Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: PiXEL, rubrika Ostatní | 1-15 | >> Nalezeno: 245 článků

in-the-heart-of-the-sea

 In the Heart of the Sea

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Efekty plné velryb, lodí a vodních simulací v díle Rona Howarda.

In the Heart of the Sea

Příběh o obří bílé velrybě nás fascinuje už od chvíle, kdy se tahle pověst poprvé začala šířit mezi velrybáři konce 19. století. Od doby, kdy Herman Melville poprvé uveřejnil ty nesmrtelné řádky začínající slovy "Říkejte mi Izmael", uplynulo už přes 150 let a přesto tajuplný postrach oceánů zvaný Moby Dick neztrácí na popularitě. Symbolizuje nezkrotnost a nepoddajnost přírody, její krutost a krásu spojené dohromady v jediném úžasném stvoření. Vizuální zachycení románu vzniklo v nespočtu podob. Od původních ilustrací Rockwella Kenta přes mnohé dětské knihy plné obrázků, legendární film z roku 1956 až konečně po hollywoodské zpracování, které se nedávno objevilo v kinech. Režie téhle nové verze příběhu se neujal nikdo jiný než mistr strhujících příběhů - Ron Howard (Apollo 13, Beautiful Mind, Rush).

Náhled článku In the Heart of the Sea
1/5
230

Klekner Martin
 PiXEL 230 (3/2016)

alternator-trebic

 Alternátor Třebíč

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Sférická geometrie ve službách vědy.

Alternátor Třebíč

Oceánografická a atmosférická agentura NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) je vědeckou organizací, které má za úkol globálně monitorovat Zemi a to zejména z pohledu změny oceánů a atmosféry. NOAA je vlastně jakousi dceřinou organizací známější agentury NASA (National Aeronautics and Space Administration), obě zřizuje USA v rámci svých státních programů.

Náhled článku Alternátor Třebíč
1/4
230

Buriánek Jan
 PiXEL 230 (3/2016)

eizo-foris-fs2735

 EIZO FORIS FS2735

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Monitor (nejen) pro profesionální hráče.

EIZO FORIS FS2735

V časopise PiXEL jsme už testovali mnohé profesionální zobrazovače od společnosti EIZO a to i velmi nadstandardních parametrů. Příkladem budiž profesionální čtvercový monitor, monitor pro DCI, monitor s vysokou densitou pixelů apod. Zobrazovač EIZO FS2735 patří do určité exotické třídy: jedná se totiž o herní monitor, ale zacílený na herní šampióny, perfekcionisty a profesionály.

Náhled článku EIZO FORIS FS2735
1/2
230

Buriánek Jan
 PiXEL 230 (3/2016)

spectre

 Spectre

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Neviditelné střihy v úžasné intro sekvenci.

Spectre

K novému filmu o agentu Jamesi Bondovi mám mnoho výtek, některé objektivní (zpackané finále, nevyužitý Christopher Waltz), jiné ryze subjektivní (kvality "Bond girl" Léy Seydoux). Rozhodně se nejedná o špatný film, na pomyslnou laťku nastavenou Casinem Royal však ani zdaleka nedosahuje. Jedno se však snímku od režiséra Sama Mendese upřít nedá - jeho strhující úvod, včetně samotné intro sekvence. Ta je ve filmu předvedena jako jediný nepřerušovaný, čtyři minuty dlouhý záběr, který začíná na ulicích Mexico City zaplněných lidmi slavícími mexický Den mrtvých, pokračuje skrz interiér hotelu, výtahem do druhého patra a poté na střechu budovy, odkud se hlavní hrdina pokusí zneškodnit záporáka Marca Sciarru. A vy, pravidelní čtenáři této rubriky o vizuálních efektech, už asi tušíte, že ten záběr ve skutečnosti nepřerušovaný vůbec nebyl...

Náhled článku Spectre
1/5
229

Klekner Martin
 PiXEL 229 (1/2016)

the-walk

 The Walk

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Efekty způsobující závrať v ohromujícím snímku od Roberta Zemeckise.

The Walk

Chybělo málo a tenhle fascinující počin vizionáře Roberta Zemeckise (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump, Trosečník atd.) téměř nevznikl. Slavný režisér byl příběhem Philippa Petita fascinován už ve chvíli, kdy se o něm poprvé dozvěděl z krátkého animovaného filmu The Man Who Walked Between the Towers od Mordicaie Gersteina. Bylo to zhruba v roce 2003, pár let po zničení newyorských "Dvojčat" teroristickým útokem z 11. 9., v době, kdy byla celá událost stále nesmírně aktuální. A jelikož měl Zemeckis vždy sklon k tomu vytvářet něco nečekaného a neotřelého, rozhodl se památku kolosálních budov uctít trošku jinak než ostatní.

Náhled článku The Walk
1/7
228

Klekner Martin
 PiXEL 228 (12/2015)

optoma-zu650

 Optoma ZU650

Ostatní    WindowsMacOSLinux

První profesionální laserový Full HD (3D) projektor od Optomy.

Optoma ZU650

V AV/IT světě pomalu, ale jistě končí éra standardních světelných zdrojů pro projektory. Původně lampové stroje uvolňují pozvolna prostor svým nástupcům označovaným poněkud nepřesně "bezlampové" (Lampless). Stejně jako LED úsporné žárovky postupně vytlačují standardní "Edisonovy" vakuové žárovky, i ve světě projektorů je situace naprosto analogická. Jeden zásadní rozdíl tu však přece jen je: pro dodržení intenzity barev jednoduše standardní LED nestačí a zkušenost zatím naznačuje, že výkonově tu může pomoci pouze laser.

Náhled článku Optoma ZU650
1/2
228

Buriánek Jan
 PiXEL 228 (12/2015)

the-martian

 The Martian

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Vesmírné efekty v impozantním režijním návratu Ridleyho Scotta.

The Martian

Robin Hood, Prometheus a Exodus. Tři velkolepé filmy od legendárního režiséra Ridleyho Scotta, které pozvolna, ale jistě způsobily, že se z cenami ověnčeného autora stal mnohými diváky pomlouvaný megaloman. Neslaný nemastný příběh Rusella Crowa alias zbojníka Robina působil jen jako menší a horší klon Gladiátora či Království nebeského. Technicky dokonalý a atmosférou velmi hutný Prometheus trpěl množstvím scenáristických stupidit. No a z Exodu se stalo velkolepé biblické rozprávění bez duše, kde člověka nudil i Christian Bale. Není tedy divu, že se ke Scottovu nejnovějšímu filmu upínaly naděje mnoha z nás. Od začátku mělo jít o dílo, které mělo slavného režiséra vrátit na výsluní. Povedlo se? Ano!

Náhled článku The Martian
1/6
227

Klekner Martin
 PiXEL 227 (11/2015)

splash

 Splash!

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Jedenáctý ročník grafické konference.

Splash!

Jako každoročně se i letos sešlo na konci září v budově kongresového sálu České zemědělské univerzity téměř dvě stě padesát návštěvníků. Důvodem jejich setkání byl již jedenáctý ročník dvoudenní konference Splash. Akce, která byla dříve pořádána pod názvem Maxcon, už dávno není jen dvoudenním blokem přednášek pro uživatele programu 3ds Max. Pořadatelé se uceleným a bohatým programem snaží oslovit široký okruh uživatelů grafických programů, jimž chtějí nabídnout mnohem více než jen sérii přednášek.

Náhled článku Splash!
1/3
227

Janek Leoš
 PiXEL 227 (11/2015)



optoma-wu515t

 Optoma WU515T

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Univerzální Full HD 3D projektor s nadstandardními výkonnostními parametry za rozumnou cenu.

Optoma WU515T

Společnost Optoma je známá zejména projektory, které míří do konzumní sféry nebo jsou určeny méně náročným zákazníkům sféry podnikové. V posledních letech však tento výrobce nejenže obohacuje nabídku projektorů o stále více produktových řad, ale zejména přidává na jejich robustnosti a kvalitě odpovídající profesionálnímu nasazení. Díky řadě ProScene již nelze mluvit o "konzumních projektorech" a řady jako EH nebo EW představují důstojné instalační stroje se solidním vybavením při zachování rozumné ceny.

Náhled článku Optoma WU515T
1/2
227

Buriánek Jan
 PiXEL 227 (11/2015)

eizo-coloredge-cg318-4k

 EIZO ColorEdge CG318-4K

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Profesionální displej pro UHD a DCI, aneb konečně 4K zobrazovač se správnými proporcemi.

EIZO ColorEdge CG318-4K

Kdo navštívil letošní broadcast veletrh IBC 2015, jistě si všiml, že firmy, které nelákaly na UHD/4K rozlišení, jednoduše jako by nebyly. Trend ultravysokého rozlišení (UHD) je prostě nepřehlédnutelný. Po technologické stránce je vše připraveno, prakticky jde "jen" o cenu řetězců a též o skutečnost, zda zákazníci tento trend budou následovat... V oblasti počítačů jsou zejména díky značce Apple zobrazovače s vysokou hustotou a rozlišením pixelů známé. V PC světě se přece jen zabydlují pozvolna. Konzumní displeje různých, ne vždy přijatelných kvalit jsou již na trhu, ale dobrých profesionálních displejů se objevuje jak šafránu.

Náhled článku EIZO ColorEdge CG318-4K
1/2
227

Buriánek Jan
 PiXEL 227 (11/2015)

the-man-from-u-n-c-l-e

 The Man from U.N.C.L.E.

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Akce slepovaná za použití VFX.

The Man from U.N.C.L.E.

Guy Ritchie byl vždycky tím režisérem, který si dokázal poradit s filmy po okraj nacpanými akčními sekvencemi. Jeho nezaměnitelný rukopis spočívající v nápaditých kamerových úhlech, rychlých střizích a důmyslných montážích se projevuje snad v každém jeho filmu - a The Man from U.N.C.L.E. není výjimkou. Tenhle příběh o dvou speciálních agentech - agentovi CIA Napoleonu Solovi (Henry Cavill) a jeho protějšku z KGB Iljovi Kuryakinovi (Arnie Hammer) - totiž doslova na každém kroku chrlí na diváka obrovské množství soubojů a honiček plných super špionážních serepetiček z let šedesátých. A jak už to tak v moderních filmech bývá, aby se tyto sekvence vůbec dostaly na plátna kin, bylo zapotřebí spousta VFX.

Náhled článku The Man from U.N.C.L.E.
1/5
226

Klekner Martin
 PiXEL 226 (10/2015)

digitalni-compositing

 Digitální compositing

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Čo je to compositing, aké techniky sa pri tom používajú a čo môžete vlastne očakávať, alebo ako to vyzerá na monitore compositora počas bežného dňa.

Digitální compositing

Vizuálne efekty by som mohol prirovnať aj k jedlu. Stovky kuchárov musia použiť veľký počet ingrediencií a rôzne techniky na dosiahnutie spoločného jednotného výsledku. Ak sa použijú správne prísady a nič sa nepokazí, výsledkom je skvelé jedlo (film). Stačí ale aby bola nejaká časť procesu podcenená a celkový výsledok môže skončiť fiaskom. Preto je každý článok tohto vizuálneho reťazca dôležitý a pod vedením správneho šéfa,VFX (visual effects) supervízora dokážu spolu ako tím urobiť často zázraky.

Náhled článku Digitální compositing
1/3
226

redakce
 PiXEL 226 (10/2015)

mission-impossible-rogue-nation

 Mission Impossible: Rogue Nation

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Jak vizuální triky přispěly k vylepšení reálných kaskadérských kousků.

Mission Impossible: Rogue Nation

Stejně jako díl předchozí, i nová Mission Impossible: Rogue Nation mne nesmírně potěšila. Svižnou akci střídají poměrně inteligentní a mnohdy vtipné dialogy, ve kterých se divák neztrácí, dokáže postavám fandit a užívat si tak naplno nejnovější dobrodružství agenta Ethana Hunta. Úžasné na tom je, že nestárnoucí borec Tom Cruise si spoustu z těch krkolomných kaskadérských kousků dělal sám, což jim přidává nejen svěží závan realismu, ale i patřičnou dávku napětí. Ideální základ pro špionský film. A tenhle se skutečně povedl, jak svým obsahem, tak formou.

Náhled článku Mission Impossible: Rogue Nation
1/5
225

Klekner Martin
 PiXEL 225 (9/2015)

eizo-coloredge-cg248-4k

 EIZO ColorEdge CG248-4K

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Profesionální displej s vysokou hustotou pixelů.

EIZO ColorEdge CG248-4K

O tom, že to výrobci myslí s 4K, resp. UHD rozlišením vážně, už nemůže být pochyb. Prakticky všichni významní hráči v oblasti zobrazovačů a projektorů míří do světa rozlišení se čtyřnásobně větším počtem pixelů než má HDTV. Vše ještě více akceleruje skutečnost, že infrastruktura pro zobrazení a záznam je již kompletní. Firma EIZO sice již svůj UHD/4K monitor představila před časem, ale CG248 je jiný právě vzhledem k poměru velikosti a rozlišení. Tento UHD monitor má hustotu pixelů 185 PPI (pixel per inch), což se prakticky blíží tzv. "retina zobrazovačům", kde uživatel prakticky nevidí pixely a díky vysoké hustotě obrazových pixelů se potěší vynikajícím "vyhlazením" šikmých čar a zobrazených fontů.

Náhled článku EIZO ColorEdge CG248-4K
1/2
225

Buriánek Jan
 PiXEL 225 (9/2015)

mad-max-fury-road

 Mad Max: Fury Road

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Šílené efekty v praxi.

Mad Max: Fury Road

Přiznám se, že jsem jedním z těch diváků, kteří nebyli z prvních trailerů nového Mad Maxe vůbec nadšeni. Jistě, filmové umění, s jakým Frank Miller už od prvního obrázku představoval svoji neotřelou vizi, na mě zapůsobilo. Tak nějak jsem ale nebyl nadšen z filmu, kde pořád jen něco vybuchovalo, všichni byli špinaví, oškliví a očividně totálně blázniví (viz týpek hrající na plamenometnou kytaru) a ke všemu se zdálo, že celý filmový děj sestává z toho, že někam jedou a u toho se hrozně řežou. Ale světě div se - ono to fungovalo!

Náhled článku Mad Max: Fury Road
1/5
223

Klekner Martin
 PiXEL 223/224 (7-8/2015)

| 1-15 | Další 16-30
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 230
PiXEL 230
REKLAMA
Reforma důchodů
Levné potraviny FB
773881333 mr.Petr
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768