 888 a 2K/2K...

22. 5. 2018

EIZO FlexScan EV2785

4K monitor pro každodenní pracovní nasazení.

EIZO monitory jsou bezesporu špičkou ve svém oboru, jejich zobrazovače nalezneme nejen v profesionálních DTP pracovištích, ale i v designerských kancelářích, televizních, trikových a obecně grafických studiích. Každý profesionál si uvědomuje, že většinu času v práci tráví před monitorem a je tak opravdu velmi důležité mít kvalitní zobrazovač, který navíc přináší potřebnou věrnost barevného podání, dokonce s možností hardwarové kalibrace. I když náklady na EIZO zobrazovače nejsou zanedbatelné,...

27. 2. 2018

Corel VideoStudio 2018

Nová verze známého editoru domácího videa, který nabízí uživatelům prakticky vše, co je zapotřebí pro nahrávání, střih, úpravy barev, titulkování, efektové úpravy a vytvoření či sdílení výsledné video kompilace.

Oficiální pojmenování aktuální verze video editoru je sice VideoStudio 2018, interně je program očíslován jako verze X11. Nadále je k dispozici pouze verze pro Windows, jejíž hardwarové nároky nejsou naštěstí nijak vysoké – vystačíte si i s Windows 7, prakticky jakýmkoliv modernějším CPU a 4 GB RAM. Pro práci se 4K videem je samozřejmě nutné mít výrazně lepší sestavu včetně Windows x64, rychlé grafické karty a zhruba 8 až 16 GB paměti, teprve pak se VIdeoStudio probudí k životu.

5. 12. 2017

BenQ SW271

Profesionální třída 4K LCD zobrazovačů od BenQ.

4K resp. UHD rozlišení zobrazovačů je již jednoduše realitou, konzumní trh již našel své zákazníky a obdobně jako u HDTV se postupně trh sytí prvními typy domácích UHD televizí. Zareagoval i svět kabelových televizí (UPC, HBO GO, Netflix…) a novou vlnu „hifistů“ díky tomuto trendu zažívá i trh s 4K/UHD Blu-ray DVD. Průmysl ultravysoké rozlišení přijímá poněkud váhavěji, protože rozlišení UHD (3840x2160) mj. vyžaduje také výrazně větší výkon zejména GPU (ale i CPU), kde filling rate je 4x větší...

14. 11. 2017

Sony A7R II

Jak si poradí Sony A7R II s natáčením videa...

Bezzrcadlovka s plnoformátovým čipem je již druhým přístrojem v řadě Sony A7, který umí interně zaznamenávat UHD video. Přidáme-li k tomu senzor s úctyhodným rozlišením 42 Mpix, pětiosou stabilizaci, možnost nastavení obrazových profilů, odolné tělo z hořčíkové slitiny a mimořádný OLED hledáček, dostáváme fotoaparát, který se směle vyrovná těm nejlepším zrcadlovkám od Canonu a Nikonu.
Tělo přístroje. Sony A7R II je pátou bezzrcadlovkou Sony s plnoformátovým čipem. Ve srovnání se svými...

7. 11. 2017

Adobe Premiere Pro CC 2018

Co nového přináší nejpoužívanější video editor v aktuální verzi...

Video editor Adobe Premiere Pro CC získal velký říjnový update s označením roku 2018 a číselnou verzí 12.0. Hlavní novinky programu a jeho podpůrné aplikace Media Encoder si představíme trochu podrobněji.
Adobe Premiere Pro CC 2018. Profesionální editor pro nelineární střih videa a jeho nejrůznější úpravy se stále aktivně vyvíjí, důkazem je celá řada větších i menších updatů vydaných po vytvoření koncepce systému předplatného Adobe Creative Cloud, kde můžete provozovat mnoho dalších...

31. 10. 2017

Spectre

Neviditelné střihy v úžasné intro sekvenci.

K novému filmu o agentu Jamesi Bondovi mám mnoho výtek, některé objektivní (zpackané finále, nevyužitý Christopher Waltz), jiné ryze subjektivní (kvality „Bond girl“ Léy Seydoux). Rozhodně se nejedná o špatný film, na pomyslnou laťku nastavenou Casinem Royal však ani zdaleka nedosahuje. Jedno se však snímku od režiséra Sama Mendese upřít nedá - jeho strhující úvod, včetně samotné intro sekvence. Ta je ve filmu předvedena jako jediný nepřerušovaný, čtyři minuty dlouhý záběr, který začíná na...

21. 9. 2017

The Walk

Efekty způsobující závrať v ohromujícím snímku od Roberta Zemeckise.

Chybělo málo a tenhle fascinující počin vizionáře Roberta Zemeckise (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump, Trosečník atd.) téměř nevznikl. Slavný režisér byl příběhem Philippa Petita fascinován už ve chvíli, kdy se o něm poprvé dozvěděl z krátkého animovaného filmu The Man Who Walked Between the Towers od Mordicaie Gersteina. Bylo to zhruba v roce 2003, pár let po zničení newyorských „Dvojčat“ teroristickým útokem z 11. 9., v době, kdy byla celá událost stále nesmírně aktuální....

19. 7. 2017

Niceboy VEGA 5

Levnější 4K outdoorová kamera.

Konkurence na poli akčních kamer je neúprosná a pokud chcete natočit svůj adrenalinový sjezd na horském kole, tak již dávno nesáhnete pouze po značce GoPro, ba právě naopak. Firma Niceboy je jednou z mnoha, která vyráží do boje s konkurencí jako je Rollei, ISAW, AEE či například BenQ a to jsem zdaleka nevyjmenoval ani část současného outdoorového peletonu. Zjednodušeně řečeno – hardwarové součásti jsou v rámci jednotlivých úrovní víceméně shodné – rozdílné je pak výsledné zpracování z hlediska...

22. 6. 2017

Sennheiser EK 6042

Jeden z posledních, ale s něčím navíc.

Sennheiser konečně přišel na trh se zařízením, které navazuje na úspěšné analogové přijímače řady EK 3241. Trvalo to tentokrát trochu déle – vždyť konkurence firem „Lectrosonics“ nebo SONY mají ve své nabídce digitální kamerové přijímače již delší dobu. Ale nebyl by to Sennheiser, kdyby nepřišel s „něčím navíc“. V případě EK 6042 se totiž jedná o produkt, u něhož je patrná snaha o maximální možnou univerzálnost, zpětnou kompatibilitu s předchozími (analogovými) systémy Sennheiser a zvláště pak...

15. 6. 2017

Xiaomi YI 4K+

Vyzyvatel značky GoPro.

Pokud jste dříve zakřičeli „outdoorová kamera“, obvykle se ozvala jediná ozvěna ve formě značky „GoPro“. Čínští výrobci elektroniky však postupně zareagovali a přinesli nám možnost levnějších napodobenin, které však obvykle vůbec nedosahovaly obrazové kvality ani uživatelské přívětivosti svého předobrazu. Není však všem dnům konec a firma YI, jež dnes spadá pod značku Xiaomi, přichází na trh s kamerkou YI 4K+, jež v některých parametrech papírově nejvyšší model GoPro překonává. Vyplatí se?...

...další recenze a návody
Půjčky online
Katalog online bankovních i nebankovních půjček. Srovnejte si půjčky.
České Casino Online
Internetove casino hry Recenze
Tvorba webových stránek
Vytvořte vlastní webové stránky bez znalosti programování ještě dnes.
Půjčka bez registru
Rychlá nebankovní půjčka s možností získání první půjčky zdarma pro nové klienty.
Reklama

Novinky z oblasti videa

8. leden 2015

Nexto Storage Bridge NSB-25

Obrázek

Nexto Storage Bridge NSB-25 je modulární přenosné zálohovací zařízení vybavené výměnnými čtečkami paměťových karet a výměnnými disky pro zálohování videí až na tři média současně. Produkt je osazen dvěma vestavěnými sloty pro karty Compact Flash a SD (SDHC, SDXC UHS-1) a slotem pro modul kamerových paměťových karet, kde je na výběr devět typů (SxS, P2, express P2, XQD, REDMAG, AJA Quad, AXSM, 2,5“ SSD nebo HDD, případně CFast). Zařízení disponuje také dvěma sloty pro USB 3.0 SSD nebo HDD disky vyměnitelné za provozu. Celé zařízení či pouze vyjmuté diskové moduly lze připojit k pracovní stanici USB kabelem a prohlížet, nabírat nebo přesouvat obsah.

www.nextodi.com, www.crosstech.eu

Sony A7 II s pětiosou optickou stabilizací

Nový model fotoaparátu s výměnnými objektivy řady Sony A7 kombinuje plnoformátový snímač s inovativním systémem optické stabilizace obrazu v pěti osách. 35mm obrazový snímač Exmor CMOS s rozlišením 24,3 efektivních megapixelů je pohyblivý v pěti osách, čímž kompenzuje pohyby fotoaparátu a stabilizuje obraz v ekvivalentu korekce 4,5 clonového čísla. Stabilizace je účinná i v kombinaci s objektivy bez technologie Optical SteadyShot (OSS). Díky tomu lze fotografovat nebo natáčet videa z ruky i za špatných světelných podmínek a na delší expozici. Přístroj je dále vybaven ostřící automatikou se 117bodovou fázovou detekcí a 25bodovou detekcí kontrastu, obrazovým procesorem BIONZ XTM s pokročilými technologiemi pro redukci šumu, hledáčkem XGA OLED Tru-Finder s 2,36 miliony bodů, a také funkcemi pro záznam videa ve formátu AVCHD 2.0 s rozlišením až 1080p60 nebo do kodeku XAVC-S s datovým tokem až 50 Mbit/s. Aparát se rovněž chlubí širokým dynamickým rozsahem, podporou gama křivky S-Log2vi, až o 40 % rychlejším startem nebo podporou Wi-Fi a NFC konektivity.
www.sony.net

Blackmagic URSA: 4K video s rychlostí až 80 fps

Aktualizace 1.9.9 pro kamery značky Blackmagic Design udělala obrovskou radost všem uživatelům nového modelu Blackmagic URSA. Díky novému záznamovému režimu RAW 3:1 lze na karty typu CFast 2.0 zaznamenat dvojnásobné množství 12bitových RAW dat, a také natáčet v 4K režimu se snímkovou frekvencí až 80 fps! Dvojice nových funkcí Project Frame Rate a Sensor Frame Rate dovoluje nezávisle nastavit rychlost záznamu a následného přehrávání videa v rozsahu 5-80 fps s krokem 1 snímek. Zpomalené, trikové záběry tak lze snadno přehrávat okamžitě po jejich natočení. Firmware rovněž dovoluje formátovat karty CFast přímo v kameře. V současné době aktuální firmware 1.9.10 dále vylepšuje funkci formátování médií se souborovým systémem HFS+ u modelů Blackmagic URSA, Blackmagic Pocket Cinema Camera, Blackmagic Cinema Camera a Blackmagic Production Camera 4K.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
23. duben 2013

Dvě nové kamery od Blackmagic Design

Obrázek

Jedním z nejaktivnějších vystavovatelů letošního NAB byla společnost Blackmagic Design, která překvapila i dvojicí nových digitálních filmových kamer Blackmagic Pocket Cinema Camera a Blackmagic Production Camera 4K. První jmenovaný model je splněným snem každého filmaře - je to miniaturní (váží pouhých 355 gramů!), atraktivní kamera se senzorem velikosti Super 16 a 13 clonovými čísly dynamického rozsahu, záznamem HD materiálu (1920x1080 a 23,98, 24, 25, 29,97 nebo 30 fps) na SD karty ve formátech ProRes 422 (HQ) nebo 12bitových bezeztrátově komprimovaných souborech CinemaDNG, a bajonetem Micro 4/3. Bajonet MFT umožní oprášit historická filmová skla pro kamery Super 16, např. s PL montáží, a použít je na kameře prostřednictvím adaptérů. Kamera rovněž nabídne micro HDMI výstup, konektor pro sluchátka, rozhraní LANC pro dálkové ovládání a další funkce.

ObrázekDruhý představený model Blackmagic Production Camera 4K je velkou filmovou kamerou pro nejnáročnější projekty se senzorem velikosti Super 35, záznamem 4K videa do komprimovaných CinemaDNG RAW nebo Apple ProRes 422 (HQ) formátů na SSD disk, 6G-SDI výstupem pro živé zpracování Ultra HD signálu (!), bajonetem typu EF, 12 clonovými čísly dynamického rozsahu a fantastickou cenou 81.770 Kč bez DPH. Kamera podporuje záznam 4K/Ultra HD materiálu i HD rozlišení při snímkových frekvencích 23,98, 24, 25, 29,97 a 30 fps. Podobně jako u 2,5K modelu Blackmagic Cinema Camera - ten je již v prodeji - je s kamerou dodáván i profesionální software DaVinci Resolve pro barevné úpravy videa. Obě kamery budou v prodeji od července 2013.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz

23. duben 2013

Blackmagic: Resolve 10, DeckLink Mini...

Obrázek

Vedle nových digitálních filmových kamer uvedla společnost Blackmagic Design na letošním NAB řadu dalších softwarových a hardwarových produktů pro zpracování videa, včetně desáté verze barevného korektoru DaVinci Resolve, miniaturních nabíracích resp. přehrávacích PCIe karet DeckLink Mini Recorder a DeckLink Mini Monitor, a také rackových přístrojů HyperDeck Studio Pro (SSD videorekordér s podporou Ultra HD normy), Blackmagic MultiDock (dokovací stanice pro SSD disky), ATEM Studio Converter 2 (optický kamerový konvertor kompatibilní s normou Ultra HD), SmartScope Duo (dvojitý monitor s funkcemi pro měření signálu) a Blackmagic Audio Monitor (zvukový monitorovací panel opět s podporou 6G-SDI).

DaVinci Resolve 10 dovolí snáze přenášet projekty z a do střihových aplikací, např. produktů Final Cut Pro, Avid a Premiere Pro. Dále nabídne funkci Resolve Live umožňující aplikovat barevné úpravy přímo na živý video vstup, včetně primárních a sekundárních korekcí, křivek, nástrojů Power Window a dalších funkcí. Nastavení nástrojů může být uloženo a následně aplikováno na soubory importované z kamery. Nové střihové funkce programu dovolí také provádět vícestopou editaci videa včetně 16 kanálů zvuku na každý importovaný klip, navíc bude možné na stopy aplikovat efekty jiných výrobců díky implementaci plug-inového rozhraní OpenFX. Export z RAW dat kamer přímo do distribučních souborů Digital Cinema Package zjednoduší podpora produktu EasyDCP.
Další zajímavostí obdivovanou na stánku společnosti Blackmagic Design byla dvojice nových přírůstku do rodiny PCIe karet DeckLink pro zpracování videa. DeckLink Mini Monitor a DeckLink Mini Recorder jsou extrémně kompaktní PCIe karty pro instalaci do standardních i nízkoprofilových počítačových skříní. Podporují přehrávání (DeckLink Mini Monitor) respektive nabírání (Mini Recorder) všech běžných SD/HD formátů s barevnou přesností 10 bitů při vzorkování 4:2:2 YUV, disponují SDI a HDMI rozhraním a jsou vysoce kompatibilní - např. s aplikacemi Final Cut Pro X, Adobe Premiere Pro CS6, Avid Media Composer 6, Blackmagic DaVinci Resolve, Adobe After Effects CS6, Adobe Photoshop CS6 a dalšími. Integrace pouze náhledových nebo výhradně záznamových funkcí u každého z modelů se podařilo výrazně snížit cenu obou produktů.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz

Nové kamery ARRI ALEXA XT

Německý výrobce kamer ARRI uvedl digitální filmové kamery ALEXA XT (tj. „Xtended Technology“) s novým záznamovým modulem XR Module pro ukládání natočených záběrů ve formátu ARRIRAW (příp. ProRes nebo DNxHD) až do snímkové frekvence 120 fps. Nové kamery také nabídnou špičkové IRND filtry, senzory o velikosti Super 35, a také tišší chlazení.
www.arri.com

Panasonic microP2

Společnost Panasonic zveřejnila informace o nové řadě paměťových microP2 karet pro záznam videa, které jsou rychlejší a levnější variantou P2 karet a odpovídají standardu UHS-II. Díky současně uváděnému adaptéru microP2 lze novou řadu karet microP2 64 GB a 32 GB používat i se stávajícím hardwarem založeným na technologii P2. Společnost Panasonic také představila čtecí jednotku se dvěma sloty microP2 pro plug-and-play kopírování obsahu.
www.panasonic.com, www.panasonic.cz
23. duben 2013

AVC-ULTRA plug-iny pro Avid Media Composer

Firma Panasonic uvedla plug-iny pro videoeditační software Avid Media Composer 6.5 usnadňující práci s kodekem AVC-ULTRA, včetně režimů AVC-Proxy, AVC-Intra a AVC-LongG. Plug-in AJ-PS001 přináší podporu funkce AVC-Proxy Re-Link pro import a editaci dat ve formátu AVC-Proxy. Editované sekvence jsou automaticky provázány s odpovídajícími soubory s vyšším datovým tokem. Práce s AVC-Proxy daty značně urychlí proces sestřihu materiálu, neklade vysoké nároky na výkon a úložný prostor pracovní stanice, a je proto ideálním formátem pro zpracování dokumentů, zpráv nebo televizních pořadů. Druhý plug-in AJ-PS002 obsahuje funkci AVC-Intra Export pro export videí ve formátu AVC-Intra 100/50. Dokáže exportovat z P2 karet nebo speciálních adresářů na disku, podporuje klipy rozdělené do několika souborů a je kompatibilní i s kodeky DV až DVCPRO HD. Plug-iny AJ-PS001 a AJ-PS002 budou v prodeji od června 2013 za 199 resp. 149 USD, k vyzkoušení bude sloužit 20denní bezplatná demo verze. Na říjen jsou pak naplánovány plug-iny AJ-PS003 (AVC-LongG Export s datovým tokem až 50 Mb/s) a AJ-PS004 (AVC-LongG Import).
www.panasonic.com, www.panasonic.cz

19. únor 2013

Blackmagic Design DeckLink 4K Extreme

Obrázek

Společnosti Blackmagic Design a Syntex uvedly na český a slovenský trh kartu DeckLink 4K Extreme pro zpracování SD, HD, 2K a 4K videa. Model 4K Extreme z populární řady DeckLink nahrazuje kartu DeckLink 4K a vedle tradičních SD a HD standardů podporuje rovněž rozlišení 2K i 4K, stereoskopii a 4:4:4 vzorkování. Produkt DeckLink 4K Extreme disponuje dvoukanálovou 3Gb/s HD/SD-SDI konektivitou, HDMI portem s možností 4K a UltraHD výstupu, analogovými vstupy/výstupy (komponentními, kompozitními a S-Video), dvěma kanály AES/EBU a dvěma kanály analogového audia, 16 zvukovými kanály na rozhraní SDI, podporou synchronizace (Tri-level, genlock) a sériovým portem pro ovládání videí. SDI, HDMI a analogové komponentní signály lze zpracovávat ve všech běžných normách až do 1080p60, mezi nepostradatelné doplňkové funkce patří technologie pro konverzi rozlišení videa a zabudovaný SD/HD klíčovač.

www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
19. únor 2013

ASSIMILATE SCRATCH podporuje nové kamery

Obrázek

Specializovaný software ASSIMILATE SCRATCH a SCRATCH Lab pro zpracování denních záběrů z digitálních filmových kamer, byl modernizován přidáním podpory pro nové formáty a kamery. Program nyní plně podporuje kamery Sony F5/F55 i novou F65, a to včetně podpory rozlišení 6K a 8K, dále obsahuje nový Debayer pro videa pořízena kamerami ARRI, podporu formátů SONY MPEG-2 a XAVC HD/4K a monochromatických dat z kamer RED, kompatibilitu s přístroji Canon C500 a Blackmagic Design Cinema Camera, vylepšenou implementaci formátů JPEG-2000 a EXR atd. Cena programů zůstává nezměněna: 20.995 USD a 5.990 USD za SCRATCH resp. SCRATCH Lab. Cena roční licence pro celé pracoviště je 33.000 USD. Ochutnávka je k dispozici na webu assimilateinc.com/trial.

www.assimilateinc.com
19. únor 2013

The Foundry HIEROPLAYER

Obrázek

Anglická korporace The Foundry uvedla HIEROPLAYER, software pro náhled a přehrávání videí v prostředí postprodukčních studií. HIEROPLAYER spolupracuje s kompoziční aplikací NUKE či jinými programy a dovoluje umělcům prohlížet si verze záběrů/efektů v kontextu vícestopé časové osy. HIEROPLAYER zpřístupňuje projekty aplikace HIERO pro správu a střih efektových záběrů na libovolné pracovní stanici, kde je provozován NUKE, případně jiný postprodukční software, do něhož lze přehrávač integrovat pomocí Python skriptů. HIEROPLAYER běží na systémech Windows, Mac OS X či Linux a stojí 250 EUR.

www.thefoundry.co.uk
19. únor 2013

Nové objektivy Canon Cinema Prime

Obrázek

Canon rozšířil svou řadu filmových EF objektivů Cinema Prime o dva nové modely, CN-E14mm T3.1 L F a CN-E135mm T2.2 L F. Jde o high-end objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností pro velkoformátové senzory fotoaparátů a digitálních filmových kamer. Modely vhodně doplňují stávající nabídku společnosti (CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F, a CN-E85mm T1.3 L F) objektivů Cinema Prime se špičkovými optickými parametry pro nejnáročnější uživatele. Model CN-E14mm T3.1 L F bude v prodeji od dubna 2013 za cenu 5.500 USD, zatímco na objektiv CN-E135mm T2.2 L F (5.200 USD) si počkáme do května.

www.canon.com, www.canon.cz

Panasonic zvyšuje citlivost obrazových senzorů

Společnost Panasonic Corporation vyvinula unikátní technologii „mikroděličů barev“ (Micro Color Splitter), které oddělují světlo dopadající na obrazový senzor s využitím vlnových vlastností světla. Jejich použití v obrazových snímačích umožňuje získat obraz s jasnými barvami i při slabém osvětlení. Tato nová technologie eliminuje potřebu barevných filtrů díky využití mikroděličů barev, které na mikroskopické úrovni řídí difrakci světla. Společnost Panasonic dosáhla přibližně dvojnásobné barevné citlivosti oproti konvenčním senzorům, které využívají barevné filtry, a získala za tento vývoj 21 japonských a 16 zahraničních patentů, včetně přihlášených.
www.panasonic.com, www.panasonic.cz

Blackmagic Cinema Camera: Nový firmware

Korporace Blackmagic Design uvolnila ke stažení nový firmware pro svou revoluční digitální filmovou kameru Blackmagic Cinema Camera, který obsahuje mnoho nových funkcí, včetně podpory časosběrného snímání, indikátoru clony u kompatibilních EF objektivů a možnosti použití SSD disků se souborovým systémem ExFAT. Kamera Blackmagic Cinema Camera byla navíc certifikována společností Intel pro záznam a přehrávání médií prostřednictvím rozhraní Thunderbolt na platformě Windows. Softwarová aktualizace 1.2 je nabízena k bezplatnému stažení ze stránek společnosti Blackmagic Design.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
14. únor 2013

DollyCrane

Obrázek

Multifunkční filmařská pomůcka s názvem DollyCrane od firmy FloatCam vstupuje na český a slovenský trh. DollyCrane v sobě spojuje funkci kamerového jeřábu, minijibu, slideru a věže. Unikátní konstrukce dovoluje funkci systému okamžitě proměnit ze slideru na mini jib nebo opačně. Inovativní způsob vyvažování kamery používá pohyblivé protizávaží a dokáže zajistit stabilizovaný a plynulý pohyb kamery i ve velmi ostrých úhlech. Kolejnice slideru dovoluje jízdu kamery až 160 cm - tiše, bez námahy a v různých úhlech, včetně dokonale vertikálního pohybu po svislici. DollyCrane je použitelný se standardním stativem o vysoké nosnosti. Jeho montáž je rychlá, obsluha snadná a přesná. Vše zvládne jediný operátor. Zařízení lze přepravovat i malém osobním vozu. Součástí dodávky jsou dvě měkká vyztužená pouzdra s vnitřním polstrováním. K dispozici jsou dva modely: DollyCrane s nosností max. 12 kg a DollyCrane HD s max. zatížením 32 kg.

www.floatcam.eu, www.erpea.cz
7. únor 2013

Panasonic AG-AF100A

Obrázek

Broadcast divize japonské korporace Panasonic uvedla HD filmovou kameru AG-AF100A, přímého nástupce populárního modelu AG-AF100. Aktualizovaná verze je vybavena 10bitovými výstupy se vzorkováním 4:2:2 pro lepší gradaci přechodů a barevnou kvalitu při záznamu videa na externí zařízení, např. P2 HD rekordéry. Kamera je dále vybavena rozšířenými funkcemi pro ostření (zvětšení středu obrazu pro lepší posouzení stavu zaostření) a presetem 2,39:1 (Cinema Scope) u funkce pro zvýraznění bezpečných zón obrazu. Vedle kvalitního záznamového režimu „PH“ je model AF100A nově kompatibilní se standardem AVCHD 2.0, a to díky módu „PS“ s maximálním datovým tokem až 28 Mb/s pro záznam, přehrávání a výstup (HDMI) progresivního HD obrazu 1080/59,94p a 1080/50p. Oba záznamové režimy podporují dva kanály 16bitového nekomprimovaného LPCM zvuku. Doporučená koncová cena kamery AG-AF100A pro americký trh je 4.595 USD bez DPH.

www.panasonic.com/broadcast