Aktuální příspěvky

Poslední články

19. 7. 2017

Niceboy VEGA 5

Levnější 4K outdoorová kamera.

Konkurence na poli akčních kamer je neúprosná a pokud chcete natočit svůj adrenalinový sjezd na horském kole, tak již dávno nesáhnete pouze po značce GoPro, ba právě naopak. Firma Niceboy je jednou z mnoha, která vyráží do boje s konkurencí jako je Rollei, ISAW, AEE či například BenQ a to jsem zdaleka nevyjmenoval ani část současného outdoorového peletonu. Zjednodušeně řečeno – hardwarové součásti jsou v rámci jednotlivých úrovní víceméně shodné – rozdílné je pak výsledné zpracování z hlediska...

22. 6. 2017

Sennheiser EK 6042

Jeden z posledních, ale s něčím navíc.

Sennheiser konečně přišel na trh se zařízením, které navazuje na úspěšné analogové přijímače řady EK 3241. Trvalo to tentokrát trochu déle – vždyť konkurence firem „Lectrosonics“ nebo SONY mají ve své nabídce digitální kamerové přijímače již delší dobu. Ale nebyl by to Sennheiser, kdyby nepřišel s „něčím navíc“. V případě EK 6042 se totiž jedná o produkt, u něhož je patrná snaha o maximální možnou univerzálnost, zpětnou kompatibilitu s předchozími (analogovými) systémy Sennheiser a zvláště pak...

15. 6. 2017

Xiaomi YI 4K+

Vyzyvatel značky GoPro.

Pokud jste dříve zakřičeli „outdoorová kamera“, obvykle se ozvala jediná ozvěna ve formě značky „GoPro“. Čínští výrobci elektroniky však postupně zareagovali a přinesli nám možnost levnějších napodobenin, které však obvykle vůbec nedosahovaly obrazové kvality ani uživatelské přívětivosti svého předobrazu. Není však všem dnům konec a firma YI, jež dnes spadá pod značku Xiaomi, přichází na trh s kamerkou YI 4K+, jež v některých parametrech papírově nejvyšší model GoPro překonává. Vyplatí se?...

13. 6. 2017

EIZO ColorEdge CG2730

WQHD monitor s autokalibrací.

I když je rozlišení HDTV (1920x1080, 16:9) prakticky minimálním standardem pro domácí a herní zobrazovače, tak na pracovních stolech spíše vidíme WUXGA (1920x1200, 16:10). Do nedávna jsme si s dvojicí takových monitorů vystačili, ale pokrok prostě nelze zastavit. Každý, kdo si vyzkoušel UHD/4K musel začít uvažovat, zda toto není přesně to, co hledá. Ano, jistě tam „směřujeme“, ale bohužel řada aplikací a zejména pak operační systém, se zatím nechová k vysokému rozlišení vždy mravně. Někdy jsou...

1. 6. 2017

Aputure A.lav, A.lav ez, A.Lyra a Deity

Mikrofony pro videotechnologie v moderní podobě.

Aputure je čínská společnost, která figuruje na trhu již od roku 2005. Je známá hlavně svým portfoliem plným profesionálního příslušenství pro filmaře a fotografy, mezi které patří mimo jiné LED světla, monitory, externí blesky či mikrofony. I přes prvotní komplikace související s vysokými náklady na výrobu dnes Aputure prodává své produkty ve více než 70 zemích světa.V dnešní recenzi se podíváme na čtveřici mikrofonů právě od této čínské značky, která nepochybně potěší jak profesionální...

21. 5. 2017

Aputure DEC Vari-ND

Dálkově ovládaný DEC LensRegain adaptér pro objektivy Canon.

Redukcí pro Canon EF objektivy na bajonety MFT a Sony E existuje celá řada, od mechanických za pár dolarů až po dražší elektronické, které umožňují komunikaci s objektivy. Specialitou jsou redukce s optickým členem Metabones Speed Booster, rozšiřující úhel záběru objektivu, nasazeného na těle MFT nebo Sony E přístroje. V Aputure, kromě obdobného adaptéru DEC LensRegain, jdou i trochu jiným směrem. Vyvinuli redukci s dálkovým ovládáním, která obsahuje variabilní ND filtr. Kromě expozice můžete...

20. 4. 2017

Sony Action Cam FDR-X3000

Kamera pro natáčení akčních scén od Sony.

Na poli akčních kamer bylo dlouho standardem GoPro Hero. U Sony se snažili, a i když jejich akční kamery začaly dosahovat srovnatelných výsledků, stále jako by to na GoPro nestačilo. Nyní však přichází nový model Sony s optickou stabilizací a to i v UHD rozlišení. A těší mne, že mohu říci, že konečně je tu model, kterému se v tuto chvíli na světě nic nevyrovná. Schválně si pusťte na webu ukázková videa a budete velmi příjemně překvapeni.Ale vezměme to od začátku. Action Cam, stejně jako její...

20. 3. 2017

The Martian

Vesmírné efekty v impozantním režijním návratu Ridleyho Scotta.

Robin Hood, Prometheus a Exodus. Tři velkolepé filmy od legendárního režiséra Ridleyho Scotta, které pozvolna, ale jistě způsobily, že se z cenami ověnčeného autora stal mnohými diváky pomlouvaný megaloman. Neslaný nemastný příběh Rusella Crowa alias zbojníka Robina působil jen jako menší a horší klon Gladiátora či Království nebeského. Technicky dokonalý a atmosférou velmi hutný Prometheus trpěl množstvím scenáristických stupidit. No a z Exodu se stalo velkolepé biblické rozprávění bez duše,...

17. 2. 2017

The Man from U.N.C.L.E.

Akce slepovaná za použití VFX.

Guy Ritchie byl vždycky tím režisérem, který si dokázal poradit s filmy po okraj nacpanými akčními sekvencemi. Jeho nezaměnitelný rukopis spočívající v nápaditých kamerových úhlech, rychlých střizích a důmyslných montážích se projevuje snad v každém jeho filmu - a The Man from U.N.C.L.E. není výjimkou. Tenhle příběh o dvou speciálních agentech - agentovi CIA Napoleonu Solovi (Henry Cavill) a jeho protějšku z KGB Iljovi Kuryakinovi (Arnie Hammer) - totiž doslova na každém kroku chrlí na diváka...

18. 1. 2017

Mission Impossible: Rogue Nation

Jak vizuální triky přispěly k vylepšení reálných kaskadérských kousků.

Stejně jako díl předchozí, i nová Mission Impossible: Rogue Nation mne nesmírně potěšila. Svižnou akci střídají poměrně inteligentní a mnohdy vtipné dialogy, ve kterých se divák neztrácí, dokáže postavám fandit a užívat si tak naplno nejnovější dobrodružství agenta Ethana Hunta. Úžasné na tom je, že nestárnoucí borec Tom Cruise si spoustu z těch krkolomných kaskadérských kousků dělal sám, což jim přidává nejen svěží závan realismu, ale i patřičnou dávku napětí. Ideální základ pro špionský film....

23. 12. 2016

GoPro HERO5

Vlajková loď outdooru v další verzi.

Spojení „outdoorová kamera“ znamenalo dlouho dobu prakticky jen jedno slovo, či lépe řečeno značku… GoPro. Malé kamerky s rybím okem se staly synonymem pro natáčení v nepříhodných podmínkách extrémních sjezdů na lyžích, bikerů, jež se zběsilou rychlostí řítili ze svahů či zdánlivě poklidnějších surfařů s přilepenou kamerou na svém prkně. GoPro za první léta své existence v podstatě založilo vlastní trh a tím pádem splynulo s označením outdoorové kamery. V současné chvíli však má zákazník mnohem...

14. 12. 2016

Mad Max: Fury Road

Šílené efekty v praxi.

Přiznám se, že jsem jedním z těch diváků, kteří nebyli z prvních trailerů nového Mad Maxe vůbec nadšeni. Jistě, filmové umění, s jakým Frank Miller už od prvního obrázku představoval svoji neotřelou vizi, na mě zapůsobilo. Tak nějak jsem ale nebyl nadšen z filmu, kde pořád jen něco vybuchovalo, všichni byli špinaví, oškliví a očividně totálně blázniví (viz týpek hrající na plamenometnou kytaru) a ke všemu se zdálo, že celý filmový děj sestává z toho, že někam jedou a u toho se hrozně řežou. Ale...

21. 11. 2016

Ex Machina

Jak vznikala oživlá umělá inteligence pod taktovkou Double Negative.

Ex Machina, režisérská prvotina britského spisovatele a scénáristy Alexe Garlanda, je filmem, který mě loni překvapil zatím asi nejvíc. A zatraceně příjemně. V době, kdy valná většina „VFX-heavy" filmů spoléhá na kvanta výbuchů, přeplácané vizuální orgie a děj ubíhající tak rychle, že si běžný divák ani nevšimne, jak příběhově a emocionálně prázdné vlastně dílo je, přichází na scénu tohle atmosférické konverzační drama. Ex Machina je zkrátka něco jiného, film založený striktně na...

13. 10. 2016

Adobe Premiere Pro CS6 - 15. díl

Export s využitím Adobe Encore a finalizace projektu.

Vítejte u dalšího dílu série Základy video postprodukce. V minulém dílu jsme řešili finální export do souboru a poté jsme se dostali k exportu videa s využitím Adobe Media Encoderu. Na příkladu Media Encoderu jsme si ukázali, jak využít propojení Adobe produktů při exportu a současně jsme si prošli další výhody tohoto programu. V dnešním dílu se podíváme na další způsob exportu a to pomocí programu Adobe Encore, který se specializuje na tvorbu DVD. Probereme si i pokročilejší úkony v tomto...

3. 10. 2016

Sony Alpha A7S II

Slibované se stalo skutkem.

No konečně, chtělo by se říci. První model Alfy, který má interní záznam UHD videa. Po letech klamavé reklamy – i předchozí Alfy přece točily video v UHD rozlišení, jenže k záznamu takového videa jste potřebovali externí rekordér, v Sony dohnali Panasonic. Sony A7S II se tak stává vážným konkurentem Panasonicu GH4 a díky vyšší citlivosti a velkému čipu jej pravděpodobně sesadí z trůnu dosavadního krále fotoaparátů, točících video.Ve srovnání s má dvojka vylepšené ovládací prvky, nicméně...

...další recenze a návody
Půjčky online
Největší nezávislé srovnání bankovních a nebankovních půjček pouze na CoolPujcky.cz.
Rychlá online půjčka
Peníze bez složitého papírování a poplatků. Do 15 minut na účet!
České Casino Online
Internetové kasino recenze.
Tvorba stránek Brno
Realizujeme kvalitní webové stránky na míru nejen v Brně.
Tvorba webových stránek
Moderní webové stránky s responsivním designem a datovou optimalizací.

Novinky z oblasti videa

17. srpen 2011

Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11

Obrázek

Vegas Movie Studio HD Platinum od Sony Creative Software se hlásí o pozornost novou verzí 11. Tento konzumní video editor pro Windows jde s dobou, a proto jistě nepřekvapí nová podpora pro 3D stereoskopický obraz, ani rozšířená nativní kompatibilita souborových formátů, mj. i Sony MVC a MPO. Aplikace je nabízena ve třech variantách (Vegas Movie Studio HD Platinum 11, Vegas Movie Studio HD Platinum Production Suite 11 a Imagination Studio 3), zakoupit ji pak lze přímo na webu výrobce či u některého z níže uvedených distributorů.

www.sonycreativesoftware.com, www.mediaport.cz

17. srpen 2011

Panasonic AG-AC130 a 160 na podzim

Obrázek

Profesionální divize Panasonicu se připomíná s dvojicí chystaných AVCCAM kamer AGC-130 a AGC-160. Oba přístroje, nahrávající Full HD video na dvě paměťové karty typu SD/SDHC/SDXC, jsou osazeny špičkovým 2,2MP MOS senzorem s vysokou citlivostí a transfokátorem s 21násobným přiblížením při f = 28 mm - 588 mm (ekv. 35 mm). Záznam může probíhat v módu AVCHD PH až do rozlišení 1920 x 1080 při datovém toku až 24 Mb/s (průměrná hodnota činí 21 Mb/s), lze ovšem nahrávat i SD video ve formátu DV. Uživatelé jistě ocení i zabudovaný čtyřstupňový ND filtr, funkci DRS pro adaptaci dynamického rozsahu, možnost zobrazení vektorskopu, funkce pro volbu gamma křivek vč. „filmových“ a dva kanály zvuku realizované profesionálními symetrickými XLR konektory vč. 48V fantomového napájení. Vyšší model AG-AC160 se pyšní HD-SDI výstupem, možností nahrávat v módu „Full HD VFR“, tedy s variabilní snímkovou frekvencí v plném rozlišení 1920 x 1080, či nekomprimovaným 16bitovým LPCM audiem v módu PH. Oba modely se očekávají již tento podzim za přibližnou cenu 3.900, resp. 4.600 EUR bez DPH.

www.panasonic-broadcast.com

RED EPIC Importer pro Adobe Creative Suite 5.5

Korporace Adobe uvedla předprodukční verzi produktu RED EPIC Importer, který obohatí podporu RED kamer v aplikacích Adobe After Effects CS 5.5, Adobe Premiere Pro CS 5.5 a Adobe Media Encoder CS5.5 o kompatibilitu s nejnovějším firmware digitálních filmových kamer RED EPIC (které používá např. Peter Jackson při natáčení dvoudílné filmové adaptace románu The Hobbit, a to ve 48 fps! - viz thehobbitblog.com). Tento importní modul podporuje klipy zaznamenané senzory RED EPIC 5K-Mysterium a jeho beta verzi pro Windows i Mac OS X můžete získat na serveru http://labs.adobe.com/downloads/redepic_importer.html.
www.adobe.com