Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Seriál: Photoshop a štětce | 1-2 | Nalezeno: 2 článků

photoshop-a-stetce

 Photoshop a štětce

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Vzory a struktury ... jedním tahem.

Photoshop a štětce

P hotoshopové štětce mohou mít nejrůznější podobu, protože jejich základní vzhled můžete definovat v podstatě z čehokoli, z jednoduchých geometrických tvarů nebo klidně třeba z částí fotografie. O tom jsem se zmínila už minule. Takové štětce však obvykle nevzbuzují dojem, že by mohly být nějak prakticky použitelné. A přesto mohou být výborným oživením. Dokážete-li photoshopové štětce chápat nejen jako nástroj pro standardní liniové malování, ale také jako univerzální prostředek pro strukturování, nové možnosti jsou na dosah.


V internetových galeriích můžete vidět desítky (stovky?) děl různých autorů, připravených nejrůznějšími strukturovacími technikami. Za všechny např. Andrew (Android) Jones, (jehož způsob zacházení se strukturami byl inspirací i pro mou dnešní ukázku), který tento styl v některých svých dílech dovedl k naprosté dokonalosti...

Náhled článku Photoshop a štětce
1/3
144

Hovorková Alena
 PiXEL 144 (12/2008)

photoshop-a-stetce

 Photoshop a štětce

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Struktury, geometrie, dynamika... a fantazie.

Photoshop a štětce

N ěkolikrát jsem se v různých souvislostech zmínila o štětcích Painteru a o tom, že se jim photoshopové štětce nemohou vyrovnat. Pokud jde o napodobení reálných výtvarných technik skutečných malovacích médií, v tomto ohledu je Painter a jeho štětce ve srovnání s Photoshopem určitě mnohem přirozenější. Nejen díky vzhledu jednotlivých tahů, ale také variabilitou jejich ovládání a schopností vzít v úvahu i ty nejtriviálnější skutečnosti reálného světa (roztřepenost štětce, pružnost, délka či odpor štětin vůči podkladu aj.). Jenže - používání digitálních štětců není jen o napodobování reálných technik. Budete-li štětce chápat v širším smyslu, tedy nikoli pouze jako nástroj k imitování reálné malby, ale spíš jako univerzální prostředek k organizovanému nanášení jakékoli informace na plochu obrazu, budou to naopak nejspíš právě photoshopové štětce, jejichž možnosti vás možná nikdy nepřestanou překvapovat. Dokážete-li je využít a vhodně kombinovat, jediným limitem pak může být, bez přehánění, jen hranice vaší vynalézavosti.


Zapojte fantazii!
Štětce slouží k malování, to je jasné. Standardní základní štětce pro nanášení linií, vyplňování barevných ploch nebo měkké stínování zná každý. Jenže je tu také ještě mnoho dalších možností, protože štětcem se může stát prakticky jakýkoli obraz, až do velikosti 2500 x 2500 pixelů.
Nabízí se otázka: k čemu může být dobrý štětec, který má podobu kůry stromu, struktury oprýskané omítky, geometrického tvaru nebo třeba nějaké čmáranice? Ve své základní podobě asi příliš mnoho využití mít nebude, ale co takhle zkombinovat "malování" takovým štětcem s režimy prolnutí, a nebo ho použít pro přípravu masky a původní obraz pak "propouštět" přes tuto strukturovanou masku? A co třeba aktivace rozptylu nebo řízení stopy v závislosti na směru tahu? S tím už se pak dá provést leccos...

Náhled článku Photoshop a štětce
1/3
143

Hovorková Alena
 PiXEL 143 (11/2008)




| 1-2 |
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768