Přihlašovací jméno
Heslo
Přihlásit
Neodhlašovat
info
Přihlásit pomocí Facebooku
Firma ATLANTIDA Publishing ukončila z finančních důvodů vydávání časopisu PiXEL číslem 3/2016. Původní stránky časopisu naleznete ZDE.

Poslední recenze

20. 3. 2017

The Martian

Vesmírné efekty v impozantním režijním návratu Ridleyho Scotta.
the-martian

Robin Hood, Prometheus a Exodus. Tři velkolepé filmy od legendárního režiséra Ridleyho Scotta, které pozvolna, ale jistě způsobily, že se z cenami ověnčeného autora stal mnohými diváky pomlouvaný megaloman. Neslaný nemastný příběh Rusella Crowa alias zbojníka Robina působil jen jako menší a horší klon Gladiátora či Království nebeského. Technicky dokonalý a atmosférou velmi hutný Prometheus trpěl množstvím scenáristických stupidit. No a z Exodu se stalo velkolepé biblické rozprávění bez duše,...

17. 2. 2017

The Man from U.N.C.L.E.

Akce slepovaná za použití VFX.
the-man-from-u-n-c-l-e

Guy Ritchie byl vždycky tím režisérem, který si dokázal poradit s filmy po okraj nacpanými akčními sekvencemi. Jeho nezaměnitelný rukopis spočívající v nápaditých kamerových úhlech, rychlých střizích a důmyslných montážích se projevuje snad v každém jeho filmu - a The Man from U.N.C.L.E. není výjimkou. Tenhle příběh o dvou speciálních agentech - agentovi CIA Napoleonu Solovi (Henry Cavill) a jeho protějšku z KGB Iljovi Kuryakinovi (Arnie Hammer) - totiž doslova na každém kroku chrlí na diváka...

18. 1. 2017

Mission Impossible: Rogue Nation

Jak vizuální triky přispěly k vylepšení reálných kaskadérských kousků.
mission-impossible-rogue-nation

Stejně jako díl předchozí, i nová Mission Impossible: Rogue Nation mne nesmírně potěšila. Svižnou akci střídají poměrně inteligentní a mnohdy vtipné dialogy, ve kterých se divák neztrácí, dokáže postavám fandit a užívat si tak naplno nejnovější dobrodružství agenta Ethana Hunta. Úžasné na tom je, že nestárnoucí borec Tom Cruise si spoustu z těch krkolomných kaskadérských kousků dělal sám, což jim přidává nejen svěží závan realismu, ale i patřičnou dávku napětí. Ideální základ pro špionský...

23. 12. 2016

GoPro HERO5

Vlajková loď outdooru v další verzi.
gopro-hero5

Spojení „outdoorová kamera“ znamenalo dlouho dobu prakticky jen jedno slovo, či lépe řečeno značku… GoPro. Malé kamerky s rybím okem se staly synonymem pro natáčení v nepříhodných podmínkách extrémních sjezdů na lyžích, bikerů, jež se zběsilou rychlostí řítili ze svahů či zdánlivě poklidnějších surfařů s přilepenou kamerou na svém prkně. GoPro za první léta své existence v podstatě založilo vlastní trh a tím pádem splynulo s označením outdoorové kamery. V současné chvíli však má zákazník...

14. 12. 2016

Mad Max: Fury Road

Šílené efekty v praxi.
mad-max-fury-road

Přiznám se, že jsem jedním z těch diváků, kteří nebyli z prvních trailerů nového Mad Maxe vůbec nadšeni. Jistě, filmové umění, s jakým Frank Miller už od prvního obrázku představoval svoji neotřelou vizi, na mě zapůsobilo. Tak nějak jsem ale nebyl nadšen z filmu, kde pořád jen něco vybuchovalo, všichni byli špinaví, oškliví a očividně totálně blázniví (viz týpek hrající na plamenometnou kytaru) a ke všemu se zdálo, že celý filmový děj sestává z toho, že někam jedou a u toho se hrozně řežou....

21. 11. 2016

Ex Machina

Jak vznikala oživlá umělá inteligence pod taktovkou Double Negative.
ex-machina

Ex Machina, režisérská prvotina britského spisovatele a scénáristy Alexe Garlanda, je filmem, který mě loni překvapil zatím asi nejvíc. A zatraceně příjemně. V době, kdy valná většina „VFX-heavy" filmů spoléhá na kvanta výbuchů, přeplácané vizuální orgie a děj ubíhající tak rychle, že si běžný divák ani nevšimne, jak příběhově a emocionálně prázdné vlastně dílo je, přichází na scénu tohle atmosférické konverzační drama. Ex Machina je zkrátka něco jiného, film založený striktně na...

13. 10. 2016

Adobe Premiere Pro CS6 - 15. díl

Export s využitím Adobe Encore a finalizace projektu.
adobe-premiere-pro-cs6-15-dil

Vítejte u dalšího dílu série Základy video postprodukce. V minulém dílu jsme řešili finální export do souboru a poté jsme se dostali k exportu videa s využitím Adobe Media Encoderu. Na příkladu Media Encoderu jsme si ukázali, jak využít propojení Adobe produktů při exportu a současně jsme si prošli další výhody tohoto programu. V dnešním dílu se podíváme na další způsob exportu a to pomocí programu Adobe Encore, který se specializuje na tvorbu DVD. Probereme si i pokročilejší úkony v tomto...

3. 10. 2016

Sony Alpha A7S II

Slibované se stalo skutkem.
sony-alpha-a7s-ii

No konečně, chtělo by se říci. První model Alfy, který má interní záznam UHD videa. Po letech klamavé reklamy – i předchozí Alfy přece točily video v UHD rozlišení, jenže k záznamu takového videa jste potřebovali externí rekordér, v Sony dohnali Panasonic. Sony A7S II se tak stává vážným konkurentem Panasonicu GH4 a díky vyšší citlivosti a velkému čipu jej pravděpodobně sesadí z trůnu dosavadního krále fotoaparátů, točících video. Ve srovnání s má dvojka vylepšené ovládací prvky, nicméně...

27. 9. 2016

Chappie

Image Engine a jejich robotí triky v novém filmu od Neilla Blomkampa.
chappie

Kdyby se PiXEL.cz zaměřoval na kritiku filmových děl, nejspíš byste v tuhle chvíli četli článek, v němž bych rozebíral, proč mě Chappie zklamal. Proč promrhal svůj potenciál nepochopitelným soustředěním se na skupinku nesympatických rádoby gangstas, když měl režisér k dispozici stokrát zajímavější herce (Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Dev Patel) se stokrát zajímavějšími vedlejšími dějovými liniemi. Proč nekonzistentní chování Chappieho, který jednou zavrhuje násilí, hned vzápětí ho však...

16. 9. 2016

BenQ PV3200PT

32“ 4K UHD zobrazovač určený mimo jiné pro editaci videa.
benq-pv3200pt

Technologie zobrazovačů se na jedné straně stále zdokonalují a na druhé straně se původní pokročilé postupy výroby nejrůznějším způsobem zefektivňují, což vede k celkovému zlevňování jinak nedostupných vlastností. Společnost BenQ není v profesionálním světě zobrazovačů tolik zavedeným pojmem, ale časy se zjevně mění. BenQ přichází s celou řadou profesionálně zaměřených produktů, které lze mj. rozeznat označením PT na konci. Zobrazovač BenQ PV3200PT je reprezentantem profesionální řady...

12. 9. 2016

Adobe Premiere Pro CS6 - 14. díl

Export z Premiere Pro CS6 a využití Adobe Media Encoderu.
adobe-premiere-pro-cs6-14-dil

Vítejte u dalšího dílu série Základy video postprodukce. V minulé části jsme si ukázali, jak postupovat při animaci masky. Probrali jsme možnosti animování masky v programu Premiere Pro CS6 a současně jsme také využili propojení s programem After Effects - Dynamic Link, které nám umožnilo vybraný záběr trackovat přímo v programu After Effects. Trackování zde probíhá pomocí automatické funkce Tracker, která za vhodných podmínek velice usnadní práci. V dnešním pokračování nejdříve navážeme na...

1. 9. 2016

Kingsman: The Secret Service

Nápaditost a styl ve špionážních tricích.
kingsman-the-secret-service

Film Kingsman: The Secret Service mě nesmírně potěšil, už proto, že jsem o něm vlastně vůbec nic netušil a před výletem do kina jsem neviděl ani jediný trailer. Nakonec se z téhle podívané vyklubala úžasná záležitost plná humoru, nadhledu, špionážní akce, která je jednak skvělou poctou spy filmům minulého století, ale zároveň i skutečně moderním filmem. Je to perfektní ukázka toho, jak dělat filmy navazující na odkaz starých legend, jak tenhle odkaz vzít a posunout ho o něco dál, aniž by...

17. 8. 2016

Adobe Premiere Pro 10.4

Společnost Adobe v poslední době aktualizovala řadu svých stěžejních produktů, některé z nich dokonce letos již několikrát. Patří mezi ně i video editor Adobe Premiere Pro propojený s konvertorem videa Media Encoder, jejichž nové funkce si nyní představíme.
adobe-premiere-pro-10-4

V rámci služeb Creative Cloud nabízí Adobe Systems nejen Premiere Pro, nýbrž i řadu dalších důležitých aplikací pro zpracování grafiky, videa, animací, webových stránek a obecně všeho, co souvisí s dnešními požadavky na multimédia. Adobe Premiere Pro existuje ve verzích pro Windows a Mac OS X a prodává se formou časově limitovaného předplatného s pravidelnými měsíčními či ročními splátkami. Software si tak vlastně prostřednictvím předplacené licence pronajímáte včetně datového prostoru na...

10. 8. 2016

Adobe Premiere Pro CS6 - 13. díl

Pokročilé techniky a export v Adobe Premiere Pro CS6.
adobe-premiere-pro-cs6-13-dil

Opět zde máme další díl série o základech video postprodukce. Ti z vás, kteří četli minulý díl, si jistě ještě pamatují, že jsme řešili pokročilejší techniky práce v programu Adobe Premiere Pro CS6. Zaměřili jsme se především na techniku klíčování. Popsali jsem si tedy, jak záběr natočený na zeleném, popřípadě modrém pozadí vyklíčovat a jak se vypořádat s horším zdrojovým materiálem. Dále jsme si řekli o zpracování časoměrného videa, řešili jsme vinětaci a korekci barev. Nakonec jsme se...

4. 8. 2016

EIZO ColorEdge CG2420

Relativně dostupný 24“ zobrazovač se stálými barvami.
eizo-coloredge-cg2420

Pokud nemáte mnoho místa na vašem pracovním stole a přitom toužíte po kvalitních a hlavně stálých barvách na vašem monitoru, tak stojí za to uvažovat právě o EIZO ColorEdge CG2420. Přeci jen je dnes móda notebooků (nebo dokonce tabletů) na pracovním stole a tak část místa zabírá (často průměrný) LCD zobrazovací panel samotného notebooku, proto nezbývá vedle docking-station tolik místa na velké monitory. Proto je vhodné si pořídit spíše menší 24“ zobrazovač, který je svou velikostí i tak větší...

...další recenze a návody
Půjčky online

Největší nezávislé srovnání bankovních a nebankovních půjček pouze na CoolPujcky.cz.

Online půjčka ihned
Největší katalog online půjček v České republice na webu www.okfin.cz

Novinky z oblasti videa

16. září 2011

Sony Vegas Pro 11 již brzy

ObrázekDne 9. září 2011 bylo na veletrhu IBC oznámeno, že Sony Vegas Pro 11 bude uveden na podzim letošního roku. Vegas Pro 11 nabídne mnoho nových vlastností a funkcí, efektivnější pracovní postupy a ještě vyšší výkon než dosud. GPU-akcelerace = Lepší přehrávání a rychlejší renderování. Získejte výhodu a využijte výkon vašeho GPU (Graphics Processor Unit) pro plynulejší přehrávání videa a rychlejsí renderování. Stereoscopické 3D video lze se Sony Vegas Pro 11 snadno importovat, editovat a exportovat stereoskopické 3D média — vše s využitím a dodržením profesionálních standardů pro výstupní formát souborů. Fotografické soubory ve formátu RAW můžete nativně zobrazovat fotografické soubory z více než 120 DSLR fotoaparátů přímo na časové ose Sony Vegas Pro 11. Rozpohybujte text jednoduše a rychle s novým titulkovacím a textovým plug-inem. Vyberte si ze seznamu předdefinovaných animačních efektů ten, který chcete použít a jednoduše jej přetáhněte do projektu. Použijte technologii stabilizace obrazu k redukci chvění video záznamu. Video záznam pořízený ručními kamerami bez použití stativu je často roztřesený. Nyní ho lze s úspěchem snadno zachránit s použitím několika optimalizovaných přednastavení.
www.sonycreativesoftware.com, www.erpea.cz

Plug-iny Sapphire Edge pro FCP a Vegas

GenArts Inc., světoznámý výrobce plug-inů pro video postprodukci, vydal Sapphire Edge, sadu inovativních videoefektů pro střihače. Ta obsahuje 350 přednastavených efektů včetně interaktivního prohlížeče presetů a intuitivních ovládacích prvků. S cenou 299 USD a podporou Apple Final Cut Pro a Sony Vegas Pro je produkt Sapphire Edge určen především pro použití na menších pracovištích zabývajících se střihem a dalším kreativním zpracování videomateriálu. Demo verze je (po zaregistrování se) dostupná na webu autorů.
www.genarts.com

DaVinci Resolve 8.0.1 beta

Černí mágové Blackmagic Design publikovali veřejnou beta verzi 8.0.1 své aplikace pro barevné úpravy videa DaVinci Resolve. V ní je obsažena podpora nového systému Mac OS X 10.7 „Lion“ a také nový nástroj pro barevné korekce s jednodušším uživatelským rozhraním. DaVinci Resolve 8 je software (resp. systém) kompatibilní s platformami Max OS X a Linux a jeho nejlevnější verze přijde na 995 USD. Beta je dostupná zdarma všem majitelům aktuální licence. Zajímavou novinkou je taktéž nově uvedený DaVinci Resolve Lite pro Mac OS X s ořezanou výbavou a nulovou cenou!
www.blackmagic-design.com, www.syntex.cz
24. srpen 2011

NUKE 6.3 na trhu

ObrázekBritští The Foundry potěšili početnou skupinu svých uživatelů novou verzí svého profesionálního video kompozičního programu Nuke pro Windows, Linux i Mac OS X. Verze 6.3 je nezvykle velkou aktualizací obsahující řadu oprav i horkých novinek, mezi které patří dlouho očekávaný částicový simulátor 3D Particles (pouze ve verzi NUKEX), systém pro sledování pohybu Planar Tracker (NUKEX), funkce pro redukci šumu Denoise (NUKEX), nové nástroje pro deformaci obrazu křivkou nebo mřížkou, možnost importovat zvukovou stopu, systém pro uživatelská nastavení, Displacement Shader, nebo sada funkcí Deep Compositing. Aktualizace je pro všechny zákazníky s aktuální podporou bezplatná.
www.thefoundry.co.uk
24. srpen 2011

HitFilm

ObrázekHitFilm z díly společnosti FXhome, nový produkt který v sobě spojuje 3D kompoziční nástroje, vizuální efekty, a střihové funkce, vyšel v průběhu letošních prázdnin. Software je nabízen ve dvou verzích, HitFilm Standard a HitFilm Ultimate, obsahujících 3D kamery včetně simulace hloubky ostrosti a pohybového rozostření, klíčovací a maskovací funkce, barevné korekce i sofistikovaný částicový generátor. HitFilm Standard (120 EUR) a HitFilm Ultimate (325 EUR) jsou kompatibilní s 32 a 64bitovými Windows, před koupí lze navíc vyzkoušet demonstrační verzi.
www.hitfilm.com
17. srpen 2011

Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11

ObrázekVegas Movie Studio HD Platinum od Sony Creative Software se hlásí o pozornost novou verzí 11. Tento konzumní video editor pro Windows jde s dobou, a proto jistě nepřekvapí nová podpora pro 3D stereoskopický obraz, ani rozšířená nativní kompatibilita souborových formátů, mj. i Sony MVC a MPO. Aplikace je nabízena ve třech variantách (Vegas Movie Studio HD Platinum 11, Vegas Movie Studio HD Platinum Production Suite 11 a Imagination Studio 3), zakoupit ji pak lze přímo na webu výrobce či u některého z níže uvedených distributorů.
www.sonycreativesoftware.com, www.mediaport.cz
17. srpen 2011

Panasonic AG-AC130 a 160 na podzim

ObrázekProfesionální divize Panasonicu se připomíná s dvojicí chystaných AVCCAM kamer AGC-130 a AGC-160. Oba přístroje, nahrávající Full HD video na dvě paměťové karty typu SD/SDHC/SDXC, jsou osazeny špičkovým 2,2MP MOS senzorem s vysokou citlivostí a transfokátorem s 21násobným přiblížením při f = 28 mm - 588 mm (ekv. 35 mm). Záznam může probíhat v módu AVCHD PH až do rozlišení 1920 x 1080 při datovém toku až 24 Mb/s (průměrná hodnota činí 21 Mb/s), lze ovšem nahrávat i SD video ve formátu DV. Uživatelé jistě ocení i zabudovaný čtyřstupňový ND filtr, funkci DRS pro adaptaci dynamického rozsahu, možnost zobrazení vektorskopu, funkce pro volbu gamma křivek vč. „filmových“ a dva kanály zvuku realizované profesionálními symetrickými XLR konektory vč. 48V fantomového napájení. Vyšší model AG-AC160 se pyšní HD-SDI výstupem, možností nahrávat v módu „Full HD VFR“, tedy s variabilní snímkovou frekvencí v plném rozlišení 1920 x 1080, či nekomprimovaným 16bitovým LPCM audiem v módu PH. Oba modely se očekávají již tento podzim za přibližnou cenu 3.900, resp. 4.600 EUR bez DPH.
www.panasonic-broadcast.com

RED EPIC Importer pro Adobe Creative Suite 5.5

Korporace Adobe uvedla předprodukční verzi produktu RED EPIC Importer, který obohatí podporu RED kamer v aplikacích Adobe After Effects CS 5.5, Adobe Premiere Pro CS 5.5 a Adobe Media Encoder CS5.5 o kompatibilitu s nejnovějším firmware digitálních filmových kamer RED EPIC (které používá např. Peter Jackson při natáčení dvoudílné filmové adaptace románu The Hobbit, a to ve 48 fps! - viz thehobbitblog.com). Tento importní modul podporuje klipy zaznamenané senzory RED EPIC 5K-Mysterium a jeho beta verzi pro Windows i Mac OS X můžete získat na serveru http://labs.adobe.com/downloads/redepic_importer.html.
www.adobe.com
reklama
Facebook  Twitter  Google+
cron