Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Seriál: Photoshop CS3: Merge to HDR | 1-2 | Nalezeno: 2 článků

photoshop-cs3-merge-to-hdr

 Photoshop CS3: Merge to HDR

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Prostor pro experiment.

Photoshop CS3: Merge to HDR

Základní princip, vysvětlení souvislostí i základních pojmů (tzn. co je dynamický rozsah, HDR, LDR, tone mapping, exposure blending, pseudo-HDR aj.), obecný mechanismus celého procesu, letmé srovnání s Photomatixem i důvody, proč a kdy má HDR technika z pohledu fotoeditace smysl, jsem popsala v úvodním dílu v předchozím vydání PIXELu. Dnes na tento obecný úvod navážu slíbenou konkrétní ukázkou postupu s využitím funkce Sloučit do HDR (Merge to HDR).


Základní mechanismus
Celý proces zpracování je obecně dvoufázový. V první fázi jde o vygenerování 32-bitového HDR (High Dynamic Range) obrazu, ve druhé fázi pak o zpětné přemapování na nižší LDR (Low Dynamic Range) obraz, během kterého je definována finální podoba snímku. Jinými slovy: jednotlivé tonální rozsahy několika zdrojových samostatně exponovaných 8/16bitových snímků (LDR) jsou nejprve sloučeny do společného (HDR) obrazu, takže všechny využitelné informace se tak dostanou do jediného 32bitového HDR souboru. Zdánlivě ideální situace - drobná potíž je však v tom, že tento 32bitový obraz obsahuje tak velké množství informací a způsob jejich zápisu je natolik nezvyklý, že žádné výstupní zařízení (tedy ani monitor) prostě nedokáže tyto informace správně zobrazit, takže pro potřeby uživatele je v této fázi zobrazena pouze orientační "programem předpokládaná" podoba HDR obrazu...

Náhled článku Photoshop CS3: Merge to HDR
1/3
134

Hovorková Alena
 PiXEL 134 (2/2008)

photoshop-cs3-merge-to-hdr

 Photoshop CS3: Merge to HDR

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Úvod do problematiky.

Photoshop CS3: Merge to HDR

K dyž jsem zvažovala, jak zjednodušeně "uchopit" téma HDR v prostředí Photoshopu, trochu jsem váhala. Na jedné straně je tu obecně obrovský potenciál HDR (High Dynamic Range, vysoký/velký dynamický rozsah), jehož možnosti se od verze CS2 díky širší podpoře 32-bitového obrazu otevírají i běžnému photoshopovému uživateli, na druhé straně tu však jsou relativně omezené možnosti samotného Photoshopu, resp. jeho funkce Merge to HDR (Sloučit do HDR), která je pro základní zpracování HDR obrazu určena. Poté, co se uživatel v problematice zorientuje a přestane žasnout, aby konečně objevený potenciál HDR prakticky využil, zůstává tak trochu viset v jakémsi prázdnu - výsledky zdaleka neodpovídají očekáváním, která mohou vzbuzovat nevšední atraktivní obrázky viděné v nejrůznějších HDR galeriích...


Můj první dojem z reálných možností zmíněné funkce se v tomto ohledu podobal spíš pocitům dítěte, které rodiče zavedou na nejskvělejší pískoviště v okolí, ale zapomenou přitom kdovíproč vzít také nádobíčko, takže zatímco jiné děti mají nejrůznější důmyslné formičky, vám nezbývá, než všechny ty plánované úžasné bábovičky prostě uplácat rukama. Potenciální možnosti obrovské, nástroje ale přecejen trochu nešikovné.
Technologie HDR je prostor netušených možností. Samotný fyzikální základ HDR je docela komplikovaný a využití pro fotoeditaci je vlastně jen zlomkem reálných možností; HDR se využívá (mimo jiné) ve filmovém a herním průmyslu (3D rendering a simulace reálných světelných podmínek, implementace virtuálních "odrazivých" objektů do reálné scény aj.)...

Náhled článku Photoshop CS3: Merge to HDR
1/3
133

Hovorková Alena
 PiXEL 133 (1/2008)




| 1-2 |
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768