Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Vyšlo v časopisu: PiXEL 229

spectre

 Spectre

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Neviditelné střihy v úžasné intro sekvenci.

Spectre

K novému filmu o agentu Jamesi Bondovi mám mnoho výtek, některé objektivní (zpackané finále, nevyužitý Christopher Waltz), jiné ryze subjektivní (kvality "Bond girl" Léy Seydoux). Rozhodně se nejedná o špatný film, na pomyslnou laťku nastavenou Casinem Royal však ani zdaleka nedosahuje. Jedno se však snímku od režiséra Sama Mendese upřít nedá - jeho strhující úvod, včetně samotné intro sekvence. Ta je ve filmu předvedena jako jediný nepřerušovaný, čtyři minuty dlouhý záběr, který začíná na ulicích Mexico City zaplněných lidmi slavícími mexický Den mrtvých, pokračuje skrz interiér hotelu, výtahem do druhého patra a poté na střechu budovy, odkud se hlavní hrdina pokusí zneškodnit záporáka Marca Sciarru. A vy, pravidelní čtenáři této rubriky o vizuálních efektech, už asi tušíte, že ten záběr ve skutečnosti nepřerušovaný vůbec nebyl...


V prvé řadě previz
Režisér Mendes si na supervizi filmových efektů pozval dva matadory trikového světa, kteří zároveň mají velké zkušenosti s předchozími třemi Bond filmy - VFX supervizora Stevena Begga a SFX supervizora Chrise Corboulda. Právě Begg v prvotních fázích preprodukce rozhodl, že ačkoliv pro Spectre původně nemělo vzniknout mnoho previzů (především proto, že se Mendes chtěl řídit spíše hlavně příběhem než nároky trikařů), tahle sekvence se své detailní previzualizace dočkala dlouho před první klapkou. Z jediného prostého důvodu - byla tak náročná, že finální slovo museli mít lidé, kteří věděli, jak vše technicky zařídit.
Společnost IO Entertainment je sice v previzové branži relativně nová, je však tvořena kovanými profesionály ze všech možných oblastí trikové tvorby a podílela se třeba na přípravách filmů jako The Bourne Legacy, Rush, Avatar či The Dark Knight Rises...

Náhled článku Spectre
1/5

Klekner Martin
 PiXEL 229 (1/2016)



VYHLEDÁVÁNÍ V DALŠÍCH ČLÁNCÍCH Z ČASOPISU
Hledaný text:  
  Zadejte celé hledané slovo či slovní spojení, nebo použijte na začátku či konci znak *

Podmínky pro vyhledávání
Text hledat v v textu celého článku v názvu a popisce jen v názvu
 


 
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 229
PiXEL 229
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768