
Aktuální příspěvky
Poslední téma
Poslední příspěvky

Poslední články
Kamerové systémy - oči kasina

Férová hra znamená důvěru hráčů. Bez ní nepřežije žádné kasino. Určitě jste si všimli, že v kasinech se nachází větší počet kamer než v jiných provozech. To vyvolává diskusi o nutných limitech sledování a o soukromí hráčů.
Nenechme se mýlit – kamery v kasinech jsou povinné ze zákona a chrání v podstatě všechny zúčastněné strany – kasino, zaměstnance i hráče.
Podle českého Zákona o hazardních hrách musí být v kasinu alespoň jedna kamera. Tentýž zákon přikazuje, že na obraze musí být...
Shure Axient ADX5D

Potřeba špičkových produktů pro práci se zvukem v terénu je stále větší. Není už jen doménou profesionálních filmových a televizních štábů. Přitom tato technika zahrnuje různé typy zařízení, jako jsou field mixéry a rekordéry, nebo také bezdrátové přijímače přenášející zvuk přímo do televizních kamer. Právě takovým přijímačem, který si dnes představíme, je Shure Axient ADX5D.
ADX5D. Pokud jste ještě neslyšeli o bezdrátovém systému Shure Axient, pak vězte, že jde o vlajkovou loď firmy Shure...
BenQ SW271C

Technologický pokrok již dospěl tak daleko, že tradiční výrobce průmyslově uznávaných zobrazovačů dohání konkurence. Příkladem takového disruptivního vývoje je profesionální řada monitorů BenQ PhotoVue, která si zadá s těmi nejlepšími hráči na trhu. PhotoVue SW271C je nástupce dva roky starého modelu, který má několik zásadních vylepšení co do spotřeby, USB-C, ale i rozsahu gamutu.
Rozbalení a sestavení. Už od vlastního vybalování zobrazovače je zřejmé, že se jedná o profesionální a...
BenQ SW321C

V relativně krátké době po sobě mě na stole přistál na recenzi další zobrazovač s úhlopříčkou 32“ a musím, že tato velikost je skutečně impresivní. Najednou se člověk před monitorem snaží tak nějak intuitivně „skovat“ a standardní zvyklosti, kdy jsme od zobrazovače vzdáleni průměrně 30 cm (skutečně, dle výzkumů, tak málo), se najednou mění. Prostě se nějak nemůžete odtáhnout od obrazu, protože byste byli už v pozorovací vzdálenosti odpovídající spíše sledování televize a tak prostě intuitivně...
Huawei Mate 40 Pro

Na natáčení prvotřídních videí v profesionální kvalitě už nepotřebujete několik zařízení s různými funkcemi. Vše můžete mít pohromadě, dokonce v jedné kapse. To umožňuje nový smartphone Huawei Mate 40 Pro, který kraluje telefonům nejen fotoaparátem, ale také bezkonkurenčními možnostmi pro natáčení videí.
Říká se, že nejlepší kamera je ta, kterou můžete mít neustále při sobě. Ať už vytváříte videa pro osobní potřebu, nebo se natáčením obsahu živíte, s telefonem Huawei Mate 40 Pro se můžete...
BenQ PD3220U

Již několik jsem svědkem toho, že rozlišení 4K resp. UHD (3840 x 2160 px) nabírá (právem) na oblibě a již začíná být vlastně mainstreamem. Začalo to konzumními televizemi, kde streaming služby typu Netflix a YouTube konečně mají co nabídnout a nakonec se mnohým z nás prodral 4K zobrazovač až na pracovní stůl. Není to tak dlouho, kdy v profesionálním světě měla řada aplikací s touto novinkou vážný problém, dokonce velcí matadoři průmyslu (Adobe, Autodesk) UHD rozlišení začali smysluplně využívat...
EIZO ColorEdge CS2740

Profesionálové to již vědí léta, mezitím co počítač se jim mění pod stolem nebo na stole téměř každé dva až tři roky, tak kvalitní displej zůstává 5 a více let. Vzhledem k tomu, že náš nejvzácnější smysl, tj. zrak je právě denním (i nočním) vysedáváním před displejem namáhán právě zobrazovacím systémem, tak dává smysl věnovat tomuto zařízení mimořádnou pozornost. Prakticky každý, kdo používá počítač denně by si toto měl uvědomit a nešetřit na kvalitě zobrazovače. Nevhodný nebo špatný monitor...
RODE NT-SF1

Pokud nevíte, co je ambisonický mikrofon, přečtěte si následující řádky, které předcházejí vlastní recenzi na RODE NT-SF1. Poznáte technické základy zvuku pro virtuální realitu, a zda je možné nebo dokonce výhodné používat ambisonický mikrofon nejen pro virtuální realitu.
Od mona po ambisonic. Při natáčení videa je zpravidla potřeba maximálně se soustředit na první plán natáčené akce. To znamená, že pomocí směrových a klopových mikrofonů zaznamenáváme zvuk co nejvíc oproštěný o okolní...
DJI Osmo Pocket

S rychlým vývojem moderních technologií se zmenšují a zlevňují zařízení, která byla dříve přístupná jen filmovým profesionálům. Samozřejmě to vždy v počátku vede k nadužívání určitých výrazových prostředků, ale tvůrci se po čase uklidní a vrátí se k osvědčenému pravidlu, že forma má být v souladu s obsahem. Tak jsme měli ještě před pár lety v každém umělečtějším projektu spousty časosběrných záběrů, pak kamerové jízdy, případně jízdy s časosběrem. Se začátkem prodeje akční kamery GoPro s...
Sony DSC-RX0 II

Je tu nový model akční kamery s velkým jednopalcovým čipem, výklopným displejem, širokoúhlým objektivem, elektronickou stabilizací, ale hlavně – konečně s interním záznamem videa v UHD. Přesto, že je kamera v odolném vodotěsném pouzdru, měli bychom „akční“ používat ve spojení s tímto modelem spíše v uvozovkách a to kvůli ne příliš dokonalé stabilizaci obrazu. Zajímavé v tomto ohledu je srovnání s jinou akční kamerou firmy Sony – ActionCam X3000. Kamera je zajímavým konceptem s dobrými...
Red Giant VFX Suite

Společnost Red Giant nabízí mnoho plug-inů, nástrojů a editačních modulů pro navrhování a realizaci nejrůznějších vizuálních efektů pro různé kompoziční editory a video editační aplikace. Nová sada VFX Suite pro Windows a macOS se skládá z devíti zbrusu nových, ale i již v praxi osvědčených plug-inů, jejichž schopnosti si podrobněji představíme. Všechny plug-iny lze zakoupit i samostatně a jsou určeny pro Adobe After Effects CC, čtyři z plug-inů lze navíc používat také v Adobe Premiere Pro...
EIZO ColorEdge CG279X

Před lety jsem měl tu čest pracovat se zobrazovačem EIZO CG276, už tehdy to byl doslova dotyk dokonalosti. Úhlopříčka 27“, rozlišení 2560x1440, vestavěná autokalibrační sonda, široký gamut zobrazitelných barev. Po pěti letech vývoje tu je vylepšená verze CG279X, která opět vlastnosti monitoru posouvá o něco dále. Co je nového? V první řadě je to schopnost zobrazovat HDR formáty pomocí tone-mapping křivek HLG a PQ, dále je to zase o něco širší gamut, speciální kontrola saturací a překročení...
Vegas Pro 16

Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...
Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2

V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat.
Sigma Cine 18-35mm T2. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech....
Pinnacle Studio 22

Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...

Novinky z oblasti videa
EIZO ColorEdge CG248-4K a CG318-4K

EIZO uvádí do prodeje dva nové, profesionální 4K monitory řady ColorEdge: CG248 a CG318. CG248-4K o úhlopříčce 23,8 palce se díky rozlišení UHD (3840 × 2160) hodí především kreativcům v oblasti tiskových médií, fotografie a videoprodukce. Model CG318-4K byl vyvinut pro využití v oblasti profesionální přípravy video dat určených pro TV vysílání a digitální kina, popř. pro jejich postprodukci. Monitor o úhlopříčce 31 palců nabízí fyzické rozlišení DCI 4K čítající 4096 x 2160 obrazových bodů a je tedy vhodný i pro kontrolní projekce. Barevné rozsahy dosahují 100% pokrytí barevného prostoru ofsetového tisku (ISO Coated V2), 98% pokrytí prostoru DCI-P3 a více než 99% pokrytí standardu AdobeRGB; oba monitory disponují integrovaným kalibračním a autokorekčním senzorem.
www.eizo.com, www.eizo.czIBC 2015: Blackmagic Design

Stálice na nebi videotechniky, společnost Blackmagic Design, rozšířila na IBC 2015 svou produktovou nabídku o dvanáctou verzi aplikace DaVinci Resolve. Software, původně navržený primárně pro barevné úpravy filmů, vyrostl v plnohodnotný nástroj pro editaci videa a je nabízen ve dvou variantách, bezplatné DaVinci Resolve 12 a komerční DaVinci Resolve 12 Studio. Edice Studio obsahuje navíc podporu více GPU, nástroje pro redukci šumu nebo pohybové rozostření, možnost pracovat se stereoskopickým materiálem a s DCI 4K rozlišením, a síťové funkce pro spolupráci více uživatelů v prostředí postprodukčních studií. Upgrade je již tradičně zdarma. Potěšeni z letošního IBC odešli také uživatelé kompoziční aplikace Fusion. Druhá veřejná beta osmé verze programu obsahuje kosmetické změny GUI, vylepšené biny, knihovnu šablon pro částicový simulátor a shadery, možnost importovat SVG soubory a další novinky. Opomenuti nejsou tentokrát ani uživatelé platformy Mac OS X.
Další dvě představené novinky rovněž spadají do softwarové domény: aktualizace Teranex 4.2 a MultiView 1.1. První jmenovaný update doplní produkt Teranex Express o algoritmy pro redukci šumu, audio metry a podporu SDI režimu Level A. Aktualizace MultiView 1.1 pro multiviewer MultiView 16 obsahuje výstup v režimu RGB u HDMI rozhraní a nové funkce pro měření úrovní zvuku.

Posledním produktem značky Blackmagic Design, soutěžícím o zaslouženou pozornost návštěvníků veletrhu IBC, byl adaptér Blackmagic URSA Mini B4 Mount, který dovolí používat broadcastové objektivy B4 na digitální filmové kameře URSA Mini PL. Adaptér se pyšní precizní skleněnou optikou s korektorem sférické aberace a bude v prodeji během listopadu.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
IBC 2015: Adobe

Adobe pokračuje v modernizaci své nabídky aplikací Creative Cloud; nové verze nabídnou lepší podporu Ultra HD rozlišení, nové technologie pro barevné korekce či vylepšenou podporu dotykového ovládání. Na IBC 2015 demonstrovaná, nadcházející verze střihového programu Premiere Pro CC, přinese nativní podporu 4K a 8K videa, funkce pro práci s High Dynamic Range daty, optimalizace pro Microsoft Surface Pro a další tablety s operačním systémem Windows 8, a také pro zařízení s track padem Apple, širší kompatibilitu s formátem ARRI RAW a normou Rec. 2020 apod. Do prostředí After Effects CC zavítá technologie Lumetri pro funkční paritu Premiere Pro a After Effects v oblasti barevných korekcí, nová verze nabídne i vylepšenou integraci s knihovnami Creative Cloud Libraries. Uživatelé DAW programu Audition CC se mohou těšit na funkci „Remix“ pro přizpůsobení délky nahrávky video stopě.
www.adobe.com, www.adobe.czIBC 2015: Sony

Na stánku společnosti Sony oslnila především kompaktní 4K kamera PXW-FS5 s výměnnými objektivy, zmenšenina úspěšného modelu FS7. Díky miniaturním rozměrům a robustnímu provedení se hodí k natáčení v terénu, k leteckým záběrům pomocí dronů, pro kamerové stabilizátory apod. CMOS senzor Sony Exmor velikosti Super 35 s 8,3 efektivních megapixelů poskytuje vysokou citlivost a nízkou úroveň šumu a vedle 4K záznamu je schopen natáčet rychlostí až 240 fps v HD rozlišení 1080, a to v osmisekundových intervalech, 10 bitech a se vzorkováním 4:2:2. Přístroj je vybaven také Wi-Fi a LAN porty, elektronickým ND filtrem, záznamem do kodeku XAVC na SD karty (RAW záznam umožní budoucí aktualizace firmware), a objektivem PZ 18-105mm F4 G OSS s bajonetem Sony E (v sadě PXW-FS5K).

S novinkami přišla též divize Sony Creative Software, která demonstrovala aplikace Catalyst Prepare 2015.1 a Catalyst Edit 2015.1 pro zpracování 4K/RAW/XAVC videa. Nové verze zaujmou vylepšeným rozhraním, efektivnějším importem a lepší správou médií (Catalyst Prepare) resp. velkou nabídkou efektových plug-inů akcelerovaných pomocí GPU, vylepšenou časovou osou, funkcí pro stabilizaci obrazu a podporou plug-inového standardu OpenFX (Catalyst Edit).
www.sony.co.uk, www.sonycreativesoftware.com
IBC 2015: Panasonic

Panasonic byl na IBC zastoupen na řadě míst, mimo jiné i na expozici pražské společnosti Syntex, která přivezla přenosový vůz pro odbavování 4K pořadů. K technice vozu patřila např. 4K studiová kamera AK-UC3000, 4K ENG model AG-DVX200, instalační kamerka AW-UE70 a režie AV-HS6000. Premiéru si na IBC odbyla 4K „ruční“ kamera AG-DVX200 s velkým obrazovým snímačem (4/3“) a 12 čísly dynamického rozsahu (gama křivka V-Log L), záznamem SD, HD (až 1080p60) i UHD materiálu až do rozlišení DCI 4K (4096 x 2160, 24p) a integrovaným transfokátorem Leica Dicomar. Nabídne též integrované ND filtry, variabilní záznamovou rychlost až do 120 fps (v rozlišení FHD), pětiosý hybridní stabilizátor obrazu, OLED hledáček nebo 3G-SDI/HDMI/kompozitní výstupy. Zahájení prodeje je plánováno na říjen 2015 s cenou pod 5000 EUR bez DPH.

www.panasonic.com/broadcast, www.syntex.cz
JVC GY-LS300 s novým firmwarem
JVC uvolnili k volnému stažení firmware 2.0 pro svou 4K kameru GY-LS300. Nový je filmový režim „JVC Log“ pro záznam širokého dynamického rozsahu, záznamové módy Cinema 4K (4096 x 2160) a Cinema 2K (2048 x 1080), zobrazení histogramu a unikátní funkce Prime Zoom využívající technologii Variable Scan Mapping pro zoomování u pevných objektivů změnou aktivní plochy obrazového snímače.http://pro.jvc.com
Automatic Duck Ximport AE a Media Copy 4
V řadě softwarových nástrojů značky Red Giant Software se objevily dvě novinky vzniklé ve spolupráci s firmou Automatic Duck, která se specializuje na konverzi dat. Produkt Automatic Duck Ximport AE přenáší časové osy z programu Final Cut Pro X do kompoziční aplikace After Effects. Podporuje také plug-iny od Red Giant a dalších výrobců a řadu funkcí FCPX, včetně vložených stop, transformací, změn časování apod. Druhá představená novinka, Automatic Duck Media Copy 4, slouží ke kopírování médií z projektů střihových programů FCP 7, FCPX a Avid.www.redgiant.com, www.syntex.cz
Adobe Creative Cloud 2015

V polovině letošních prázdnin se korporace Adobe připomněla s novou verzí svých aplikací řady Creative Cloud. Prozaické pojmenování „Creative Cloud 2015“ značí nové stěžejní verze programů Photoshop CC, After Effects CC, Premiere Pro CC či InDesign CC, a také nové aplikace pro mobilní platformy. Zcela novým produktem je Adobe Stock, banka royalty-free obsahu přímo integrovaná v aplikacích Creative Cloud. Nový Photoshop CC 2015 představil technologii Artboards pro návrh grafiky pro různá cílová zařízení v jediném projektu, dále beta verzi prostředí Photoshop Design Space pro tvůrce mobilních aplikaci a web designéry, či funkci Dehaze pro odstranění mlhy a podobných (d)efektů z fotografií. NLE aplikace Premiere Pro CC 2015 vylepšuje pozici programu na poli barevných korektorů, a to implementací nového panelu Lumetri Color. Efekt Morph Cut slouží k napojování záběrů při střihu rozhovorů a podobného obsahu. Ve verzi 2015 kompoziční aplikace After Effects CC se objevila technologie „Uninterrupted Preview“ pro ničím nerušené přehrávání náhledu projektu a revoluční software Adobe Character Animator (Preview 2) pro automatickou 2D animaci pomocí webových kamer. Vektorový ilustrační software Illustrator CC 2015 je nyní až 10x rychlejší a 10x přesnější, než verze CS6. Tohoto výkonnostního skoku bylo dosaženo výraznými optimalizacemi jádra Mercury Performance Engine. Podstatně rychlejší je nyní i DTP aplikace InDesign CC. Předplatitelé si mohou nové verze nainstalovat pomocí utility Creative Cloud nebo aktivací příkazu Help > Updates přímo v aplikacích.
www.adobe.com, www.adobe.czVeřejná beta DaVinci Resolve 12

Vydání nové verze videoeditoru a barevného korektoru DaVinci Resolve je za dveřmi: Výrobce Blackmagic Design uvedl veřejnou beta verzi programu DaVinci Resolve 12, která slouží k odlovení posledních chyb před vydáním. S novou verzí přichází také nové pojmenování produktů. Bezplatná edice DaVinci Resolve Lite ponese označení „DaVinci Resolve“, zatímco profesionální, komerční verze, bude nadále nabízena jako „DaVinci Resolve Studio“. Toto označení má vyjádřit zaměření komerční verze na větší studia a také vyvrátit dojem, že základní bezplatná verze je až příliš funkčně omezená. Krom již dříve oznámených funkcí obsahuje dvanáctka také podporu pro grafické akcelerátory Intel Iris a Iris Pro (ocení zejména uživatelé, kteří chtějí používat Resolve v terénu, na laptopech) a sofistikovaný prolínací efekt Smooth Cut využívající algoritmy optického toku pro spojování záběrů. Aktualizace bude uvedena na přelomu srpna a září, pro stávající uživatele opět zdarma.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.czMetabones Speed Booster XL 0.64x pro Panasonic GH4

Společnosti Caldwell Photographic Inc. a Metabones představily Speed Booster XL 0.64x, nový adaptér Speed Booster navržený specificky pro oblíbený fotoaparát/kameru Panasonic GH4. Díky patentované optice se šesti prvky zmenšuje ořezový faktor aparátu GH4 z 2,0x na 1,28x a zvyšuje světelnost objektivů o 1,3 clonového čísla s maximální světelností f/0,80 při použití objektivu s f/1,2 (např. 50mm objektiv se světelností f/1,2 bude vykazovat parametry 32 mm a f/0,80). Další specifické optimalizace Speed Boosteru pro model Panasonic GH4 zahrnují zvýšenou vzdálenost od senzoru, optimalizovanou optiku pro 4mm výšku filtrů před senzorem a zaručené plné pokrytí formátu MFT (17,3 x 13 mm). Je-li kamera GH4 přepnuta do záznamového režimu Cinema 4K, je horizontální crop factor redukován z 2,34x na 1,50x, čímž se z GH4 de facto stává 4K kamera formátu Super 35. Speed Booster XL 0.64x se dodává ve variantách pro objektivy Canon EF resp. Nikon F/G.
www.metabones.com, www.syntex.czGoPro HERO4 Session

Řada sportovních kamer GoPro HERO se rozrostla o miniaturní model HERO4 Session. Kamerka je v porovnání s vlajkovými modely HERO4 Black a Silver o polovinu menší a o 40 % lehčí. Přes své miniaturní rozměry poskytuje model Session vysokou obrazovou kvalitu, možnost záznamu videí s rozlišením 1440p30, 1080p60 nebo 720p100, pořizování 8MP fotografií rychlostí až 10 snímků za sekundu, snadné ovládání pomocí jediného tlačítka a pevné tělo vodotěsné do hloubky 10 m bez nutnosti použít přídavné ochranné pouzdro. Kamera HERO4 Session je kompatibilní s příslušenstvím pro ostatní modely HERO.
www.gopro.comBlackmagic Design DeckLink 4K Extreme 12G - Quad SDI
Majitele videostřihové karty DeckLink 4K Extreme 12G potěší nově uvedená dceřinná karta „Quad SDI“ která nahrazuje modul s porty HDMI a dovoluje připojit starší Ultra HD / 4K techniku vybavenou Quad-Link 3G-SDI rozhraním. Instalace dceřinné karty je jednoduchá a uživatelé ji proto mohou provést svépomocí.www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
SD karty Verbatim pro 4K video
Společnost Verbatim představila řadu „Pro+“: SD a microSD karty rychlostních tříd Class 10 a UHS-I Speed Class 3 (U3). Karty jsou navrženy pro natáčení 4K / Ultra HD videí a ukládání fotografií z digitálních zrcadlovek a videokamer. Rychlost čtení činí až 90 MB/s a rychlost zápisu 80 MB/s. Krom Pro+ představuje Verbatim také produktovou řadu Pro s rychlostní třídou UHS-I Class 3, tzn. rychlost čtení 90 MB/s a zápisu 45 MB/s.www.verbatim.com
EDIUS 8

Videoeditační software Grass Valley EDIUS se těší velké popularitě především pro svou bezkonkurenční rychlost, nepřekvapí tedy, že chystaná osmá verze programu posunuje laťku ještě výše díky implementaci akcelerovaného přehrávání H.264 videí s rozlišením 4K. Osmička potěší též modernizovaným GUI, podporou digitální filmové kamery Canon XF-AVC, novým nástrojem pro přípravu a správu videosekvencí před střihem a příslibem ještě častějšího vydávání aktualizací. Pro akceleraci přehrávání a exportu videí s kodekem H.264 využívá EDIUS technologii Intel Quick Sync Video; ta zaručí např. zcela bezproblémový export videí pro YouTube a další sociální sítě. EDIUS 8 bude v prodeji přibližně v době vydání tohoto čísla, a to ve dvou edicích: EDIUS Pro a EDIUS Workgroup. První verze je určena menším studiím a samostatně pracujícím profesionálům, edice EDIUS Workgroup je cílena na větší televizní studia, která využijí funkce pro integraci s mediálními servery, např. s řešením GV STRATUS.
www.grassvalley.com, www.syntex.czSony Catalyst Production Suite

Divize Sony Creative Software společnosti Sony vydává novou sadu nástrojů Catalyst Production Suite pro zpracování video materiálu natočeného digitálními filmovými kamerami. Kolekce obsahuje novou verzi aplikace Catalyst Prepare a zcela nový softwarový produkt Catalyst Edit. Programy řady Catalyst Production Suite jsou určeny filmařům, dokumentaristům či tvůrcům zpravodajských relací a umožňují snadno využít široký barevný gamut a dynamický rozsah moderních digitálních kamer. Produkty integrují funkce pro správu a přípravu médií s nástroji pro střih videa a jsou dostupné pro platformy Windows i Mac OS X: Catalyst Prepare 2.0 nabízí funkce pro zálohování médií kamer, správu natočených sekvencí, měření a úpravu barev, práci s metadaty a základní editaci vícekanálového zvuku. Uživatelé mohou program využít k tvorbě hrubých storyboardů nebo barevných úprav a dokončit práci v jiném programu pomocí vyexportované EDL soupisky, např. v aplikaci Catalyst Edit pro vícestopý střih. Zbrusu nový produkt Catalyst Edit 1.0 je rychlý videoeditor s podporou 4K i HD videa a formátu Sony RAW.
www.sonycreativesoftware.com, www.erpea.czNewBlue Titler Pro 4

NewBlue Titler Pro 4 je nová verze populárního plug-inu pro tvorbu titulků obsahující 24 nových funkcí, mj. import PSD souborů, podporu standardu OpenFX či optimalizované uživatelské prostředí. Díky vyššímu výkonu a rozhraní Quick Edit lze 2D i 3D titulky nyní vytvářet podstatně rychleji. Titler Pro 4 můžete provozovat v prostředí všech běžných NLE aplikací, včetně Adobe Premiere Pro, Apple Final Cut Pro, Avid Media Composer, Grass Valley EDIUS, Sony Vegas a dalších. Software je nabízen ve třech edicích: Titler Pro 4 (299 USD) obsahující plug-in a 40 šablon grafiky; Titler Pro 4 Elite (399 USD) nabízející navíc 40 stylů a 12 informačních pruhů z kolekcí šablon Classics Collection resp. GraphPax; a Titler Pro 4 Ultimate (499 USD) s více než stovkou dalších stylů ze sad Classics, Reflections, OnAir, PrimeTime a GraphPax.
www.newbluefx.com