
Aktuální příspěvky
Poslední téma
Poslední příspěvky

Poslední články
Kamerové systémy - oči kasina

Férová hra znamená důvěru hráčů. Bez ní nepřežije žádné kasino. Určitě jste si všimli, že v kasinech se nachází větší počet kamer než v jiných provozech. To vyvolává diskusi o nutných limitech sledování a o soukromí hráčů.
Nenechme se mýlit – kamery v kasinech jsou povinné ze zákona a chrání v podstatě všechny zúčastněné strany – kasino, zaměstnance i hráče.
Podle českého Zákona o hazardních hrách musí být v kasinu alespoň jedna kamera. Tentýž zákon přikazuje, že na obraze musí být...
Shure Axient ADX5D

Potřeba špičkových produktů pro práci se zvukem v terénu je stále větší. Není už jen doménou profesionálních filmových a televizních štábů. Přitom tato technika zahrnuje různé typy zařízení, jako jsou field mixéry a rekordéry, nebo také bezdrátové přijímače přenášející zvuk přímo do televizních kamer. Právě takovým přijímačem, který si dnes představíme, je Shure Axient ADX5D.
ADX5D. Pokud jste ještě neslyšeli o bezdrátovém systému Shure Axient, pak vězte, že jde o vlajkovou loď firmy Shure...
BenQ SW271C

Technologický pokrok již dospěl tak daleko, že tradiční výrobce průmyslově uznávaných zobrazovačů dohání konkurence. Příkladem takového disruptivního vývoje je profesionální řada monitorů BenQ PhotoVue, která si zadá s těmi nejlepšími hráči na trhu. PhotoVue SW271C je nástupce dva roky starého modelu, který má několik zásadních vylepšení co do spotřeby, USB-C, ale i rozsahu gamutu.
Rozbalení a sestavení. Už od vlastního vybalování zobrazovače je zřejmé, že se jedná o profesionální a...
BenQ SW321C

V relativně krátké době po sobě mě na stole přistál na recenzi další zobrazovač s úhlopříčkou 32“ a musím, že tato velikost je skutečně impresivní. Najednou se člověk před monitorem snaží tak nějak intuitivně „skovat“ a standardní zvyklosti, kdy jsme od zobrazovače vzdáleni průměrně 30 cm (skutečně, dle výzkumů, tak málo), se najednou mění. Prostě se nějak nemůžete odtáhnout od obrazu, protože byste byli už v pozorovací vzdálenosti odpovídající spíše sledování televize a tak prostě intuitivně...
Huawei Mate 40 Pro

Na natáčení prvotřídních videí v profesionální kvalitě už nepotřebujete několik zařízení s různými funkcemi. Vše můžete mít pohromadě, dokonce v jedné kapse. To umožňuje nový smartphone Huawei Mate 40 Pro, který kraluje telefonům nejen fotoaparátem, ale také bezkonkurenčními možnostmi pro natáčení videí.
Říká se, že nejlepší kamera je ta, kterou můžete mít neustále při sobě. Ať už vytváříte videa pro osobní potřebu, nebo se natáčením obsahu živíte, s telefonem Huawei Mate 40 Pro se můžete...
BenQ PD3220U

Již několik jsem svědkem toho, že rozlišení 4K resp. UHD (3840 x 2160 px) nabírá (právem) na oblibě a již začíná být vlastně mainstreamem. Začalo to konzumními televizemi, kde streaming služby typu Netflix a YouTube konečně mají co nabídnout a nakonec se mnohým z nás prodral 4K zobrazovač až na pracovní stůl. Není to tak dlouho, kdy v profesionálním světě měla řada aplikací s touto novinkou vážný problém, dokonce velcí matadoři průmyslu (Adobe, Autodesk) UHD rozlišení začali smysluplně využívat...
EIZO ColorEdge CS2740

Profesionálové to již vědí léta, mezitím co počítač se jim mění pod stolem nebo na stole téměř každé dva až tři roky, tak kvalitní displej zůstává 5 a více let. Vzhledem k tomu, že náš nejvzácnější smysl, tj. zrak je právě denním (i nočním) vysedáváním před displejem namáhán právě zobrazovacím systémem, tak dává smysl věnovat tomuto zařízení mimořádnou pozornost. Prakticky každý, kdo používá počítač denně by si toto měl uvědomit a nešetřit na kvalitě zobrazovače. Nevhodný nebo špatný monitor...
RODE NT-SF1

Pokud nevíte, co je ambisonický mikrofon, přečtěte si následující řádky, které předcházejí vlastní recenzi na RODE NT-SF1. Poznáte technické základy zvuku pro virtuální realitu, a zda je možné nebo dokonce výhodné používat ambisonický mikrofon nejen pro virtuální realitu.
Od mona po ambisonic. Při natáčení videa je zpravidla potřeba maximálně se soustředit na první plán natáčené akce. To znamená, že pomocí směrových a klopových mikrofonů zaznamenáváme zvuk co nejvíc oproštěný o okolní...
DJI Osmo Pocket

S rychlým vývojem moderních technologií se zmenšují a zlevňují zařízení, která byla dříve přístupná jen filmovým profesionálům. Samozřejmě to vždy v počátku vede k nadužívání určitých výrazových prostředků, ale tvůrci se po čase uklidní a vrátí se k osvědčenému pravidlu, že forma má být v souladu s obsahem. Tak jsme měli ještě před pár lety v každém umělečtějším projektu spousty časosběrných záběrů, pak kamerové jízdy, případně jízdy s časosběrem. Se začátkem prodeje akční kamery GoPro s...
Sony DSC-RX0 II

Je tu nový model akční kamery s velkým jednopalcovým čipem, výklopným displejem, širokoúhlým objektivem, elektronickou stabilizací, ale hlavně – konečně s interním záznamem videa v UHD. Přesto, že je kamera v odolném vodotěsném pouzdru, měli bychom „akční“ používat ve spojení s tímto modelem spíše v uvozovkách a to kvůli ne příliš dokonalé stabilizaci obrazu. Zajímavé v tomto ohledu je srovnání s jinou akční kamerou firmy Sony – ActionCam X3000. Kamera je zajímavým konceptem s dobrými...
Red Giant VFX Suite

Společnost Red Giant nabízí mnoho plug-inů, nástrojů a editačních modulů pro navrhování a realizaci nejrůznějších vizuálních efektů pro různé kompoziční editory a video editační aplikace. Nová sada VFX Suite pro Windows a macOS se skládá z devíti zbrusu nových, ale i již v praxi osvědčených plug-inů, jejichž schopnosti si podrobněji představíme. Všechny plug-iny lze zakoupit i samostatně a jsou určeny pro Adobe After Effects CC, čtyři z plug-inů lze navíc používat také v Adobe Premiere Pro...
EIZO ColorEdge CG279X

Před lety jsem měl tu čest pracovat se zobrazovačem EIZO CG276, už tehdy to byl doslova dotyk dokonalosti. Úhlopříčka 27“, rozlišení 2560x1440, vestavěná autokalibrační sonda, široký gamut zobrazitelných barev. Po pěti letech vývoje tu je vylepšená verze CG279X, která opět vlastnosti monitoru posouvá o něco dále. Co je nového? V první řadě je to schopnost zobrazovat HDR formáty pomocí tone-mapping křivek HLG a PQ, dále je to zase o něco širší gamut, speciální kontrola saturací a překročení...
Vegas Pro 16

Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...
Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2

V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat.
Sigma Cine 18-35mm T2. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech....
Pinnacle Studio 22

Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...

Novinky z oblasti videa
Final Cut Pro X 10.0.1
Nedávno vydaná nová verze „X“ videostřihového software Apple Final Cut Pro byla povýšena na verzi 10.0.1. Ta se může pochlubit nejen opravami, ale i novými funkcemi, např. tagem Roles pro značení klipů (dialogů, efektů, hudby apod.) a následný podmíněný export vícestopého souboru nebo souborů separátních, rozšířenou podporuXML pro import a export projektů a informací typu Event, možností spolupráce více uživatelů prostřednictvím souborového systému Xsan, GPU akcelerovaným exportem, či funkcí pro celoobrazovkové zobrazení na systému Mac OS X Lion. Aktualizaci lze (z Mac App Store) stahovat zdarma, Apple navíc přislíbil vydání další aktualizace počátkem roku 2012, která by měla obsahovat podporu vícekamerového střihu a funkce pro externí náhled videa.www.apple.com
Střih videa pro každého!
Sony Creative Software uvádí dva nové editační nástrojé. První je moviEZ HD, moderní program pro tvorbu videa, který klade důraz na jednoduchost použití. Druhý, Vegas Movie Studio Visual Effects Suite je kompletní řešení pro editaci videa a obsahuje prémiové speciální efekty.www.sonycreativesoftware.com, www.erpea.cz
Boris RED 5 k dispozici i pro EDIUS 6
Boris RED je aplikace pro 3D kompozici, titulkování a effekty pracující jako zásuvný modul (plug-in) v programu Grass Valley EDIUS. Pokud je použit ve stopě časové osy, automaticky se připojí na média, eliminuje zdlouhavé exporty a importy a převody formátů. Navíc RED umožňuje import médií z různých formátů, včetně fotografií či obrázků, video souborů nebo EPS souborů. Jakmile je kompozice hotova, lze ji vyrenderovat v EDIUSU nebo lze projekt uložit na disk a sdílet s ostatními uživateli Boris RED.www.borisfx.com, www.erpea.cz
Digieffects spouštějí službu RenderMon
Digieffects ohlašují spuštění nové služby RenderMon, webové aplikace pro vzdálenou správu a monitorování renderingu, a také sdílení vypočítaného video souboru. Služba aktuálně podporuje pouze kompoziční software Adobe After Effects (další aplikace se plánují) a nalézá se na rendermon.digieffects.com. RenderMon si lze předplatit za 4,99 USD na měsíc či za 49,99 USD na celý rok.www.digieffects.com
Intensity Extreme s technologií Thunderbolt

Blackmagic Design odhalují Intensity Extreme, novou profesionální i cenově dostupnou kartu pro záznam a přehrávání videa podporující HDMI a analogové (komponentní, S-Video, PAL i NTSC) video. Hardware je založen na novém rozhraní Intel Thunderbolt, které poskytuje i napájení celému zařízení, je tedy zvláště vhodný pro použití s přenosnými počítači. Intensity Extreme dokáže okamžitě přepínat mezi HD (1080, 720) i SD videostandardy a je plně kompatibilní s programy Premiere Pro, After Effects, Photoshop, Final Cut Pro 7 a jakoukoliv jinou aplikací podporující QuickTime. Prodej bude zahájen během posledního čtvrtletí, cena byla stanovena na 209 EUR.
www.blackmagic-design.com, www.syntex.cz, www.syntex.skMagic Bullet Looks 2.0.1 a Colorista II 1.0.3
Red Giant Software aktualizovali své plug-iny Magic Bullet Looks a Colorista II pro Adobe After Effects a Apple Final Cut Pro. Tyto sady nástrojů pro barevné korekce jsou ve verzích 2.0.1 resp. 1.0.3 nově kompatibilní i s operačními systémy Windows či Mac OS X v jiném nežli anglickém jazyce. Získáte na webu autorů.www.redgiantsoftware.com
Atomos Connect: HD-SDI a HDMI konverze kdekoliv
Atomos, nový výrobce videohardware zodpovědný za přenosné rekordéry Ninja a Samurai, představil na IBC kapesní, bateriemi napájené konvertory videa. Zařízení jsou schopna provádět konverzi z HD-SDI do HDMI (Connect S2H) nebo HDMI do HD-SDI (Connect H2S) vč. odstranění Pulldownu a obsahují zabudované generátory testovacích obrazců a zvukových tónů. Konvertory řady Connect budou v prodeji koncem roku v ceně 249 EUR.www.atomos.com
Mojo podporuje FCP X
Efektoví kouzelníci Red Giant Software vydali aktualizovanou verzi svého plug-inu Magic Bullet Mojo pro Apple Final Cut. Nová verze tohoto software pro barevné korekce nabízí kompatibilitu s Final Cut Pro X a Motion 5 (i nadále ale podporuje starší verze Final Cut Studio 2 a 3). Bezplatnou aktualizaci Mojo 1.2.2 lze stáhnout na stránkách autorů.www.redgiantsoftware.com
Atomos ohlašuje kompatibilitu se střižnami FCP X a Avid
Výrobce miniaturních přenosných videorekordérů Ninja a Samurai ohlásil kompatibilitu se střihovým software Final Cut Pro X a také s kodekem Avid DNxHD používaným střižnami značky Avid. Podpora Avid DNxHD bude nabízena volitelně pro všechny uživatele zařízení Samurai a bude zpoplatněna částkou 149 USD.www.atomos.com
DaVinci Resolve také pro Windows

Dlouho očekávaná konverze DaVinci Resolve pro Windows se chystá na první kvartál roku 2012 a nabídne především vysokou variabilitu použitelného hardware při stavbě systémů pro barevné korekce - jmenujme např. GPU akcelerační hardware s podporou až 16 GPU na systém! DaVinci Resolve pro Windows bude součástí všech standardních DaVinci Resolve modelů, uživatelé si tak budou moci vybrat z Mac OS X a Windows verzí během instalace software.
Resolve 8.1 obsahuje nové efekty, podporu barevného prostoru ACES, kompatibilitu s formátem Avid AAF pro výměnu dat se střižnou Avid Media Composer, zdokonalenou kompatibilitu s Final Cut Pro, lepší EDL funkce, rozšířenou podporu hardware (UltraStudio 3D pro Thunderbolt, nový 15“ MacBook Pro) a další novinky. Aktualizace DaVinci Resolve 8.1 je nabízena zdarma, od září 2011.Blackmagic Design rovněž oznámili radikální zlevnění software Resolve pro Linux - tato verze bude nyní se všemi hardwarovými ovládacími pulty DaVinci Resolve dodávána bezplatně! Uživatelé si tak při instalaci mohou aktuálně zvolit verzi pro Mac OS X i Linux, bez jakýchkoliv dalších poplatků; ty u verze pro Linux dříve činily nemalých 19.995 USD. Všichni stávající majitelé hardwarového pultu DaVinci Resolve mohou získat verzi pro Linux i zpětně, kontaktují-li výrobce...
www.blackmagic-design.com, www.syntex.cz, www.syntex.sk
Nové A/V konvertory od Blackmagic Design

...představené na veletrhu IBC zahrnují dva nové modely řady OpenGear Converter pro up/down konverzi a distribuci SD/HD-SDI signálu v ceně 355 EUR, SDI konvertor do racku ATEM Studio Converter za 1.395 EUR a především novou rodinu velmi odolných Mini Converterů vyfrézovaných z jediného kusu hliníku a vybavených novými technologiemi á la 3 Gb/s SDI. V řadě Mini Converter Heavy Duty byly uvedeny čtyři modely s cenou á 425 EUR. Dva ze standardních Mini Converterů byly navíc zlevněny - modely Mini Converter SDI - HDMI a Mini Converter HDMI - SDI budou nově stát 245 EUR.
www.blackmagic-design.com, www.syntex.cz, www.syntex.skBoris FX představují „Soundbite“ pro Apple Final Cut Pro

Dlouholetý expert na evideoefektové plug-iny BorisFX uvedl, ve spolupráci se společností Nexidia, produkt Boris Soundbite pro Final Cut Pro - nástroj pro rychlé a přesné textové vyhledávání mluvených dialogů v mediálních souborech podporovaných hostitelskou aplikací. S aplikací Boris Soundbite mohou střihači, produkční či žurnalisté vyhledávat libovolná slova podporovaného jazyka v importovaných médiích, což značně usnadní jejich výběr a nabrání do Final Cutu, především u projektů s velkým množstvím dialogů, např. u zpravodajských relací nebo dokumentů. Program podporuje Apple Final Cut Pro 7 a 6.0.2 (verze pro FCP X je rovněž plánována) a je již v prodeji za doporučenou cenu 495 USD. Soundbite podporuje jeden z uživatelem zvolených jazyků - lze vybírat z angličtiny, francouzštiny, španělštiny, němčiny, italštiny a holandštiny; podpora jiných jazyků se připravuje - další lze dokoupit později. Plně funkční 14denní testovací verze je u Boris FX již samozřejmostí...
www.borisfx.comMagic Bullet Looks 2 pro Vegas v prodeji
Red Giant uvedli na trh sadu svých plug-inů pro barevné korekce videa Magic Bullet Looks 2 ve verzi pro videostřihovou aplikaci Sony Vegas Pro. Kolekce obsahuje všechny nástroje z jiných verzí Looks 2, je plně integrovaná do své hostitelské aplikace včetně podpory pro všechny presety a je kompatibilní s aktuální verzí Vegas Pro 10 i s nadcházející jedenáctkou. V prodeji za 399 USD, s možností cenově výhodného upgradu i vyzkoušení bezplatné demonstrační verze.www.redgiantsoftware.com
Baselight 4.3
Nová aktualizace softwarové části systému pro barevné korekce a úpravy videa Baselight společnosti FilmLight Ltd. nese číselné označení 4.3. Uživatelům nabídne novou technologii pro inteligentní caching dat, která značně zrychluje odezvu celého systému; dále nový nástroj Area Tracker identifikující celé uživatelem zadané plochy pro snazší aplikaci selektivních barevných korekcí; možnost využít až tři monitory pro zobrazení uživatelského rozhraní s libovolnou konfigurací oken, nové monitorovací nástroje jako Waveform a Vectorscope nevyjímaje; podporu nového kontrolního hardware Blackboard 2 a další novinky.www.filmlight.ltd.uk
Bouře končí...

Specializovaný software STORM navržený specificky pro uživatele digitálních filmových kamer řady RED končí, oznámil jeho výrobce, anglická firma The Foundry. Aktuálně vydaná verze 1.0v4 pro Mac OS X je skutečně poslední, podpora bude ovšem uživatelům poskytována až do konce října roku 2012. Důvodem je uvedení podobného programu REDCINE-X od výrobce kamer RED, společnosti Red.com. Zároveň byl na IBC odtajněn projekt HIERO postavený na základech zaniklého STORMU, který bude scriptovatelným nástrojem pro práci s videem na časové ose. Bude přímo spolupracovat s kompozičním systémem NUKE a odlehčí tak vytíženým pracovištím pro dokončování videa. Beta testování (do kterého se lze přihlásit na webu www.thefoundry.co.uk/products/hiero) započne během října, uvedení je plánováno na pozdější dobu, pravděpodobně listopad či prosince 2011, a to pro Linux, Mac OS X a později i Windows.
www.thefoundry.co.ukBoris Continuum Complete 8 AE

Již osmá verze gigantického balíku After Effects plug-inů Boris Continuum Complete AE je napěchována více než dvěma sty efektových filtrů. BCC 8 AE vyžaduje ke svému provozu Windows nebo Mac OS X verzi After Effects CS3 - CS5.5 a obohatí vaše pracovní postupy o nástroje pro redukci blikání či o dokonalejší 3D generátory čočkových efektů, částic nebo světel. Osmá verze rovněž nabídne podporu 32bitového OpenGL-akcelerovaného režimu s plovoucí čárkou a dokonalejší integraci do své hostitelské aplikace. Produkt bude uveden v průběhu října v ceně 995 USD. Majitelé předchozích verzí budou moci upgradovat za 295 USD, vlastníci sady GenArts Sapphire pro After Effects získají po omezenou dobu stejnou slevu při zakoupení crossgrade na BCC 8 AE. Edice BCC 8 AVX pro Avid, BCC 8 OFX pro Sony Vegas Pro a BCC 8 FxPlug pro Apple Final Cut Pro 7, Final Cut Pro X a Motion budou uvedeny koncem roku 2011.
www.borisfx.com