5 tipů jak ji vybudujete kvalitní e-mailovou databázi v rekordním čase

Odpovědět
redakce
Moderátor
Příspěvky: 324
Registrován: 17 srp 2011 16:44

5 tipů jak ji vybudujete kvalitní e-mailovou databázi v rekordním čase

Příspěvek od redakce » 16 lis 2017 09:07

V ideálním světě jsou vám zákazníci jsou věrní až za hrob a netrpělivě vyhlížejí vaše e-maily, aby je mohli otevřít a proklikat odshora až dolů. V reálném světě se s bídou dostanete na několikaprocentní open rate a počet neaktivních kontaktů rychle roste. Na vině může být zastaralá databáze a nedostatek nových kontaktů. Co s tím?

1. Zařaďte do databáze všechny své stávající zákazníky
Ačkoliv byste v databáze měli mít všechny své kontakty, stává se, že některé chybí. Jak to? Na vině může být úplně jednoduše například ruční přidávání kontaktů do databáze. Stačí jeden týden zapomenout, nebo nezkopírovat všechny a nepořádek v kontaktech je na světě. Zkontrolujte si také, jestli databázi nesmyslně nedělíte na více podsložek a e-maily opravdu odcházejí na všechny kontakty.

Doporučení: Databázi jednou za čas pročistěte a zbavte se neaktivních kontaktů. Zastarávání kontaktů a jejich následná pasivita je naprosto přirozenou součástí vývoje každé databáze. E-mailingová služba Klerk vám nabízí možnost nefunkční e-maily exportovat, databázi optimalizovat a ušetřit tak z předplaceného množství rozesílek.

2. Sbírejte kontakty na webu efektivně
Na své home page sbírá kontakty většina webů, ale samotný formulář ještě není zárukou úspěchu. Pracujete kromě něj také s dalšími typy formulářů? Co hlídací pes, upozornění na nové články či produkty nebo co takhle uspořádat soutěž? Prostý registrační formulář s výzvou k odběru novinek za vás díru do světa neudělá. Zamyslete se nad tím, kam všude na web byste formulář mohli umístit a za jakým účelem. Pokud dáte zákazníkovi dobrý důvod, aby vám dobrovolně odevzdal svůj e-mail, rád vám ho poskytne.

3. Získávejte e-maily výměnou za přidanou hodnotu
Jak už jsme si řekli výše, zákazník se s vám ochotně podělí o svoji e-mailovou adresu, jakmile nabyde pocitu, že pro něj tato směna bude výhodná. Nachystejte si proto na své stránky obsah, který bude uživatele zajímat a za jehož získání vám budou ochotní svůj e-mail poskytnout. E-booky, návody, videa, checklisty, případové studie... jaký obsah to bude, záleží jen a jen na vás.

4. Nenechte zákazníky jednoduše odejít
Zavřít okno prohlížeče je velice jednoduché, proto byste se měli pokusit uživatele udržet na svých stránkách co nejdéle. Vyzkoušejte pop-up okno, ve kterém zákazníkovi během jeho cesty myší za křížkem ukážete, proč by u vás měl ještě setrvat. Doprava zdarma nebo slevový kupón zpravidla zabírají velice dobře a uživatele se vám rádi e-mailem upíší, aby kýžený benefit dostali.

5. Sbírejte kontakty offline
Kamenné prodejny, veletrhy, konference... tam všude a zcela jistě i jinde se vyskytují vaši potenciální zákazníci, které byste mohli oslovit, aby o vás věděli a poskytli vám svůj e-mail. Využijte proto přesahu online světa do offlinu a poptávejte od lidí jejich e-mailové adresy například výměnou za slevu, či malý dárek za registraci. Osobní kontakt udělá v tomto případě moře práce za vás a zákazník si vás dokonce lépe zapamatuje.

A nezapomeňte: Databázi kontaktů nikdy nekupujte. Tyto databáze, často obsahující desítky tisíc kontaktů, jsou zpravidla poměrně bezcenné, a navíc se dopustíte spamování, za které můžete dostat od Úřadu pro ochranu osobních údajů tučnou pokutu.

Kvalitní databázi bez trochy námahy nesestavíte. Vynaložené úsilí se vám ale časem bohatě vyplatí, protože budete mít v databázi jen relevantní kontakty, které se vyplatí si hýčkat a nenápadně směrovat ke konverzi.

Odpovědět