Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: Schrimpel Martin | 1-4 | Nalezeno: 4 článků

blender-architektonicka-vizualizace

 Blender: Architektonická vizualizace

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Moderní vizualizační techniky v Blenderu 2.57.

Blender: Architektonická vizualizace

Tento článek bude pojednávat o tvorbě architektonické vizualizace moderního domu. Pokusím se zde tedy nastínit základy modelování rodinného domu, nastavení materiálů, textur, renderingu a postprodukce. K této práci jsem použil Blender 2.57 a Photoshop CS3.

Náhled článku Blender: Architektonická vizualizace
1/3
173

Schrimpel Martin
 PiXEL 173 (5/2011)

blender-2-5-osvetlovani-a-typy-svetel

 Blender 2.5: Osvětlování a typy světel

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Tento článek se zabývá základy osvětlování scén, popisuje přímé i nepřímé nasvícení a jejich volby.

Blender 2.5: Osvětlování a typy světel

Nejen ve fotografování, ale ani v 3D grafice se neobejdeme bez patřičného nasvícení scény. V této oblasti se najdou odborníci, kteří kladou důraz na fotorealistické zachycení skutečnosti, stejně jako ti, kteří sázejí na atmosféru nebo umělecký dojem. V čem tedy spočívá korektní nasvícení? Podobně jako v případě malířů je především třeba pozorovat svět kolem sebe, pečlivě studovat hru světel a stínů. Dále je nutné zvládnutí nástroje, jakým je Blender, cvik a v neposlední řadě znalost působení barev na člověka. Nejde tedy o jednoduchou záležitost a člověk musí hodně studovat a experimentovat. Nastavení světel v jedné scéně nemusí vždy fungovat ve všech scénách, pro každou scénu proto vždy vytvářím nasvícení šité přímo na míru. Z toho plyne, že nasvícení je kreativní záležitost. Liší se nasvícení interiérů, exteriérů, zátiší i studiových scén. Většina grafiků začně postupem času pracovat s nasvícením scén intuitivně.

Náhled článku Blender 2.5: Osvětlování a typy světel
1/2
172

Schrimpel Martin
 PiXEL 172 (4/2011)

texturovani-a-postprodukce-ve-photoshopu

 Texturování a postprodukce ve Photoshopu

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Postprodukční zpracování hrubých 3D scén.

Texturování a postprodukce ve Photoshopu

Tento článek se zabývá nastavením kamery a světla, nastavením renderingu pro získání scény a dále postprodukčními technikami ve Photoshopu. Nevýhodou těchto technik je, že se nedají použít pro animaci, ale pouze pro statický obrázek. Naopak výhodou je rychlejší práce a poměrně kvalitní výstup. Postup při aplikaci této techniky si ukážeme na dvou scénách, první bude "Taj Mahal" a druhou "Ulička". Jako vzor mi posloužily výtvory z jedné firmy, která tuto techniku používá pro statické architektonické vizualizace.

Náhled článku Texturování a postprodukce ve Photoshopu
1/3
170

Schrimpel Martin
 PiXEL 170 (2/2011)

blender-2-55-sklo-snadno-a-rychle

 Blender 2.55: Sklo snadno a rychle

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Tento článek pojednává o polygonálním modelování sklenice od vína. Přiblížíme si tvorbu jejího profilu, rotování, materiálového nastavení, modelování studiového prostředí, nastavení světel, úhlu světla a jeho konfigurace, kamery a výpočtu...

Blender 2.55: Sklo snadno a rychle

Každému modelování předchází fáze sbírání referenčních fotek nebo tvorby skic. V podstatě žádná práce v Blenderu by neměla být vytvořena čistě z hlavy, když už by se jednalo o nějakou futuristickou scénu, je třeba udělat si minimálně několik skic a z nich vybrat ty podařené, pokud se řeší design, nebo naopak se řídit podle fotek nalezených na Internetu jako zdroje pro detaily. Já jsem si vybral druhou variantu a spojil ji s první. Na internetu jsem tedy nalezl fotku sklenice od vína, kterou jsem použil k tvorbě skici, se kterou budeme pracovat. Tvorba skici probíhala tak, že jsem si tuto fotku dal na pozadí Blenderu a obtáhl ji křivkami. U nich jsem následně nastavil malou tlouštku a nechal vše vypočítat.

Náhled článku Blender 2.55: Sklo snadno a rychle
1/3
169

Schrimpel Martin
 PiXEL 169 (1/2011)




| 1-4 |
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 173
PiXEL 173
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768