Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Zajímal by mě Váš názor na srovnání těchto dvou zařízení na natáčení videa? Rozhoduji se pro pořízení kamery a nevím, protože i docela dost fotím ( je to 50:50), jestli nezvolit digitální zrcadlovku. Pro zrcadlovku jasně hovoří velikost snímače a hrátky s hloubkou ostrosti. ( což chci praktikovat) Dokáží to videokamery stejně dobře? Mám na mysli kamery do cca 30-40 tis. Dejte kdyžtak na nějakou tip. Děkuji za rady a postřehy .
Camcoder: Sony DCR-SR190E - Software: Final Cut Pro X
- Marek Tichý
- Příspěvky: 1
- Registrován: 20 říj 2011 09:38
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Hloubka ostrosti závisí na ohniskové vzdálenosti objektivu a zaclonění. Na všech zařízeních se objektivy chovají stejně, ale zorný úhel závisí na velikosti čipu. Videokamery mají většinou velmi malý čip, proto je zorný úhel malý a pro dosažení stejného úhlu záběru, jako je např. u filmové kamery nebo digitální zrcadlovky, je zapotřebí objektiv s kratší ohniskovou vzdáleností a tedy i větší hloubkou ostrosti. To se netýká jen levných malých videokamer, ale i profesionálních televizních kamer, u nichž je také čip poměrně malý.
Pro hrátky s hloubkou ostrosti nezbývá, než použít profesionální filmovou digitální kameru (Arri, RED atd.) - ty stojí milióny, ale dají se půjčit v půjčovnách, nebo investovat přes sto tisíc a koupit kameru Panasonic AG-AF101 nebo Sony PMW F3K. Obě mají poměrně velký čip a výměnné objektivy. První z nich používá fotografické objektivy mikro 4/3 (ty většinou nejsou nic moc, ale jsou levné), ta druhá pak filmové objektivy s PL bajonetem (ty jsou drahé a kvalitní). Přes redukce se u obou kamer dají použít objektivy s jinými bajonety.
Třetí a nejlevnější možností je natáčení digitální zrcadlovkou, zde jsou oblíbené modely Canon EOS 5D Mark II, 7D a 60D. Mně se nejlépe osvedčil Canon 60D - je z uvedených nejlevnější a má výklopné LCD, což je při natáčení obrovská výhoda. S použitím speciální lupy připevněné na LCD, staršími mechanickými objektivy a dalším příslušenstvím mohou v určitých případech DSLR celkem nahradit dražší kamery. Nedostatkem DSLR je nedokonalé menu, kácení svislic při rychlém panorámování a moiré na drobných detailech ve scéně. Originální menu lze změnit po nahrání firmwaru Magic Lantern, kácení svislic lze částečně korigovat během postprodukce a moiré eliminovat difůzními filtry, ale je to už složitější problematika. V Pixelu se těmto tématům dlouhodobě věnujeme.
Marek Tichý, www.mtichy.net
Pro hrátky s hloubkou ostrosti nezbývá, než použít profesionální filmovou digitální kameru (Arri, RED atd.) - ty stojí milióny, ale dají se půjčit v půjčovnách, nebo investovat přes sto tisíc a koupit kameru Panasonic AG-AF101 nebo Sony PMW F3K. Obě mají poměrně velký čip a výměnné objektivy. První z nich používá fotografické objektivy mikro 4/3 (ty většinou nejsou nic moc, ale jsou levné), ta druhá pak filmové objektivy s PL bajonetem (ty jsou drahé a kvalitní). Přes redukce se u obou kamer dají použít objektivy s jinými bajonety.
Třetí a nejlevnější možností je natáčení digitální zrcadlovkou, zde jsou oblíbené modely Canon EOS 5D Mark II, 7D a 60D. Mně se nejlépe osvedčil Canon 60D - je z uvedených nejlevnější a má výklopné LCD, což je při natáčení obrovská výhoda. S použitím speciální lupy připevněné na LCD, staršími mechanickými objektivy a dalším příslušenstvím mohou v určitých případech DSLR celkem nahradit dražší kamery. Nedostatkem DSLR je nedokonalé menu, kácení svislic při rychlém panorámování a moiré na drobných detailech ve scéně. Originální menu lze změnit po nahrání firmwaru Magic Lantern, kácení svislic lze částečně korigovat během postprodukce a moiré eliminovat difůzními filtry, ale je to už složitější problematika. V Pixelu se těmto tématům dlouhodobě věnujeme.
Marek Tichý, www.mtichy.net
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Pročetl jsem pár fór a článků a východiskem pro mne zřejmě bude dslr. Zvažuju Canon EOS 60d + nějaký hledáček ( vypadá to na Zacuto Z-finder Jr., prostě cenově nejpřijatelnější verze pro amatéra). Děkuju za odpověď .
Camcoder: Sony DCR-SR190E - Software: Final Cut Pro X
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
pozri ... EOS 550 D stoji cca 700 EUR .. zrovnatelna kamera je SONY FS100 a stoji 5000 EUR .. treba o tom viac rozpravat ?
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Myslím že ne . Musí se ještě počítat také s výdaji na příslušenství, aby z foťáku byla použitelná kamera. To taky něco stojí. ( hledáček + nějaký jednoduchý držák od firmy Zacuto = cca cena těla canon eos 60D ) + nějaký externí mikrák nebo rekordér. Ale co už, když je to původně foťák .Pytkin píše: treba o tom viac rozpravat ?
Ten držák zatím kupovat nebudu, příjde mi to předražené. ( nejlevnější držák od Zacuto USA stojí cca 11 000kč ) Do hledáčku ale zainvestuju, ten se bude hodit.
Camcoder: Sony DCR-SR190E - Software: Final Cut Pro X
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
no tak to je neverending story tak ako vo vsetkom .. postupne zacnes dokupovat objektivy , ND filtre ...
miesto hladacku nechces radsej monitor ? nieco taketo :
miesto hladacku nechces radsej monitor ? nieco taketo :
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
taky jsem se rozhodoval nakonec jsem poridil SONY NEX VG20 protoze potrebuji prioritne video a zrcadlovky neumi po zvednuti zrcadla "poradne" ostrit az na sony A77
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Tak ještě že jsem zatím nic nepořídil. Tady je můj nový kandidát na koupi (Blackmagic Cinema Camera) http://vimeo.com/40504157.
Camcoder: Sony DCR-SR190E - Software: Final Cut Pro X
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
jo ta kamerka od BMD vyzera moc dobre .. vela muziky za malo penazi ..
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
jedinej fotak co umi slusne video bez vetsiho sumu a s objekktivy SSM/SAM ostri bleskove a presne je SONY A57 !!!!!
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 02 črc 2012 00:13
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Zvažte i Panasonic Lumix DMC-GH2. S neoficiálním FW předčí veškerá očekávání za danou cenu. Použitý čip je i na Panasonicu AG-AF100 (ovšem cena je proti GH2 10x větší). Zrcadlovky od Sony jsem už vyloučil, vykazují spousty neduhů, to už raději Canon 5Dmk2 nebo mk3
Když už Sony, tak můžete zkusit malý zázrak Sony Cyber-shot DSC-HX9.
http://vimeo.com/39509327
http://vimeo.com/39171656
http://vimeo.com/34637684
Když už Sony, tak můžete zkusit malý zázrak Sony Cyber-shot DSC-HX9.
http://vimeo.com/39509327
http://vimeo.com/39171656
http://vimeo.com/34637684
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
zde je srovnavaci test za stejnych podminek
http://www.dpreview.com/reviews/studioc ... 1180796135
minuly tyden jsem zkousel Sony Cyber-shot DSC-RX100
http://www.dpreview.com/products/sony/c ... y_dscrx100
je to velmi zajimavy stroj se supr objektivem zeiss 1,8 bohuzl cena bude okolo 18000kč
http://www.dpreview.com/reviews/studioc ... 1180796135
minuly tyden jsem zkousel Sony Cyber-shot DSC-RX100
http://www.dpreview.com/products/sony/c ... y_dscrx100
je to velmi zajimavy stroj se supr objektivem zeiss 1,8 bohuzl cena bude okolo 18000kč
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Díval jsem se na ten Panasonic GH2. A hacknutý má opravdu moc pěkný obraz. Počkám si zřejmě na Panasonic GH3 + nějaký solidní objektiv s pevným ohniskem a nízkou světelností. Ta Blackmagic Cinema Camera je pěkná věc ale trošičku drahá.
Camcoder: Sony DCR-SR190E - Software: Final Cut Pro X
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
BMC žiju od prvního ohlášení, ale je potřeba počítat s tim, že $3k neni navíc zdaleka finální cena, podobně jako s RED a obecně více profi kousky. Řešení baterií, nebo pár 500 GB SSDček (500GB = cca 1h záznamu) neni úplně zadarmo a obecně celý workflow dostane díky RAWu dost zabrat (pokud teda člověk RAW chce, ale o tom přeci BMC je Strašně bych do ní šel a časem to přijde.. hacknutá GH2 má jinak parádní obraz, hlavně rozlišení je úplně jinde než třeba všechny (sub-C300) canony, jestli GH3 na tenhle trend naváže a přinese očekávaných 1080p/60 FPS, bude to moc užitečná hračka
Re: Kamera vs digitální zrcadlovka ( cmos APS-C, full-frame)
Co říkáte na tuto srandu od Blackmagicu ( pocket cinema camera), hodně zajímavá i cenově .
Camcoder: Sony DCR-SR190E - Software: Final Cut Pro X