Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: Hovorková Alena << | 16-30 | >> Nalezeno: 45 článků

pixologic-zbrush

 Pixologic ZBrush

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Dopřejte svým 2D štětcům třetí rozměr!

Pixologic ZBrush

Napadlo vás někdy, jak by asi vypadaly vaše "ploché" photoshopové štětce ve 3D nebo 2.5D prostoru? Nikdy? Možná jste ještě nezkusili ZBrush... V několika minulých vydáních jsem se věnovala štětcům, ať už painterovým, nebo photoshopovým, a u štětců zůstanu i dnes; dnešní téma však bude přece jen trochu odlišné. Tentokrát do hry vstupuje další, třetí rozměr - a s ním i ZBrush. Program, který v sobě poměrně unikátním způsobem propojuje tři zcela odlišné světy - 3D, 2.5D a 2D, a který v několika posledních letech otevřel a zpřístupnil nové, úžasné a netušené možnosti nejen mnoha 3D, ale i 2D grafikům a ilustrátorům.

Náhled článku Pixologic ZBrush
1/4
145

Hovorková Alena
 PiXEL 145 (1/2009)

photoshop-a-stetce

 Photoshop a štětce

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Vzory a struktury ... jedním tahem.

Photoshop a štětce

P hotoshopové štětce mohou mít nejrůznější podobu, protože jejich základní vzhled můžete definovat v podstatě z čehokoli, z jednoduchých geometrických tvarů nebo klidně třeba z částí fotografie. O tom jsem se zmínila už minule. Takové štětce však obvykle nevzbuzují dojem, že by mohly být nějak prakticky použitelné. A přesto mohou být výborným oživením. Dokážete-li photoshopové štětce chápat nejen jako nástroj pro standardní liniové malování, ale také jako univerzální prostředek pro strukturování, nové možnosti jsou na dosah.

Náhled článku Photoshop a štětce
1/3
144

Hovorková Alena
 PiXEL 144 (12/2008)

photoshop-a-stetce

 Photoshop a štětce

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Struktury, geometrie, dynamika... a fantazie.

Photoshop a štětce

N ěkolikrát jsem se v různých souvislostech zmínila o štětcích Painteru a o tom, že se jim photoshopové štětce nemohou vyrovnat. Pokud jde o napodobení reálných výtvarných technik skutečných malovacích médií, v tomto ohledu je Painter a jeho štětce ve srovnání s Photoshopem určitě mnohem přirozenější. Nejen díky vzhledu jednotlivých tahů, ale také variabilitou jejich ovládání a schopností vzít v úvahu i ty nejtriviálnější skutečnosti reálného světa (roztřepenost štětce, pružnost, délka či odpor štětin vůči podkladu aj.). Jenže - používání digitálních štětců není jen o napodobování reálných technik. Budete-li štětce chápat v širším smyslu, tedy nikoli pouze jako nástroj k imitování reálné malby, ale spíš jako univerzální prostředek k organizovanému nanášení jakékoli informace na plochu obrazu, budou to naopak nejspíš právě photoshopové štětce, jejichž možnosti vás možná nikdy nepřestanou překvapovat. Dokážete-li je využít a vhodně kombinovat, jediným limitem pak může být, bez přehánění, jen hranice vaší vynalézavosti.

Náhled článku Photoshop a štětce
1/3
143

Hovorková Alena
 PiXEL 143 (11/2008)

painter-x-blending

 Painter X: Blending

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Základy rozmývací techniky.

Painter X: Blending

S technikou "rozmývání" (či rozmazání) se můžete setkat nejen v souvislosti s ilustracemi, ale také např. ve spojení s retušováním či stylizací fotografie a podobně. Už jsem se o ní několikrát letmo zmínila v předešlých článcích, dnes se pokusím popsat její základní obecné principy o něco podrobněji. Slovo "blending" lze v obecné angličtině chápat jako mísení či míchání, prolínání, kombinování, splývání, či obecně spojení čehokoli v jednu výslednou homogenní směs - ať už jde o chutě, barvy, vůně nebo třeba druhy čaje, tabáku či ingredience alkoholických nápojů. Nikoho, kdo angličtinu používá, tato mnohoznačnost pravděpodobně moc nepřekvapí. Jenže - ani v užší specifické terminologii digitálního obrazu není význam slova "blending" používán zcela jednoznačně, a to už může být přece jen trochu matoucí.

Náhled článku Painter X: Blending
1/3
142

Hovorková Alena
 PiXEL 142 (10/2008)

adobe-photoshop-a-maskovani-2

 Adobe Photoshop a maskování (2)

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Kouzlo nástrojů pro zesvětlení a ztmavení (Dodge & Burn Tool).

Už minule jsem nakousla téma "malých velkých" technik, které (ač se z hlediska maskování mohou zdát na první pohled docela bezvýznamné) mohou být za určitých okolností velmi užitečné, někdy dokonce nezastupitelné. Dnes u těchto užitečných drobností ještě zůstanu, tentokrát konkrétně u dvou nenápadných, a vlastně docela přehlížených nástrojů: Nástroj zesvětlení a Nástroj ztmavení (Dodge & Burn Tool).

Náhled článku Adobe Photoshop a maskování (2)
1/3
141

Hovorková Alena
 PiXEL 141 (9/2008)

adobe-photoshop-a-maskovani

 Adobe Photoshop a maskování

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Kouzlo režimu Závoj.

Adobe Photoshop a maskování

Možná bych měla být přesnější a v názvu uvést spíš "jeden z mnoha" malých kroků, protože podobných drobných dovedností, o kterých je dobré vědět, jsou v problematice maskování desítky, každá pro trochu jinou situaci a každá s trochu jiným účinkem i způsobem ovládání, všechny však důležité. Ačkoli pro zvládnutí maskování na slušné úrovni dnešní drobný tip stačit nebude, protože v praxi se ve skutečnosti můžete setkat s tisíci dalšími situacemi, pro které budete potřebovat zcela jiné nástroje a dovednosti, přesto může být dnes popsaná technika občas k nezaplacení.

Náhled článku Adobe Photoshop a maskování
1/3
139

Hovorková Alena
 PiXEL 139/140 (7-8/2008)

painter-x-character-concept

 Painter X: Character concept

2D grafika    WindowsMacOSLinux

"Character concept", tzn. koncept, studie nebo vizualizace charakteru postavy či jakkoli to nazvete, to je dnešní ukázka. Proces přípravy tohoto typu ilustrace můžete sledovat na portrétu piráta, připraveného v Painteru X.

Painter X: Character concept

Základním cílem, nebo spíš zadáním v tomto případě, bylo navrhnout a připravit 2D vizualizaci portrétu mužské tváře, postavu drsného "mořského vlka", piráta, který má zjevně už leccos za sebou; postava však neměla působit příliš surově, nemělo jít o žádného neomaleného pirátského "vyvrhela", ale v rámci možností spíš o drsnou, ale sympatickou tvář. Inu - zadání mohou být různá, zpracování také. Dnešní ukázka je výsledkem jednoho ze tří konceptů, které jsem v rámci tohoto zadání nakonec připravila. Použila jsem jen minimum nástrojů a technik, vlastně jen pár základních a rozmývacích štětců a minimální finální úpravy kontrastu a barevnosti.

Náhled článku Painter X: Character concept
1/4
138

Hovorková Alena
 PiXEL 138 (6/2008)

painter-x

 Painter X

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Příprava ilustrace "Embryo draka".

Painter X

Podobnou ilustraci lze samozřejmě namalovat také ve Photoshopu, ale pro toho, kdo je zvyklý na chování výtvarných nástrojů a materiálů v reálném "nedigitálním" prostředí, může být práce v Painteru přece jen o něco přirozenější. Na rozdíl od Photoshopu je Painter k digiálnímu malování přímo určen, a tomu také odpovídá způsob ovládání štětců i možnosti malby. Tato jeho výsada však může být paradoxně současně také jeho relativní nevýhodou: obrovské množství nejrůznějších parametrů a paletek totiž může na první pohled leckoho odradit. Proniknete-li však do základních principů práce v programu, stane se tento zdánlivý handicap naopak výhodou. Právě díky množství nejrůznějších parametrů lze ovlivňovat i ty nejelementárnější vlastnosti nástrojů či materiálů (rychlost schnutí barvy, tvrdost či roztřepenost štětin štětce, viskozita barvy aj.) a docílit tak (pokud tyto možnosti využijete) až neuvěřitelně realisticky vypadající imitace reálné malby.

Náhled článku Painter X
1/3
137

Hovorková Alena
 PiXEL 137 (5/2008)




photoshop-a-imitace-realne-malby

 Photoshop a imitace reálné malby

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Akvarel.

Photoshop a imitace reálné malby

Akvarel v reálném světě nepatří mezi právě nejjednodušší techniky, protože skutečné rozpíjející se barvy mají občas tendenci reagovat po svém, takže jejich zvládnutí vyžaduje jistou zkušenost. V digitálním prostředí je malování přece jen o něco snazší. Nejen proto, že počítač umožňuje zpětné kroky nebo že se barvy nekontrolovatelně neroztékají (což v reálné malbě může být za určitých okolností také výhoda), ale hlavně proto, že každá nanesená stopa může být předem či dodatečně ještě libovolně podle potřeby upravena díky množství parametrů, které Photoshop při práci s nimi nabízí.

Náhled článku Photoshop a imitace reálné malby
1/3
136

Hovorková Alena
 PiXEL 136 (4/2008)

photoshop-a-digitalni-ilustrace

 Photoshop a digitální ilustrace

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Airbrushová ilustrace oka.

Photoshop a digitální ilustrace

Airbrush nebo digitální americká retuš jsou obvyklá označení pro hyperrealisticky vypadající ilustrace s měkkým stínováním a množstvím pixelově přesných detailů. Přesto, že úroveň zobrazených detailů i míra přesnosti může být u různých ilustrací různá, digitální airbrushové ilustrace mají vždy jedno společné: jsou připraveny pomocí měkkých malovacích či rozmývacích štětců s více či méně rozptýlenou základní stopou. Stínování ploch je měkké, linky hladké, detaily zřetelné.

Náhled článku Photoshop a digitální ilustrace
1/4
135

Hovorková Alena
 PiXEL 135 (3/2008)

photoshop-cs3-merge-to-hdr

 Photoshop CS3: Merge to HDR

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Prostor pro experiment.

Photoshop CS3: Merge to HDR

Základní princip, vysvětlení souvislostí i základních pojmů (tzn. co je dynamický rozsah, HDR, LDR, tone mapping, exposure blending, pseudo-HDR aj.), obecný mechanismus celého procesu, letmé srovnání s Photomatixem i důvody, proč a kdy má HDR technika z pohledu fotoeditace smysl, jsem popsala v úvodním dílu v předchozím vydání PIXELu. Dnes na tento obecný úvod navážu slíbenou konkrétní ukázkou postupu s využitím funkce Sloučit do HDR (Merge to HDR).

Náhled článku Photoshop CS3: Merge to HDR
1/3
134

Hovorková Alena
 PiXEL 134 (2/2008)

photoshop-cs3-merge-to-hdr

 Photoshop CS3: Merge to HDR

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Úvod do problematiky.

Photoshop CS3: Merge to HDR

K dyž jsem zvažovala, jak zjednodušeně "uchopit" téma HDR v prostředí Photoshopu, trochu jsem váhala. Na jedné straně je tu obecně obrovský potenciál HDR (High Dynamic Range, vysoký/velký dynamický rozsah), jehož možnosti se od verze CS2 díky širší podpoře 32-bitového obrazu otevírají i běžnému photoshopovému uživateli, na druhé straně tu však jsou relativně omezené možnosti samotného Photoshopu, resp. jeho funkce Merge to HDR (Sloučit do HDR), která je pro základní zpracování HDR obrazu určena. Poté, co se uživatel v problematice zorientuje a přestane žasnout, aby konečně objevený potenciál HDR prakticky využil, zůstává tak trochu viset v jakémsi prázdnu - výsledky zdaleka neodpovídají očekáváním, která mohou vzbuzovat nevšední atraktivní obrázky viděné v nejrůznějších HDR galeriích...

Náhled článku Photoshop CS3: Merge to HDR
1/3
133

Hovorková Alena
 PiXEL 133 (1/2008)

photoshop-cs3-black-white

 Photoshop CS3: Black & White

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Nový způsob kontrolovaného převodu do šedé škály.

Photoshop CS3: Black & White

Odbarvení fotografie, převod do šedé škály, kontrolovaná desaturace, šedoškálové mapování - jakkoli to nazvete, toto všechno je v podstatě smyslem a funkcí další novinky Photoshopu CS3 s českým označením Černobílý. Ne že by Photoshop neměl už i tak spoustu různých možností, jak z barevné fotografie připravit šedoškálový obraz (napadá mě zhruba pět až osm základních postupů), ale faktem je, že nikdy předtím nebyl proces převodu tak flexibilní a nikdy předtím neměl uživatel takovou možnost do převodu vstoupit (a ovlivnit ho) s tak přímou zpětnou vazbou, jako teď.

Hovorková Alena
 PiXEL 132 (12/2007)

photoshop-cs3-smart-filters

 Photoshop CS3: Smart Filters

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Další krok k nedestruktivnímu způsobu práce.

Photoshop CS3: Smart Filters

Někteří se možná ještě nestihli úplně "přeladit" na nový způsob práce s vrstvami, který přinesla předchozí verze CS2 v podobě Inteligentních objektů (Smart Objects), a už je tu další stupeň této nové koncepce, tentokrát v podobě Inteligentních filtrů (Smart Filters). Inteligentní filtry ve skutečnosti nejsou žádnými konkrétními novými filtry, ale jde vlastně spíš o nový způsob aplikování původních filtrů. Jinými slovy: Inteligentním filtrem se automaticky stává vlastně jakýkoli standardní filtr, který použijete v kombinaci s Inteligentním objektem. Vtip je v tom, že každý takto aplikovaný filtr teď automaticky získává podobně flexibilní a nedestruktivní charakter, jako např. staré známé vrstvy úprav.

Hovorková Alena
 PiXEL 131 (11/2007)

photoshop-cs3-a-refine-edge

 Photoshop CS3 a Refine Edge

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Konec dohadů při práci s výběry.

Photoshop CS3 a Refine Edge

Jednou z novinek Photoshopu CS3 je jeho nový nástroj Refine Edge (ekvivalent v české verzi je Zpřesnit okraje), který slouží pro rychlou úpravu aktivních výběrů. Přesto, že z funkčního hlediska do Photoshopu nevnáší de facto nic nového, co by už neobsahovaly předešlé verze, jde o poměrně přínosný a uživatelsky velmi přijemný nástroj.

Hovorková Alena
 PiXEL 130 (10/2007)

Předchozí 1-15 | 16-30 | Další 31-45
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 145
PiXEL 145
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768