Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: PiXEL, rubrika 3D grafika | 1-15 | >> Nalezeno: 570 článků

automodeller-pro

 AutoModeller Pro

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Kreslení 3D objekty po povrchu těles.

AutoModeller Pro

Množství funkcí, které obsahuje téměř každý 3D animační a vizualizační program, se může zdát jako ohromující. Existuje mnoho uživatelů, kteří využijí pouze zlomek toho, co jim daná aplikace skutečně nabízí. Dnešní doba je taková, že od uživatele programu je vyžadována specializace, čili právě ona znalost pouhé části počítačového programu. Málokdy ale produkce, studio nebo firma používá mnoho programů určených speciálně jen pro daného uživatele. Naopak je kladen důraz, zejména kvůli finančním prostředkům, ale také lidským zdrojům, na co nejužší spektrum použitého softwarového vybavení.

Náhled článku AutoModeller Pro
1/3
230

Janek Leoš
 PiXEL 230 (3/2016)

blend4web

 Blend4Web

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Velmi zajímavý modul pro Blender.

Blend4Web

Blend4Web je velmi sofistikovaný nástroj pro tvorbu 3D vizualizací na internetu. Funguje jako přídavný modul do Blenderu, ze kterého dokáže jednoduše exportovat celé 3D scény jako samostatné www stránky. Přitom do rozhraní Blenderu přidává řadu ovládacích panelů s množstvím nastavitelných parametrů, jejichž úpravami můžeme výstup ovlivňovat. Stejně jako Blender je tento modul pod licencí open source a ke své plné funkčnosti nevyžaduje žádné další komerční komponenty ani služby cloudu.

Náhled článku Blend4Web
1/3
230

Pokorný Pavel
 PiXEL 230 (3/2016)

v-ray-3-sp2-a-sp3-pro-3ds-max

 V-Ray 3 SP2 a SP3 pro 3ds Max

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Chaos Group je tu s novým servisním balíkem pro oblíbený renderer V-Ray pro 3ds max.

V-Ray 3 SP2 a SP3 pro 3ds Max

Chaos Group vydává koncem každého roku novou verzi oblíbeného rendereru V-Ray pro 3ds Max a nejinak tomu bylo i v roce 2015. A protože jste si na stránkách PiXELu o druhém servisním balíku přečíst nemohli, pojďme se zároveň ohlédnout a podívat se na obě nové verze dohromady.

Náhled článku V-Ray 3 SP2 a SP3 pro 3ds Max
1/4
230

Matys Jiří
 PiXEL 230 (3/2016)

3ds-max-bulletfx

 3ds Max: BulletFX

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Nástroj pro GPU akcelerované fyzikální simulace v 3ds Max.

3ds Max: BulletFX

Systémy pro výpočet dynamiky jsou uživatelům 3ds Max k dispozici již od prvních verzí. I když jejich použitelnost nebyla od začátku zrovna stoprocentní a navíc se v aplikaci střídaly stále nové systémy, zatímco ty staré upadaly v zapomnění, vždy se jednalo o nástroj, který našel své využití. Uživatelé, kteří potřebovali řešit dynamiku mnohem podrobněji, však museli podobně jako v jiných oblastech tvorby sahat po plug-inech třetích výrobců. Firma Autodesk se v tomto ohledu vždy snažila přinášet uživatelům nové moderní nástroje, ať už to byl Reactor, Havoc, PhysX či další specializované nástroje pro řešení interakce mezi objekty.

Náhled článku 3ds Max: BulletFX
1/3
229

Janek Leoš
 PiXEL 229 (1/2016)

marvelous-designer

 Marvelous Designer

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Šaty nejen pro císaře.

Marvelous Designer

Tvorba 3D oblečení spadá přímo do oblasti character modelingu. Pokud má uživatel 3D programu za úkol vytvořit postavu, zpravidla dle skici nebo nějakého návrhu, většinou dostane nákres postavy v oblečení a s potřebným vybavením. Jak ale 3D grafika postupuje stále dopředu a vznikají stále realističtější a věrnější animace nerozeznatelné od reality, roste také potřeba větší kvality a variability 3D postav. Pokud tedy chcete, aby vaše 3D postava měla vícero oblečení, zpravidla počítáte s tím, že bude zapotřebí vymodelovat takový počet variant, jaký je dle oblečení potřeba.

Náhled článku Marvelous Designer
1/3
228

Janek Leoš
 PiXEL 228 (12/2015)

animacni-balik-adobe-mixamo

 Animační balík Adobe Mixamo

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Tento nástroj má potenciál pozvednout 3D design v Adobe Creative Cloud na další úroveň tím, že umožní návrhářům on-line sadu nástrojů ve 3D . Ve skutečnosti Adobe plánuje začlenit Mixamo funkčnost do Photoshopu, včetně databáse desítek tisíc předpřipravených 3D modelů.

Animační balík Adobe Mixamo

Adobe Mixamo neboli animace v sekundách. Snadný auto skinning a auto rigging s ovládáním rigu (Control Rig). Generátor postav. Vše ve vašem internetovém prohlížeči. To je věc, na kterou jsme všichni čekali!

Náhled článku Animační balík Adobe Mixamo
1/4
227

Nezmar Daniel
 PiXEL 227 (11/2015)

e-on-vue-2015

 e-on VUE 2015

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Editor realistických digitálních krajin přidává například různé umělecké styly, více šablon mraků, lepší funkce pro import i export a až o třetinu rychlejší rendering scén.

e-on VUE 2015

VUE je systém pro navrhování a generování přírodních scenérií a krajin se simulací přírodních podmínek na lokální i planetární úrovni, jehož doménou je zejména oblast filmové, televizní a grafické tvorby. Jedná se přitom o modulární systém, který v závislosti na nabízené edici a počtu modulů nabízí pokročilé funkce pro modelování krajinných celků, horských masivů, údolí, ostrovů i pevniny s vodními plochami, libovolným podnebím a atmosférickými podmínkami.

Náhled článku e-on VUE 2015
1/3
227

Němec Luboš
 PiXEL 227 (11/2015)

pixplant-3

 PixPlant 3

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Tvorba bezešvých textur a 3D map.

PixPlant 3

Tvorba a použití textur je jednou z hlavních částí výroby realistických materiálů využívaných v počítačové grafice. Uživatelé mají možnost buď používat přednastavené materiály či cizí materiálové knihovny, nebo si mohou vytvářet vlastní knihovny materiálů. Ne vždy si vystačí s procedurálními materiály, matematickými definicemi a barvami a v mnoha případech je nutné použít textury. I zde si mohou uživatelé vybrat, zda použijí texturu staženou odkudsi z internetu, zakoupenou z nějaké profesionální kolekce či zda si budou své textury vytvářet sami. Mnohdy záleží na povaze práce či na samotném projektu, jaké materiály a textury bude autor používat.

Náhled článku PixPlant 3
1/3
227

Janek Leoš
 PiXEL 227 (11/2015)



blender-2-75

 Blender 2.75

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Popis nových nástrojů a vlastností.

Blender 2.75

Prvního července letošního roku byla oficiálně vydána nová verze Blenderu s pořadovým číslem 2.75. Jako obvykle doprovázela novou verzi nejen oprava chyb z předchozích verzí, ale i řada velmi zajímavých rozšíření a změn. To dokládá i skutečnost, že o týden později vyšla verze 2.75a, která narychlo opravuje drobné chyby, jež se vyskytly u nových nástrojů ve verzi 2.75. V tomto článku přinášíme přehled podstatných změn, které se v novém Blenderu vyskytují.

Náhled článku Blender 2.75
1/3
226

Pokorný Pavel
 PiXEL 226 (10/2015)

cinema-4d-r17

 CINEMA 4D R17

3D grafika    WindowsMacOSLinux

2. díl - Správce záběrů, Metaball a nové shadery.

CINEMA 4D R17

V minulém dílu jsme se obecně poohlédli po všech základních novinkách nově uvedené verze CINEMY 4D a poměrně podrobně jsme prošli nástroje určené na editaci křivek a zadání barvy v systému. Jakkoliv se jedná o poměrně zásadní součásti této verze, nejsou základními stavebními kameny. Tím je zcela jistě systém záběrů Take, což je první téma dnešního článku. Ale nejde jen o něj - systém záběrů se totiž projevil ještě na jedné drobné změně, kterou v programu najdeme. Možná by bylo vhodné podívat se nejdříve právě na ni.

Náhled článku CINEMA 4D R17
1/4
226

Zoch Pavel
 PiXEL 226 (10/2015)

lightmap-hdr-light-studio-5

 LightMap HDR Light Studio 5

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Světelné studio ve vašem počítači.

LightMap HDR Light Studio 5

Každý uživatel vizualizačního programu zažil potřebu rychlého a kvalitního renderingu. Zatímco v dobách, kdy neexistovaly GI rendery, znamenalo vytvoření realistického renderu značné úsilí, dnes je situace mnohem lepší. Uživatel má k dispozici mnoho nástrojů a to jak vestavěných, tak i externích, pomocí kterých může vytvářet superrealistické pohledy v poměrně krátkém čase.

Náhled článku LightMap HDR Light Studio 5
1/4
225

Janek Leoš
 PiXEL 225 (9/2015)

cinema-4d-r17

 CINEMA 4D R17

3D grafika    WindowsMacOSLinux

1. díl - Skryté drama.

CINEMA 4D R17

Uživatelé CINEMY 4D si za dobu její existence asi tak nějak zvykli, že co verze, to dílčí revoluce a zásadní posun v té či oné oblasti. Vývoj měl do jisté míry jakýsi rotační cyklus od tématu k tématu. Je ale pravdou, že ne vždy se týkal některých starších funkcí a nástrojů, které by si aktualizaci zasloužily. V tomto smyslu je poslední update s označením R17 výjimečný. Nemá totiž nějaký zásadní prvek či téma, které by bylo pro danou verzi charakteristické.

Náhled článku CINEMA 4D R17
1/4
225

Zoch Pavel
 PiXEL 225 (9/2015)

plantfactory-2015

 PlantFactory 2015

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Editor modelů stromů, rostlin a libovolné jiné vegetace nabízí modelování flóry, animace modelů v závislosti na větru, modul pro rendering a možnost integrace s několika známými animačními systémy.

PlantFactory 2015

PlantFactory společnosti e-on software původně vznikl jako derivát jednoho z interních modulů generátoru krajin a územních či planetárních ekosystémů Vue, jehož technologii SolidGrowth pro 3D modely vegetace v krajině přebírá a dále rozvíjí v rámci samostatného editoru. Princip technologie SolidGrowth v animačním systému Vue spočívá především v simulování růstu a vývoje rozsáhlejších vegetačních modelů, například v průběhu změn ročních období a atmosférických podmínek. Naproti tomu PlantFactory se zaměřuje na detailní prostorové modely vegetace skládané většinou z kmenů, větví, stonků, listů, jehlic, květů a dalších částí reálných či zcela vymyšlených rostlin, květin, keřů, stromů a dalších typů vegetace.

Náhled článku PlantFactory 2015
1/3
223

Němec Luboš
 PiXEL 223/224 (7-8/2015)

motionbuilder-2016

 MotionBuilder 2016

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Nová verze programu pro 3D animaci postav.

MotionBuilder 2016

Je to už celých šest let, co byl v tomto časopisu naposledy uveřejněn článek na téma Autodesk MotionBuilder. Přitom si tento animační nástroj jakožto jeden z nejsilnějších programů firmy Autodesk jistě zaslouží více pozornosti, než jsme mu doposud věnovali. Pojďme se tedy spolu podívat, co se změnilo a co nového nabízí nová verze 2016.

Náhled článku MotionBuilder 2016
1/4
223

Nezmar Daniel
 PiXEL 223/224 (7-8/2015)

3ds-max-boomer-labs-geomaps

 3ds Max: Boomer Labs GeoMaps

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Dnes se podíváme na nový plug-in GeoMaps, který může změnit způsob práce, jakým vytváříte v 3ds Max své shadery.

3ds Max: Boomer Labs GeoMaps

O americké firmě Boomer Labs sídlící v Kansasu jste se na stránkách PiXELu zatím dočíst nemohli. Nemá ve svém portfoliu tak široký záběr plug-inů a navíc se nejedná o běžně a každodenně používané doplňky pro architektonické vizualizace, na které se zaměřuje například VIZPARK nebo další firmy a jež jsou v našich končinách velmi oblíbené. Nyní ale Boomer Labs přišla s plug-inem, který se do podvědomí uživatelů rozhodně a oprávněně zapíše. A navíc ho bez problémů můžete používat denně.

Náhled článku 3ds Max: Boomer Labs GeoMaps
1/3
223

Matys Jiří
 PiXEL 223/224 (7-8/2015)

| 1-15 | Další 16-30
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 230
PiXEL 230
REKLAMA
Reforma důchodů
773881333 mr.Petr
Levné potraviny FB
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768