Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: PiXEL, rubrika 3D grafika << | 16-30 | >> Nalezeno: 570 článků

maya-2016-podruhe

 Maya 2016 podruhé

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Dnešním článkem navážu na recenzi Mayi 2016 z minulého čísla a rozeberu některé novinky podrobněji.

Maya 2016 podruhé

Na první pohled drobné zvýšení čísla verze (z 3.12 na 3.13) ani zdaleka neodpovídá změnám, které se okolo tohoto rendereru a jeho integrace do Mayi odehrály. Předně, mental ray plug-in již není součástí standardní instalace, ale je potřeba jej stáhnout a instalovat samostatně. Oficiálním důvodem je možnost jeho častějších aktualizací mimo vývojový cyklus samotné Mayi (respektive jejích opravných balíků), na který byl mental ray plug-in doposud vázán. Pro uživatele je to však prozatím krok zpět, plug-in není dostupný jako volba při instalaci, ani po ní přes Autodesk Application Manager.

Náhled článku Maya 2016 podruhé
1/3
223

Zelinka Lubor
 PiXEL 223/224 (7-8/2015)

autodesk-3ds-max-2016

 Autodesk 3ds Max 2016

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Osmnáctá verze animačního a vizualizačního programu.

Autodesk 3ds Max 2016

Jako každý rok splnila firma Autodesk nepsané pravidlo a potěšila všechny uživatele Subscription programu novou verzí oblíbeného animačního a vizualizačního nástroje. Vydávání nových verzí se již dlouhodobě odehrává vždy s příchodem jara a i letos se uživatelé programu 3ds Max dočkali. Přestože to vzhledem k číslování podle letopočtu není na první pohled zřejmé, jedná se o osmnáctou verzi programu.

Náhled článku Autodesk 3ds Max 2016
1/4
222

Janek Leoš
 PiXEL 222 (6/2015)

autodesk-maya-2016

 Autodesk Maya 2016

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Nová verze legendárního 3D balíku přináší změny, které se nemusí líbit všem.

Autodesk Maya 2016

Na sv. Jiří vylézají hadi, štíři a v posledních letech se zhruba tou dobou objevuje i nová verze Mayi (přesněji od doby, co ji vyvíjí a vydává Autodesk). Jako každý rok přináší řadu očekávaných i překvapivých novinek. Ačkoliv řadu z nich odhalila již odlehčená verze Maya LT, která spatřila světlo světa o měsíc dříve, na spoustu dalších jsme si museli počkat až do plné verze.

Náhled článku Autodesk Maya 2016
1/4
222

Zelinka Lubor
 PiXEL 222 (6/2015)

vizpark-realne-objekty-pro-vizualizace

 VIZPARK: Reálné objekty pro vizualizace

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Možností zakoupit objekty stromů, trav nebo kamenů je na internetu mnoho. Jak v konkurenci obstojí kolekce od společnosti VIZPARK si řekneme v tomto článku.

VIZPARK: Reálné objekty pro vizualizace

O společnosti VIZPARK jste se mohli na stránkách PiXELu dočíst již spoustu informací. Jednalo se především o recenze řady plug-inů pro 3ds Max. Nejen z plug-inů je ale firma živa a proto se nyní zaměříme na asi nejzajímavější kolekce objektů, které nabízí. Jedná se o kolekce Real Trees se sadou stromů, Real Grass s různými typy travin a nejnovější Real Boulders se sadou kamenů. Všechny kolekce se tak pyšní přízviskem reálné, měly by to tedy být objekty v nejvyšší kvalitě s reálnými shadery a detailními texturami.

Náhled článku VIZPARK: Reálné objekty pro vizualizace
1/4
221

Matys Jiří
 PiXEL 221 (5/2015)

corona-renderer-1-0

 Corona Renderer 1.0

3D grafika    WindowsMacOSLinux

3ds Max plug-in pro biased a unbiased rendering.

Corona Renderer 1.0

A je to zde. Unikátní český renderer Corona je k dispozici ve finální, komerční verzi. Mnoho uživatelů na konečnou verzi čekalo, protože nejenže měla obsahovat poměrně hodně novinek oproti poslední verzi alfa A7, ale také měla jako první komerční verze přinést výhody finálního produktu, jako například podporu renderfarem, technickou podporu nebo zvýhodněné balíčky.

POZOR: Soutěž o 3 licence - viz PDF s ukázkou z článku.

Náhled článku Corona Renderer 1.0
1/4
221

Janek Leoš
 PiXEL 221 (5/2015)

zbrush-4r7

 ZBrush 4R7

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Dlouhé čekání na pětku.

ZBrush 4R7

Je pátek 9. září 2014 a v Los Angeles v Kalifornii právě začíná třídenní akce ZBrush Summit 2014. Očekávají se přednášky od tvůrců aplikace a také prezentace uznávaných umělců, jimž je ZBrush denním chlebem. Největším lákadlem pro stovky diváků v sále a další tisíce sledujících z domova živé vysílání je bezesporu očekávané představení nové verze ZBrushe.

Náhled článku ZBrush 4R7
1/4
220

Kupský Petr
 PiXEL 220 (4/2015)

3dcutout

 3dCutout

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Plug-in pro 3ds Max usnadňující ploškovou animaci.

3dCutout

Animace rozhodně není obor činnosti, který lze jednoduše popsat několika slovy. Zabývají se jí školy, univerzity, studia, firmy. Existují konference, kongresy či semináře, kde se můžete s animací seznámit, věnovat se jen určité oblasti animace nebo se jí jen tak letmo dotknout. Animace je samostatný obor s ohromnou historií, s mnoha obdivuhodnými lidmi, s neuvěřitelným množstvím peněz, ale také námahy, tvůrčí obětavosti a hodin práce.

Náhled článku 3dCutout
1/3
220

Janek Leoš
 PiXEL 220 (4/2015)

mootools-3dbrowser

 Mootools 3DBrowser

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Prohlížeč obrazových formátů a 3D dat.

Mootools 3DBrowser

Vysoká kapacita disků, množství úložišť, snadný přístup ke zdrojům z různých obrazových, video a modelových databází, relativně levná foto a video technika - to je jen několik důvodů, proč je dnes množství souborů, které uživatel spravuje, jednoduše obrovské. Ať už se jedná o soukromý archiv fotografií z dovolené nebo stovky videosekvencí určených k prodeji, vždy je potřeba dané množství souborů nějak seřadit, katalogizovat, indexovat, sdružovat a zejména prohlížet.

Náhled článku Mootools 3DBrowser
1/3
219

Janek Leoš
 PiXEL 219 (3/2015)



blender-2-73

 Blender 2.73

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Popis nových nástrojů a vlastností.

Blender 2.73

Na začátku ledna letošního roku byla oficiálně vydána nová verze Blenderu 2.73. Jako obvykle doprovází novou verzi nejen oprava chyb z předchozích verzí, ale i řada zajímavých rozšíření a změn. V tomto článku si uvedeme jejich přehled.

Náhled článku Blender 2.73
1/3
219

Pokorný Pavel
 PiXEL 219 (3/2015)

vizualizace-ve-virtualni-realite

 Vizualizace ve virtuální realitě

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Konec renderingu? Brzy ano.

Vizualizace ve virtuální realitě

O tom, že virtuální realita je úžasná technologie pro zábavu a hraní her, není pochyb. Umožňuje nám dostat se do libovolného prostředí a doslova být v centru dění. Prostředí je všude kolem a vše je vidět ve skutečném měřítku 1:1. Interiéry budov, exteriéry v otevřeném prostoru, věci, postavy, vozidla i herní monstra mají reálný rozměr. Pomocí 3D technologie Oculus vidíte věci takové, jaké by byly ve skutečném světě. Vzdálenost i rozměry mají najednou své opodstatnění a působí tak na naše vnímání.

Náhled článku Vizualizace ve virtuální realitě
1/2
218

Krejčíř Jan
 PiXEL 218 (2/2015)

v-ray-3-sp1-pro-3ds-max

 V-Ray 3 SP1 pro 3ds Max

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Firma Chaos Groupu vydala první servisní balík rendereru V-Ray pro 3ds Max. Záměrně neříkám balíček, protože novinek a změn je více než dost a Chaos Group ho doslova napěchoval k prasknutí.

V-Ray 3 SP1 pro 3ds Max

Je to již rok, co Chaos Group vydal třetí verzi oblíbeného rendereru V-Ray pro 3ds Max. A přestože obsahovala velmi mnoho novinek a úprav, V-Ray 3.1, jak se číselně servisní balík nazývá, přidává podobnou nálož novinek, změn a oprav. Již před vydáním jsem se na novou verzi těšil, protože z firmy Chaos Group postupně prosakovaly informace, co by měla obsahovat. Navíc si nechali pro sebe spoustu drobných, nicméně také velmi důležitých změn, takže novinek je nakonec opravdu mnoho. Pojďme se nejprve podívat na systémové novinky V-Raye.

Náhled článku V-Ray 3 SP1 pro 3ds Max
1/3
218

Matys Jiří
 PiXEL 218 (2/2015)

mental-ray-3-12-a-maya-2015

 mental ray 3.12 a Maya 2015

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Novinky v populárním rendereru.

mental ray 3.12 a Maya 2015

Dlouhé zimní večery poskytují dostatek času k experimentování s novými funkcemi v mental rayi 3.12, který přinesla letošní inkarnace Mayi s číslovkou 2015 v názvu. Pravda, od jejího vydání již nějaký čas uběhl, ale díky tomu jsme se dočkali i oprav závažných chyb (jako vždy tedy důrazně doporučuji nainstalovat poslední dostupný Service Pack 4 zahrnující poslední update pro mental ray) a můžeme se v klidu věnovat tvorbě.

Náhled článku mental ray 3.12 a Maya 2015
1/2
217

Zelinka Lubor
 PiXEL 217 (1/2015)

rendering-na-intel-core-i7-5960x

 Rendering na Intel Core i7-5960X

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Přece jen jsme se dočkali. Intel vydal své první osmijádro, na které mnoho uživatelů čekalo dlouhé roky, včetně mne. Jestli čekání stálo za to si povíme v dnešním článku.

Rendering na Intel Core i7-5960X

Vývoj je nezadržitelný, to platí v oblasti elektroniky dvojnásob a u počítačů možná ještě více. Přišly dvoujádrové procesory, které ukázaly nový směr, kterým se vývoj bude ubírat. Programátorům chvíli trvalo, než se naučili vícejádrové a vícevláknové procesory naplno využít, ale díky jasně nalinkované budoucnosti více jader jim v podstatě ani nic jiného nezbývalo. A tak se kvalitní škálování pro vícejádrová CPU nakonec přeneslo i do počítačových her, ačkoliv to původně vzhledem k nutnosti okamžité odezvy vůbec nevypadalo, že by se zde více jader mohlo nějak uplatnit. A přece, povedlo se a dnes není výjimkou, když hra bez větších problémů dokáže využít čtyři jádra procesoru.

Náhled článku Rendering na Intel Core i7-5960X
1/4
217

Matys Jiří
 PiXEL 217 (1/2015)

vicon-cara

 Vicon Cara

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Snímání obličeje snadno a rychle.

Vicon Cara

Pojem virtuální herec se již ve filmové branži stal zcela standardním. Prakticky se již počítá s tím, že v nejednom záběru se vyskytne doslova virtuální, 3D počítačem generovaný dublér, někdy takový "herec" dokonce tvoří kostru celého příběhu. Stačí připomenout projekty typu Polar Express, Beowulf, Avatar, Spiderman aj. Dokonce se fotorealisticky dublují i zvířata s dech beroucími detaily (viz například Pí a jeho život).

Náhled článku Vicon Cara
1/4
216

Buriánek Jan
 PiXEL 216 (12/2014)

the-foundry-modo-801

 The Foundry MODO 801

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Osmá verze programu MODO vznikla plně pod taktovkou společnosti The Foundry a rozhodně není zklamáním.

The Foundry MODO 801

Krátce před uvedením předchozí verze MODA se společnost Luxology, původní tvůrce programu, sloučila se společností The Foundry. Tehdy se tato událost projevila minimálně, prakticky jen ve změně loga. Další směřování tohoto programu a jeho integrace do produkční řady The Foundry (programy Nuke, Mari, Katana a Hiero) byly tehdy velikým otazníkem. Po uvedení v pořadí osmé verze lze s radostí konstatovat, že vývoj programu MODO se stále ubírá správným směrem.

Náhled článku The Foundry MODO 801
1/2
216

Jirsák Jakub
 PiXEL 216 (12/2014)

Předchozí 1-15 | 16-30 | Další 31-45
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 223
PiXEL 223/224
REKLAMA
Reforma důchodů
Spatne ID plochy.
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768