Aky dosahujete rendering time ? Pomaha v tom GPU akceleracia ?
Mne sa na mojich pomerne jednoduchych domacich videach nikdy nedpodari dosiahnut cas 1:1 (napriklad 10 minutove video rendering 10 minut) pricom mam pomerne novy solidny pocitac aj GPU. GPU v tom pomaha uplne minimalne - ani zdaleka nie to co slubuju bombastickych vyhlasenia od vyrobcov a z recenzii ... tie su aj tak len prepisane texty od vyrobcu. Pri renderovani mam CPU vytazene na 50%, GPU na 20-30%, co znamena ze vypoctovy vykon CPU alebo GPU nie je naplno vyuzity. Nieco robim zle ? Alebo je to OK a lepsie to nebude ?
Rendering time: 1 : 1.5 (10 min projekt rendering cca 15 min)
Zdrojove videa: fullHD 1080i
Output format: fullHD 1080p
Hardware: AMD 8350 8 core, 8 GB Ram, GPU AMD HD 7850
Projekt: 1 audio-video stopa, nastrihane videa, 1 alebo 2 efekty typu brightness sharpen
Editor: Sony Vegas 12
GPU akceleracia a rendering time
Re: GPU akceleracia a rendering time
Mohu popsat pouze vlastní zkušenost na Adobe Premiere Pro CS5.5. Zde GPU akcelerace je velmi nápomocná při vlastní práci v Time line a to tak, že bez této akcelerace bych musel renderovat velkou část projektu, tak to místo toho provádí GPU ( Mercury Playback Engine GPU Acceleration), dá se říci v reálném čase. Samozřejmě některé složitější filtry, přechody se musí zrenderovat samostatně mimo GPU akceleraci, ale je toho v podstatě minimum. U APP je ale akcelerace GPU podmíněna jednak kartami nVidia (technologie CUDA) a jednak musí být odvolání na tuto kartu uvedeno ve specifickém souboru Premiery (cuda_supported_cards.txt). Předpokládám, že i Vegas disponuje s nějakým podobným nastavením, či-li zjistit si jak je to s podporou GPU u Vegas a jakou specifikací grafických karet je to podmíněno. V každém případě je akcelerace renderingu s GPU výrazná, ale musí ji daná střižna podporovat.
Re: GPU akceleracia a rendering time
Vegas samozrejme GPU podporuje tiez, tak cez NVidia Cuda aj cez OpenCL, dokonca aj na Intel grafickych kartach cez nejaky ich Intel protokol. GPU pouziva hlavne pri filtroch ktore podporuju GPU, ale aj samotny renderovaci kodek do AVCHD vyuziva GPU.
Je mi vsak zahadou preco nedokaze GPU vytazit naplno - vyuziva ho len na 30% v mojom pripade. To iste aj CPU - vyuziva iba na 50%. To ma privadza k domnienke, ze "uzke hrdlo" procesu bude niekde inde ... ale kde ? Rychlost citania z disku to urcite nebude, nakolko v projekte su len zostrihane nednotlive videa za sebou na jednej stope.
Skusal som aj ine edotiry, Cyberlink Power Director aj ine ktore maju v specifikaciach naslubovane hory - doly ako GPU urychly cely proces, ale zatial co mi vychadza je ze realne aj tak vyuzivaju vacsiu iba CPU a aj to nevytazia na 100% ... ale preco ?
Je mi vsak zahadou preco nedokaze GPU vytazit naplno - vyuziva ho len na 30% v mojom pripade. To iste aj CPU - vyuziva iba na 50%. To ma privadza k domnienke, ze "uzke hrdlo" procesu bude niekde inde ... ale kde ? Rychlost citania z disku to urcite nebude, nakolko v projekte su len zostrihane nednotlive videa za sebou na jednej stope.
Skusal som aj ine edotiry, Cyberlink Power Director aj ine ktore maju v specifikaciach naslubovane hory - doly ako GPU urychly cely proces, ale zatial co mi vychadza je ze realne aj tak vyuzivaju vacsiu iba CPU a aj to nevytazia na 100% ... ale preco ?
Re: GPU akceleracia a rendering time
zavisi aky software pouzivas .. a ako on ma naprogramovanu podporu .. mame v praci napriklad davinci resolve s 4x GTX580 celkom to lieta .. zatial sa nestalo , ze by to nestihalo nieco robit v realnom case .. vo Vegase je to tak , ze jednak musis mat kartu , ktoru vegas podporuje .. to vidis v preferenciach , ci ti ponuka zapnut GPU akceleraciu .. a dalsia vec je , ze musis pouzit vystup do kodeku , ktory ma GPU akceleraciu .. Ked som s tym robil pokusy , tak na H264 boli 2 moznosti .. SONY s GPU podporou a Mainconcept bez GPU podpory .. Vystup z mainconceptu je ale omnoho kvalitnejsi ako z toho SONY kodeku .. takze som sa tym prestal zaoberat a investoval som do noveho procesoru ..
Re: GPU akceleracia a rendering time
Vsetky veci ktore spominas su zapnute. Problem nie je ze by GPU akceleracia nefungovala, problem je ze nevytazi GPU naplno.
Re: GPU akceleracia a rendering time
Ono to nakoniec dopadlo tak, ze som vyguglil z for Sony Vegas co je asi podstata problemu. Vraj u Nvidia serie GTX je na vine sam vyrobca a ovladace. Pri volani instrukcii cez CUDA vraj povoli vyuzitie len prveho (prvych niekolko ???) ROP unit, cize vytazi cele GPU iba zcasti. Vraj to zmrdi z Nvidie urobili zamerne, nakolko "consumer" graficke karty zacinali z titulu velkeho hrubeho vypoctoveho vykonu konkurovat "pro" kartam, takze sa neoplatilo kupovat nejaku drahu Quadro kartu, ale obycajna "konzumna" s CUDA zacala davat porovnatelny vykon za vyrazne mensie peniaze. Vraj u serie GTX 5xx to este nebolo obmedzovane, ale serie 6xx a 7xx to uz maju v ovladacoch uzamknute. To by potvrdzovalo aj to co pise Pytkin.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 05 pro 2019 16:27
Re: GPU akceleracia a rendering time
Immediately after your company submits a Work Order in our platform, our dispatch team contacts a qualified, experienced Field Engineer in your community with the availability to complete your project. Our technicians have the field experience necessary to hit the ground running; securely installing, configuring and testing your wireless network connection to make sure everything you need is operating at peak performance. Once we verify with you that the project has been completed to your satisfaction, simply close out the Work Order and get back to business.
https://www.fieldengineer.com/blogs/wir ... deployment
https://www.fieldengineer.com/blogs/wir ... deployment