E-mailing podle zákona: Triky, jak na to

Odpovědět
redakce
Moderátor
Příspěvky: 324
Registrován: 17 srp 2011 16:44

E-mailing podle zákona: Triky, jak na to

Příspěvek od redakce » 01 lis 2017 17:33

Zasíláte svým zákazníkům obchodní sdělení? A víte, co všechno by měla obsahovat, abyste dodržovali literu zákona a ve schránce vám nepřistála pokuta od Úřadu pro ochranu osobních údajů? Sestavili jsme pro vás seznam pravidel, při jejichž dodržování si na vás ani ten nejlepší právník nepřijde.

Obstarejte si souhlas příjemce
K zasílání obchodních sdělení, a to od newsletterů po akční nabídky, potřebujete souhlas příjemce. Ten získáte pouze tak, že zákazník kliknutím potvrdí, že se zasíláním souhlasí. Z toho vyplývá, že zasílání obchodních sdělení na koupené databáze je nejenom neetické, ale dokonce protiprávní. Zároveň smíte svým kontaktům zasílat jen taková obchodní sdělení, s jejichž zasíláním souhlasili. Pokud se zákazník registroval pouze k odběru nových článků na vašem blogu, neposílejte mu akční nabídky.

Obchodní sdělení musí obsahovat možnost odhlášení
Nejspíš vám to bude trhat srdce, ale každý pracně nabytý kontakt musí mít možnost se z vašich obchodních sdělení odhlásit. Využijte tento jeho krok alespoň k získání feedbacku a při odhlášení se ho zeptejte na důvod. Třeba zasíláte e-maily příliš často a nejste si toho vědomi. Odkaz na odhlášení databáze můžete zasadit do patičky e-mailu, ale pozor - čas od času si ho otestujte na funkčnost. Nefungující link na odhlášení je opět překročením zákona.

Tip: Snadnou správu databáze umožňuje e-mailingová služba Klerk, kterou si můžete na prvních 14 dnů vyzkoušet zdarma. Vyzkoušejte ji a objevte svět jednoduchého e-mailingu, kde si vše můžete nastavit sami podle svých potřeb.

Musíte být registrovaní
Možná vám sběr e-mailových adres nepřijde jako nic osobního, ne tak Úřadu pro ochranu osobních údajů. Ten totiž e-mailové adresy za osobní údaj považuje a pokud je sbíráte, měli byste být u něj registrovaní. Pokud kromě e-mailu sbíráte o svých zákaznicích také údaje o jméně, datu narození, rodných a telefonních číslech, neměli byste o registraci u Úřadu pro ochranu osobních údajů ani na okamžik zapochybovat. Riskovali byste tím slušnou polízanici, následovanou ještě slušnější pokutou.

Informujte o obchodním sdělení
V každém e-mailu, který lze považovat za reklamu, přímou a nepřímou podporu prodeje a vaší image a který dorazí vašim zákazníkům musí být výslovně uvedeno, že se jedná o obchodní sdělení. A to včetně e-mailu s přáním k Vánocům a do nového roku nebo s blahopřáním k svátku. Informaci, že se jedná o obchodní sdělení, můžete umístit do patičky e-mailu. Nemusí tak být hned na první pohled vidět.

Nezatajujte odesílatele
Už prosté nahlédnutí do schránky by mělo příjemci říci, od koho mu e-mail přišel. Je to i pro vaše dobro - pokud příjemce vaše jméno nebo název firmy zná, vaše šance, že e-mail otevře, se výrazně zvýší. Samotné obchodní sdělení pak dále musí obsahovat jméno právnické, nebo fyzické osoby, která ho odesílá, a její kontaktní údaje. To znamená minimálně adresu, v lepším případě také telefonní číslo a e-mail. Stejně jako odkaz k odhlášení odběru a informaci o obchodní sdělení, i tyto údaje mohou být uvedeny v patičce.

Odpovědět