Aktuální příspěvky

Poslední články

5. 11. 2018

Vegas Pro 16

Nová verze aplikace pro zpracování videa na profesionální úrovni přichází s kreativní editací videa, dynamickým storyboardem, vylepšeným sledováním objektů, podporou HDR, tvorbou 360º VR scén a různými jinými novinkami.

Prodej editoru Vegas Pro vlastněného již od verze 4.0 společností Sony Creative Software nečekal v roce 2016 asi nikdo. Zvlášť když kupujícím byla firma MAGIX Software, která již tehdy měla (a stále má) v portfoliu celou řadu multimediálních produktů pro práci s obrazem a zvukem, včetně rovněž profesionálního video editoru Video Pro X. MAGIX Software se tak dostal do možná až trochu schizofrenní situace, kdy vlastní dva výkonné video editory pro profesionální použití, jejichž funkce se v...

22. 10. 2018

Sigma Cine 18-35mm T2/50-100mm T2

Levnější, ale kvalitní filmové objektivy.

V kategorii levnějších filmových zoomů není příliš mnoho zástupců. A tak potěší, když se objeví sada dvou vysoce světelných objektivů pro senzor velikosti Super 35 mm, dodávaných spolu s bytelným transportním kufrem, které můžete získat za cenu dvou pevných skel. Ohniska objektivů pak pokryjí prakticky celý rozsah, který ve většině případů budete potřebovat. Objektiv se dodává s bajonetem Arri PL, Canon EF a Sony E se škálou ve stopách nebo metrech. Je konstruován po velikost senzoru Super 35...

18. 9. 2018

Pinnacle Studio 22

22. verze editor domácího videa přináší několik užitečných novinek.

Pinnacle Studio je stále dost populární video editor s bohatou historií, která končí akvizicí programu společností Corel. Nový majitel je dost znát – i když vývoj Pinnacle Studia probíhá nezávisle na Corel VideoStudiu v původním týmu Pinnacle, svou roli zcela jistě hrají požadavky samotného Corelu, který má pod palcem dva z větších hráčů v oblasti komplexního zpracování domácího videa. Vývoj Pinnacle Studia je stále pomalejší, nicméně aktuální verze 22 tento nemilý jev poměrně důrazně eliminuje...

19. 6. 2018

Blackmagic DaVinci Resolve 15

Systém pro profesionální studiové barvové korekce a střih videa se zvukem je na trhu už velmi dlouho, přičemž firma Blackmagic Design představila v pořadí již patnáctou stěžejní verzi editoru.

Původním autorem color grading softwaru DaVinci Resolve je americká společnost da Vinci Systems, která Resolve nabízela jako jeden z mála střihových a korekčních editorů s GPU akcelerací a podporou střihových karet v rámci komplexního tzv. DMS (Digital Mastering System) řešení. Z historických důvodů si v našich končinách patrně málokdo pamatuje na dávné předchůdce Resolve v podobě analogových korektorů The Wiz či da Vinci Renaissance, podstatně známější jsou jeho nástupci da Vinci 888 a 2K/2K...

22. 5. 2018

EIZO FlexScan EV2785

4K monitor pro každodenní pracovní nasazení.

EIZO monitory jsou bezesporu špičkou ve svém oboru, jejich zobrazovače nalezneme nejen v profesionálních DTP pracovištích, ale i v designerských kancelářích, televizních, trikových a obecně grafických studiích. Každý profesionál si uvědomuje, že většinu času v práci tráví před monitorem a je tak opravdu velmi důležité mít kvalitní zobrazovač, který navíc přináší potřebnou věrnost barevného podání, dokonce s možností hardwarové kalibrace. I když náklady na EIZO zobrazovače nejsou zanedbatelné,...

27. 2. 2018

Corel VideoStudio 2018

Nová verze známého editoru domácího videa, který nabízí uživatelům prakticky vše, co je zapotřebí pro nahrávání, střih, úpravy barev, titulkování, efektové úpravy a vytvoření či sdílení výsledné video kompilace.

Oficiální pojmenování aktuální verze video editoru je sice VideoStudio 2018, interně je program očíslován jako verze X11. Nadále je k dispozici pouze verze pro Windows, jejíž hardwarové nároky nejsou naštěstí nijak vysoké – vystačíte si i s Windows 7, prakticky jakýmkoliv modernějším CPU a 4 GB RAM. Pro práci se 4K videem je samozřejmě nutné mít výrazně lepší sestavu včetně Windows x64, rychlé grafické karty a zhruba 8 až 16 GB paměti, teprve pak se VIdeoStudio probudí k životu.V prodeji jsou...

5. 12. 2017

BenQ SW271

Profesionální třída 4K LCD zobrazovačů od BenQ.

4K resp. UHD rozlišení zobrazovačů je již jednoduše realitou, konzumní trh již našel své zákazníky a obdobně jako u HDTV se postupně trh sytí prvními typy domácích UHD televizí. Zareagoval i svět kabelových televizí (UPC, HBO GO, Netflix…) a novou vlnu „hifistů“ díky tomuto trendu zažívá i trh s 4K/UHD Blu-ray DVD. Průmysl ultravysoké rozlišení přijímá poněkud váhavěji, protože rozlišení UHD (3840x2160) mj. vyžaduje také výrazně větší výkon zejména GPU (ale i CPU), kde filling rate je 4x větší...

14. 11. 2017

Sony A7R II

Jak si poradí Sony A7R II s natáčením videa...

Bezzrcadlovka s plnoformátovým čipem je již druhým přístrojem v řadě Sony A7, který umí interně zaznamenávat UHD video. Přidáme-li k tomu senzor s úctyhodným rozlišením 42 Mpix, pětiosou stabilizaci, možnost nastavení obrazových profilů, odolné tělo z hořčíkové slitiny a mimořádný OLED hledáček, dostáváme fotoaparát, který se směle vyrovná těm nejlepším zrcadlovkám od Canonu a Nikonu.Sony A7R II je pátou bezzrcadlovkou Sony s plnoformátovým čipem. Ve srovnání se svými předchůdci má nepatrně...

7. 11. 2017

Adobe Premiere Pro CC 2018

Co nového přináší nejpoužívanější video editor v aktuální verzi...

Video editor Adobe Premiere Pro CC získal velký říjnový update s označením roku 2018 a číselnou verzí 12.0. Hlavní novinky programu a jeho podpůrné aplikace Media Encoder si představíme trochu podrobněji.Profesionální editor pro nelineární střih videa a jeho nejrůznější úpravy se stále aktivně vyvíjí, důkazem je celá řada větších i menších updatů vydaných po vytvoření koncepce systému předplatného Adobe Creative Cloud, kde můžete provozovat mnoho dalších grafických, prototypových,...

31. 10. 2017

Spectre

Neviditelné střihy v úžasné intro sekvenci.

K novému filmu o agentu Jamesi Bondovi mám mnoho výtek, některé objektivní (zpackané finále, nevyužitý Christopher Waltz), jiné ryze subjektivní (kvality „Bond girl“ Léy Seydoux). Rozhodně se nejedná o špatný film, na pomyslnou laťku nastavenou Casinem Royal však ani zdaleka nedosahuje. Jedno se však snímku od režiséra Sama Mendese upřít nedá - jeho strhující úvod, včetně samotné intro sekvence. Ta je ve filmu předvedena jako jediný nepřerušovaný, čtyři minuty dlouhý záběr, který začíná na...

21. 9. 2017

The Walk

Efekty způsobující závrať v ohromujícím snímku od Roberta Zemeckise.

Chybělo málo a tenhle fascinující počin vizionáře Roberta Zemeckise (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump, Trosečník atd.) téměř nevznikl. Slavný režisér byl příběhem Philippa Petita fascinován už ve chvíli, kdy se o něm poprvé dozvěděl z krátkého animovaného filmu The Man Who Walked Between the Towers od Mordicaie Gersteina. Bylo to zhruba v roce 2003, pár let po zničení newyorských „Dvojčat“ teroristickým útokem z 11. 9., v době, kdy byla celá událost stále nesmírně aktuální. A jelikož měl...

19. 7. 2017

Niceboy VEGA 5

Levnější 4K outdoorová kamera.

Konkurence na poli akčních kamer je neúprosná a pokud chcete natočit svůj adrenalinový sjezd na horském kole, tak již dávno nesáhnete pouze po značce GoPro, ba právě naopak. Firma Niceboy je jednou z mnoha, která vyráží do boje s konkurencí jako je Rollei, ISAW, AEE či například BenQ a to jsem zdaleka nevyjmenoval ani část současného outdoorového peletonu. Zjednodušeně řečeno – hardwarové součásti jsou v rámci jednotlivých úrovní víceméně shodné – rozdílné je pak výsledné zpracování z hlediska...

22. 6. 2017

Sennheiser EK 6042

Jeden z posledních, ale s něčím navíc.

Sennheiser konečně přišel na trh se zařízením, které navazuje na úspěšné analogové přijímače řady EK 3241. Trvalo to tentokrát trochu déle – vždyť konkurence firem „Lectrosonics“ nebo SONY mají ve své nabídce digitální kamerové přijímače již delší dobu. Ale nebyl by to Sennheiser, kdyby nepřišel s „něčím navíc“. V případě EK 6042 se totiž jedná o produkt, u něhož je patrná snaha o maximální možnou univerzálnost, zpětnou kompatibilitu s předchozími (analogovými) systémy Sennheiser a zvláště pak...

15. 6. 2017

Xiaomi YI 4K+

Vyzyvatel značky GoPro.

Pokud jste dříve zakřičeli „outdoorová kamera“, obvykle se ozvala jediná ozvěna ve formě značky „GoPro“. Čínští výrobci elektroniky však postupně zareagovali a přinesli nám možnost levnějších napodobenin, které však obvykle vůbec nedosahovaly obrazové kvality ani uživatelské přívětivosti svého předobrazu. Není však všem dnům konec a firma YI, jež dnes spadá pod značku Xiaomi, přichází na trh s kamerkou YI 4K+, jež v některých parametrech papírově nejvyšší model GoPro překonává. Vyplatí se?...

13. 6. 2017

EIZO ColorEdge CG2730

WQHD monitor s autokalibrací.

I když je rozlišení HDTV (1920x1080, 16:9) prakticky minimálním standardem pro domácí a herní zobrazovače, tak na pracovních stolech spíše vidíme WUXGA (1920x1200, 16:10). Do nedávna jsme si s dvojicí takových monitorů vystačili, ale pokrok prostě nelze zastavit. Každý, kdo si vyzkoušel UHD/4K musel začít uvažovat, zda toto není přesně to, co hledá. Ano, jistě tam „směřujeme“, ale bohužel řada aplikací a zejména pak operační systém, se zatím nechová k vysokému rozlišení vždy mravně. Někdy jsou...

...další recenze a návody
Rychlá online půjčka
Peníze bez složitého papírování a poplatků. Do 15 minut na účet!
Půjčky online
Katalog online bankovních i nebankovních půjček. Srovnejte si půjčky.
České Casino Online
Internetove casino hry Recenze
Levné webové stránky
Profesionální webové stránky za zlomek ceny. Vyzkoušejte Saywebpage.cz
Půjčka bez registru
Rychlá nebankovní půjčka s možností získání první půjčky zdarma pro nové klienty.
Reklama

Novinky z oblasti videa

23. duben 2013

AVC-ULTRA plug-iny pro Avid Media Composer

Firma Panasonic uvedla plug-iny pro videoeditační software Avid Media Composer 6.5 usnadňující práci s kodekem AVC-ULTRA, včetně režimů AVC-Proxy, AVC-Intra a AVC-LongG. Plug-in AJ-PS001 přináší podporu funkce AVC-Proxy Re-Link pro import a editaci dat ve formátu AVC-Proxy. Editované sekvence jsou automaticky provázány s odpovídajícími soubory s vyšším datovým tokem. Práce s AVC-Proxy daty značně urychlí proces sestřihu materiálu, neklade vysoké nároky na výkon a úložný prostor pracovní stanice, a je proto ideálním formátem pro zpracování dokumentů, zpráv nebo televizních pořadů. Druhý plug-in AJ-PS002 obsahuje funkci AVC-Intra Export pro export videí ve formátu AVC-Intra 100/50. Dokáže exportovat z P2 karet nebo speciálních adresářů na disku, podporuje klipy rozdělené do několika souborů a je kompatibilní i s kodeky DV až DVCPRO HD. Plug-iny AJ-PS001 a AJ-PS002 budou v prodeji od června 2013 za 199 resp. 149 USD, k vyzkoušení bude sloužit 20denní bezplatná demo verze. Na říjen jsou pak naplánovány plug-iny AJ-PS003 (AVC-LongG Export s datovým tokem až 50 Mb/s) a AJ-PS004 (AVC-LongG Import).
www.panasonic.com, www.panasonic.cz

19. únor 2013

Blackmagic Design DeckLink 4K Extreme

Obrázek

Společnosti Blackmagic Design a Syntex uvedly na český a slovenský trh kartu DeckLink 4K Extreme pro zpracování SD, HD, 2K a 4K videa. Model 4K Extreme z populární řady DeckLink nahrazuje kartu DeckLink 4K a vedle tradičních SD a HD standardů podporuje rovněž rozlišení 2K i 4K, stereoskopii a 4:4:4 vzorkování. Produkt DeckLink 4K Extreme disponuje dvoukanálovou 3Gb/s HD/SD-SDI konektivitou, HDMI portem s možností 4K a UltraHD výstupu, analogovými vstupy/výstupy (komponentními, kompozitními a S-Video), dvěma kanály AES/EBU a dvěma kanály analogového audia, 16 zvukovými kanály na rozhraní SDI, podporou synchronizace (Tri-level, genlock) a sériovým portem pro ovládání videí. SDI, HDMI a analogové komponentní signály lze zpracovávat ve všech běžných normách až do 1080p60, mezi nepostradatelné doplňkové funkce patří technologie pro konverzi rozlišení videa a zabudovaný SD/HD klíčovač.

www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
19. únor 2013

ASSIMILATE SCRATCH podporuje nové kamery

Obrázek

Specializovaný software ASSIMILATE SCRATCH a SCRATCH Lab pro zpracování denních záběrů z digitálních filmových kamer, byl modernizován přidáním podpory pro nové formáty a kamery. Program nyní plně podporuje kamery Sony F5/F55 i novou F65, a to včetně podpory rozlišení 6K a 8K, dále obsahuje nový Debayer pro videa pořízena kamerami ARRI, podporu formátů SONY MPEG-2 a XAVC HD/4K a monochromatických dat z kamer RED, kompatibilitu s přístroji Canon C500 a Blackmagic Design Cinema Camera, vylepšenou implementaci formátů JPEG-2000 a EXR atd. Cena programů zůstává nezměněna: 20.995 USD a 5.990 USD za SCRATCH resp. SCRATCH Lab. Cena roční licence pro celé pracoviště je 33.000 USD. Ochutnávka je k dispozici na webu assimilateinc.com/trial.

www.assimilateinc.com
19. únor 2013

The Foundry HIEROPLAYER

Obrázek

Anglická korporace The Foundry uvedla HIEROPLAYER, software pro náhled a přehrávání videí v prostředí postprodukčních studií. HIEROPLAYER spolupracuje s kompoziční aplikací NUKE či jinými programy a dovoluje umělcům prohlížet si verze záběrů/efektů v kontextu vícestopé časové osy. HIEROPLAYER zpřístupňuje projekty aplikace HIERO pro správu a střih efektových záběrů na libovolné pracovní stanici, kde je provozován NUKE, případně jiný postprodukční software, do něhož lze přehrávač integrovat pomocí Python skriptů. HIEROPLAYER běží na systémech Windows, Mac OS X či Linux a stojí 250 EUR.

www.thefoundry.co.uk

19. únor 2013

Nové objektivy Canon Cinema Prime

Obrázek

Canon rozšířil svou řadu filmových EF objektivů Cinema Prime o dva nové modely, CN-E14mm T3.1 L F a CN-E135mm T2.2 L F. Jde o high-end objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností pro velkoformátové senzory fotoaparátů a digitálních filmových kamer. Modely vhodně doplňují stávající nabídku společnosti (CN-E24mm T1.5 L F, CN-E50mm T1.3 L F, a CN-E85mm T1.3 L F) objektivů Cinema Prime se špičkovými optickými parametry pro nejnáročnější uživatele. Model CN-E14mm T3.1 L F bude v prodeji od dubna 2013 za cenu 5.500 USD, zatímco na objektiv CN-E135mm T2.2 L F (5.200 USD) si počkáme do května.

www.canon.com, www.canon.cz

Panasonic zvyšuje citlivost obrazových senzorů

Společnost Panasonic Corporation vyvinula unikátní technologii „mikroděličů barev“ (Micro Color Splitter), které oddělují světlo dopadající na obrazový senzor s využitím vlnových vlastností světla. Jejich použití v obrazových snímačích umožňuje získat obraz s jasnými barvami i při slabém osvětlení. Tato nová technologie eliminuje potřebu barevných filtrů díky využití mikroděličů barev, které na mikroskopické úrovni řídí difrakci světla. Společnost Panasonic dosáhla přibližně dvojnásobné barevné citlivosti oproti konvenčním senzorům, které využívají barevné filtry, a získala za tento vývoj 21 japonských a 16 zahraničních patentů, včetně přihlášených.
www.panasonic.com, www.panasonic.cz

Blackmagic Cinema Camera: Nový firmware

Korporace Blackmagic Design uvolnila ke stažení nový firmware pro svou revoluční digitální filmovou kameru Blackmagic Cinema Camera, který obsahuje mnoho nových funkcí, včetně podpory časosběrného snímání, indikátoru clony u kompatibilních EF objektivů a možnosti použití SSD disků se souborovým systémem ExFAT. Kamera Blackmagic Cinema Camera byla navíc certifikována společností Intel pro záznam a přehrávání médií prostřednictvím rozhraní Thunderbolt na platformě Windows. Softwarová aktualizace 1.2 je nabízena k bezplatnému stažení ze stránek společnosti Blackmagic Design.
www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
14. únor 2013

DollyCrane

Obrázek

Multifunkční filmařská pomůcka s názvem DollyCrane od firmy FloatCam vstupuje na český a slovenský trh. DollyCrane v sobě spojuje funkci kamerového jeřábu, minijibu, slideru a věže. Unikátní konstrukce dovoluje funkci systému okamžitě proměnit ze slideru na mini jib nebo opačně. Inovativní způsob vyvažování kamery používá pohyblivé protizávaží a dokáže zajistit stabilizovaný a plynulý pohyb kamery i ve velmi ostrých úhlech. Kolejnice slideru dovoluje jízdu kamery až 160 cm - tiše, bez námahy a v různých úhlech, včetně dokonale vertikálního pohybu po svislici. DollyCrane je použitelný se standardním stativem o vysoké nosnosti. Jeho montáž je rychlá, obsluha snadná a přesná. Vše zvládne jediný operátor. Zařízení lze přepravovat i malém osobním vozu. Součástí dodávky jsou dvě měkká vyztužená pouzdra s vnitřním polstrováním. K dispozici jsou dva modely: DollyCrane s nosností max. 12 kg a DollyCrane HD s max. zatížením 32 kg.

www.floatcam.eu, www.erpea.cz
7. únor 2013

Panasonic AG-AF100A

Obrázek

Broadcast divize japonské korporace Panasonic uvedla HD filmovou kameru AG-AF100A, přímého nástupce populárního modelu AG-AF100. Aktualizovaná verze je vybavena 10bitovými výstupy se vzorkováním 4:2:2 pro lepší gradaci přechodů a barevnou kvalitu při záznamu videa na externí zařízení, např. P2 HD rekordéry. Kamera je dále vybavena rozšířenými funkcemi pro ostření (zvětšení středu obrazu pro lepší posouzení stavu zaostření) a presetem 2,39:1 (Cinema Scope) u funkce pro zvýraznění bezpečných zón obrazu. Vedle kvalitního záznamového režimu „PH“ je model AF100A nově kompatibilní se standardem AVCHD 2.0, a to díky módu „PS“ s maximálním datovým tokem až 28 Mb/s pro záznam, přehrávání a výstup (HDMI) progresivního HD obrazu 1080/59,94p a 1080/50p. Oba záznamové režimy podporují dva kanály 16bitového nekomprimovaného LPCM zvuku. Doporučená koncová cena kamery AG-AF100A pro americký trh je 4.595 USD bez DPH.

www.panasonic.com/broadcast
7. únor 2013

Eyeon Generation AM a Connection 1.5

Obrázek

Eyeon Software, tvůrci profesionální kompoziční aplikace Fusion, uvedli na trh nový produkt: Generation AM. Jde o specializovaný nástroj pro správu projektů ve video postprodukčních a trikových studiích nabízející nástroje pro týmovou organizaci práce, automatizaci rutinních úkonů a usnadnění komunikace v rámci studia. Program je celý postaven na skriptech, lze jej tedy snadno přizpůsobit konkrétním potřebám každého pracoviště. V prodeji za 995 USD bez DPH, s možností úpravy celkové ceny při koupi více licencí pro celé studio. Produkt eyeon Connection usnadňující spolupráci firemního nástroje Fusion s produkty korporace Avid, byl vydán ve verzi 1.5. Software je - vedle aplikací Media Composer, Symphony a NewsCutter - nově kompatibilní s rozhraním AVX2 a systémem AVID DS. Uživatelé DS získají v podobě programu Fusion na rozlišení, snímkové frekvenci a barevné hloubce nezávislý kompoziční nástroj, který značně obohatí trikové možnosti pracoviště. Modul Connection s podporou AVX2 je nabízen uživatelům produktů Fusion a Dimension 6.4 bezplatně, pokud mají aktivní předplatné technické podpory.

www.eyeonline.com, www.syntex.cz
7. únor 2013

Blackmagic Design DaVinci Resolve 9.1

Obrázek

Společnosti Blackmagic Design a Syntex uvedly na český trh DaVinci Resolve 9.1, nejnovější verzi profesionálního nástroje pro barevné korekce. DaVinci Resolve 9.1 umožňuje použití programu na počítačích Apple Macbook vybavených displeji Retina s vysokým rozlišením. Program dále nabídne dokonalejší interoperabilitu s aplikacemi FCP X a Final Cut Pro 7, vylepšenou podporu souborového formátu CinemaDNG, kompatibilitu s kartou DeckLink 4K Extreme, kamerami Sony F55/F5 a formátem DNxHD 100, a také řadu vylepšení v oblasti zvuku a výkonu programu. DaVinci Resolve 9.1 pro Mac OS, Windows a Linux systémy si mohou všichni registrovaní uživatelé stáhnout zdarma. Verze DaVinci Resolve Lite 9.1 se aktuálně nachází ve fázi veřejného beta testování a je nabízena bezplatně, všem uživatelům systémů Mac OS X a Windows.

www.blackmagicdesign.com, www.syntex.cz
4. leden 2013

NUKE 7.0 s přehráváním videa v reálném čase

Obrázek

Profesionální nástroj pro video kompozici a výrobu vizuálních efektů NUKE byl uveden ve své již sedmé inkarnaci. Dle výrobce, britské společnosti The Foundry, jde o nejzávažnější aktualizaci programu v jeho historii: obsahuje dlouho očekávané funkce pro přehrávání videa z RAM paměti, dále GPU akceleraci u náročných efektů MotionBlur, Kronos, Denoise, VectorGenerator, Convolve a Zdefocus, nové rotoskopické nástroje s lepší podporou 3D videí, oblíbený barevný klíčovač Primatte 5, rozšířenou podporu pro ARRIRAW a RED data, dokonalejší nástroj SplineWarp a okno DopeSheet, schopnost měnit osvětlení v již vyrenderovaných 3D scénách prostřednictvím nového nódu Relight, vytvářet 3D modely pomocí nového ModelBuilderu (pouze NUKEX), možnost načítat a ukládat formáty OpenEXR 2.0 či Alembic a mnoho dalších novinek... NUKE spustíte na 64bitových Windows, Mac OS X nebo Linuxu, ovšem po zaplacení 4.900 USD za pevnou licenci, resp. 8.000 USD v případě edice NUKEX. 15denní zkušební verzi si lze vyžádat na webu autorů.

www.thefoundry.co.uk
4. leden 2013

RE:Match

Obrázek

Známá kalifornská společnost věnující se výrobě software pro vizuální efekty, RE:Vision Effects, uvedla nový plug-in. Produkt RE:Match je spustitelný v 64bitových aplikacích Adobe After Effects nebo Premiere Pro běžících na systémech Windows i Mac OS X a je navržen specificky pro automatické odstranění barevné disparity u stereoskopických a vícekamerových videí. Odstraňuje tak např. rozdíly v nastavení kamer nebo optiky u záběrů, které byly natočeny na stejných místech, ale s různými kamerami, v rozdílných časech apod. RE:Match přijde na 329,95 USD (499,95 USD za plovoucí licenci), lze jej získat také jako součást balíku Effections Plus 10 pro After Effects (1199,95 USD). Demo verze je samozřejmostí.

www.revisionfx.com
4. leden 2013

Boris FX odhalují Final Effects Complete 7 AE

Obrázek

Legendární sada efektových plug-inů pro After Effects - Final Effects Complete - vychází již posedmé. Svým uživatelům poskytne přes 120 unikátních efektů a přechodů pro Mac OS X nebo Windows verzi programů Adobe After Effects či Premiere Pro CS6, CS5.x a CS4. Nová verze se pyšní preciznějším zpracováním barev (32 bitů s plovoucí desetinnou čárkou); podporou funkce Mask Path v After Effects; technologií Beat Reactor pro řízení efektových parametrů zvukem, kompatibilní s Premiere Pro; novým filtrem FEC Difference Blend a novými přechodovými efekty. Již v prodeji, za doporučenou cenu 895 USD. Upgrade z dřívějších verzí Final Effects Complete AE přijde na 295 USD.

www.borisfx.com, www.erpea.cz
4. leden 2013

REDRAY 4K Cinema Player

Obrázek

Výrobce digitálních filmových kamer RED Digital Cinema zahájil předprodej 4K přehrávače REDRAY 4K Cinema Player. Zařízení je schopné přehrávat a zobrazovat až 4K video prostřednictvím konzumních 4K displejů a projektorů a vedle playbacku 4K .RED souborů podporuje HD soubory ve formátu H.264 až po rozlišení Ultra HD (3840x2160). V porovnání se stávajícími distribučními metodami, např. Blu-ray Disc, není REDRAY limitován 8bitovou barevnou hloubkou se vzorkováním 4:2:0, podporuje totiž barevné rozlišení 12 bitů se vzorkováním 4:2:2 pro redukci obrazových artefaktů a dokonalý divácký zážitek. Datový tok pro 4K sekvence je 2,5MB/s, interní 1TB disk zařízení je tedy schopen pojmout až 100 hodin filmového materiálu! Zajímavostí je také podpora stereoskopických snímků a frekvencí 45 nebo 60 fps. Zahájení prodeje se očekává v prvním kvartálu roku 2013 za dosud nespecifikovanou cenu.

www.red.com
20. prosinec 2012

Panasonic AG-AF101A

Obrázek

Společnost Panasonic uvádí na trh nové videokamery se záznamem na paměťovou kartu řady AG-AF101A. Kamera řady AG-AF101A jsou profesionální HD kamery podporující standard Micro 4/3. Stejně jako konvenční modely řady AG-AF101 mohou kamery AG-AF101A využít širokou škálu objektivů včetně objektivů DSLR kompatibilních se standardem Micro 4/3 a filmových objektivů s montážním adaptérem. Kamery řady AG-AF101A jsou také vybaveny konektory pro dvoukanálový vstup zvuku XLR a dalšími profesionálními funkcemi. Kromě profesionálního režimu vysoké kvality PH (přibližně 21 Mb/s, max. 24 Mb/s), podporuje řada AG-AF101A standard AVCHD ver. 2.0 (AVCHD Progressive) ve svém novém režimu PS (přibližně 25 Mb/s, max. 28 Mb/s) pro záznam, přehrávání a výstup (pouze přes HDMI) progresivně vykreslovaných snímků v rozlišení Full HD (1080/59,94p, 1080/50p). Režimy PS a PH podporují záznam nekomprimovaného dvoukanálového 16bitového zvuku LPCM. Kamery řady AG-AF101A jsou nově vybaveny možností výstupu HD signálu v kvalitě 10 bitů 4:2:2 prostřednictvím funkce živého výstupu a nahrávání na externí zařízení kompatibilní s 10bitovým záznamem ve vysoké kvalitě přes SDI, jako je rekordér P2. Rekordér P2 také synchronizuje spuštění a zastavení záznamu se spouští kamer AG-AF101A. Kamery AG-AF101A jsou nově vybaveny funkcí rozšířeného asistovaného zaostření, která zvětšuje střed zobrazeného snímku, a označením bezpečné oblasti s poměrem stran 2,39 : 1.

www.panasonic.com, www.panasonic.cz