Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: PiXEL, rubrika 2D grafika << | 16-30 | >> Nalezeno: 262 článků

cyberlink-photodirector-5

 CyberLink PhotoDirector 5

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Správa, katalogizace, hromadný tisk a především kreativní barevné, obrazové a efektové úpravy běžných JPEG, TIFF i RAW snímků, to vše umí velmi rychle provést editor PhotoDirector.

CyberLink PhotoDirector 5

Softwarové produkty společnosti CyberLink se v posledních letech nezaměřují pouze na oblast videa, nýbrž také na práci s digitálními fotografiemi. Vlajkovou aplikací pro zpracování digitálních snímků je editor PhotoDirector, který slouží jako univerzální organizér JPEG, TIFF a RAW fotografií s možností jejich základních i pokročilých úprav.

Náhled článku CyberLink PhotoDirector 5
1/2
213

Němec Luboš
 PiXEL 213 (9/2014)

manga-studio-5

 Manga Studio 5

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Software s velmi zajímavým zaměřením na přípravu, kreslení a tvorbu komiksů nabízí techniky stylování a úprav černobílých i barevných manga ilustrací.

Manga Studio 5

Profesionálních grafických programů pro kresbu, ilustrace či libovolnou jinou bitmapovou i vektorovou grafiku existuje poměrně dost. Styl komiksů a především manga kreseb si však žádá trochu jiný přístup a vhodně navržené nástroje například pro práci se stránkami časopisu, kombinování vektorů s bitmapami, pohodlnou práci s komiksovými bublinami pro text, dobové styly šrafování objektů a také možnost pohodlně obkreslovat naskenované předlohy.

Náhled článku Manga Studio 5
1/2
211

Němec Luboš
 PiXEL 211/212 (7-8/2014)

corel-painter-x3

 Corel Painter X3

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Etalon v oblasti digitální malby nabízí všem kreativním umělcům opět o něco pestřejší knihovnu stovek variant kreslicích štětců a jiných kreslicích nástrojů, nové perspektivní vodicí linky a několik dalších užitečných inovací.

Corel Painter X3

Asi není pochyb o tom, že Corel Painter je v současné době nejznámější a rozhodně jedna z nejdokonalejších grafických aplikací v oblasti bitmapové digitální malby. Jak už to bývá u většiny známých programů, Painter má dost pestrou historii.

Náhled článku Corel Painter X3
1/2
210

Němec Luboš
 PiXEL 210 (6/2014)

onone-perfect-photo-suite-8-1

 onOne Perfect Photo Suite 8.1

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Sada profesionálních plug-inů pro Adobe Photoshop, Lightroom a Apple Aperture funguje rovněž jako samostatný editor pro kompozice, maskování, zvětšování, konverze a především efektové úpravy digitálních fotografií.

onOne Perfect Photo Suite 8.1

Díky progresivnímu vývoji Adobe Photoshopu a dalších grafických editorů přežilo z původních drahých zásuvných modulů právě pro Photoshop jen relativně malé množství se zaměřením na různé alternativní fotografické efekty, maskování či jiné specializované účely. Mezi poměrně zdatně přežívající plug-iny určené náročným uživatelům patří například některé softwarové produkty Alien Skin, AutoFX, Nik Software, Digital Anarchy, Imagenomic, Red Giant, Topaz, Digital Film Tools a také sada zásuvných modulů Perfect Photo Suite od onOne Software.

Náhled článku onOne Perfect Photo Suite 8.1
1/2
209

Němec Luboš
 PiXEL 209 (5/2014)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

6. díl - Razítka & razítkování.

Základy 2D výtvarných technik

Vzpomínáte na vlastoručně vykrajovaná razítka z brambor, kterými jste jako děti ve výtvarné výchově na základní škole (velmi pravděpodobně) zdobili své výkresy? A nebo na malá hodnotící razítka v deníčku, kterými paní učitelka v první třídě základní školy sdělovala rodičům, zda jste dnes ve škole zlobili, nebo sekali dobrotu? Možná ano, možná ne. Každopádně - razítka, razítkování i razítkovací techniky od té doby technologicky už trochu pokročily ... a staly se (ač to zní docela neuvěřitelně) de facto samostatným kreativním oborem s obrovskou celosvětovou komunitou a aktivní fanouškovskou základnou.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3
208

Hovorková Alena
 PiXEL 208 (4/2014)

toon-boom-studio-8

 Toon Boom Studio 8

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Nová verze výkonného animačního programu, určeného k tvorbě kreslených 2D animací ve dvou a částečně i ve třírozměrném prostředí.

Toon Boom Studio 8

O animačních editorech z produkce společnosti Toon Boom Animation pro Windows a Mac OS X jsme v PiXELu psali už několikrát. Tentokrát si představíme levnější z řady produkčních nástrojů na tvorbu klasických kreslených vektorových 2D animací využitelných i pro televizní produkci. Současní majitelé Toon Boom Animation - konglomerát Corus Entertainment - si své firemní produkty ostatně mohou ověřit v praxi, neboť patří k největším producentům kanadského televizního průmyslu vyrábějícího také celou řadu kreslených a komiksových seriálů.

Náhled článku Toon Boom Studio 8
1/2
208

Němec Luboš
 PiXEL 208 (4/2014)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

5.díl - Komplexní struktury: detail versus celek, přesnost práce a úroveň detailu.

Základy 2D výtvarných technik

Vzdálená krajina či architektura, skalnatá stěna, koruna stromů plná listů, tráva, zvířecí srst, vlasy ... to všechno jsou komplexní objekty. Při pozorování v reálném prostředí je obvykle vnímáme jako celek, i přesto, že jsou ve skutečnosti tvořeny množstvím (přesněji řečeno obrovským množstvím) drobných dílčích elementů - jednotlivých vlasů, listů či jiných drobných částí. Na tom samozřejmě není nic zvláštního, a při běžném pozorování v reálném prostředí se nad tím nikdo ani nepozastaví.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3
207

Hovorková Alena
 PiXEL 207 (3/2014)

hdri-mapy-od-mi-360

 HDRI mapy od MI 360

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Ne každý obraz je nositelem příběhu. Obrazy od nás však vdechnou příběhům život. Obrazy, které jsou rozsáhlé a realistické až do posledního pixelu.

HDRI mapy od MI 360

Takhle se představují pánové ze společnosti m-innovations, jež se specializuje na tvorbu sférických HDRI fotografií. Firma pochází z Giessenu na severu Hesenska v Německu a v rejstříku jejích služeb je možné nalézt nejednu zajímavou službu či produkt, tedy alespoň z pohledu čtenářů PiXELu. Jmenujme alespoň unikátní tvorbu sférických materiálů na základě laserových scanů s použitím adaptérů pro Z+F IMAGER 5006 nebo Leicu HDS6000, či službu 3D rekonstrukce reálných objektů jak ve formě vybrané geometrie, tak až do úrovně materiálů a textur a to vše v datové formě zvolené zákazníkem. Nicméně účelem tohoto článku není reklama na zmíněnou firmu a tak se dnes budeme věnovat výhradně jen jednomu konkrétnímu produktu z jejího portfolia.

Náhled článku HDRI mapy od MI 360
1/2
206

Jelínek Michal
 PiXEL 206 (2/2014)



zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

4. díl - Světlo a stín - základní principy.

Základy 2D výtvarných technik

Světlo je základ všeho. Nepostradatelný element jakékoli vizuální formy. Alfa i omega. O tom by mohl vyprávět kdejaký fotograf. Není světlo - není fotografie. A že nejde jen o triviální fotografické klišé, o tom se koneckonců může přesvědčit i každý nefotograf ... kdykoli večer před spaním zhasne světlo.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3
206

Hovorková Alena
 PiXEL 206 (2/2014)

xara-designer-pro-x9

 Xara Designer Pro X9

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Designer Pro opět pokračuje v tradici původního vektorového grafického editoru Xara Xtreme Pro, jehož funkce rozšiřuje především o funkce pro DTP, webové publikování a zpracování bitmapové grafiky.

Xara Designer Pro X9

Vektorový grafický editor Designer Pro je technicky nejdokonalejší produkt společnosti Xara, která se již řadu let zabývá vývojem nástrojů pro zpracování vektorové i bitmapové grafiky. Xara Designer Pro v sobě slučuje všechny schopnosti a funkce publikačních nástrojů Xara Web Designer, Page & Layout Designer a Photo & Graphic Designer, určených pro tvorbu a publikování webových stránek, sazbu publikací a úpravy bitmapové grafiky. I když kdysi Xara Xtreme koketovala i s open source edicí pro Linux, je Designer Pro ve své aktuální verzi k dispozici pouze pro Windows.

Náhled článku Xara Designer Pro X9
1/1
206

Němec Luboš
 PiXEL 206 (2/2014)

mediachance-photo-reactor-1-0-5

 Mediachance Photo-Reactor 1.0.5

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Vizuální editor umožňuje v rámci jednoho efektu libovolně kombinovat několik desítek fotografických filtrů, provádět korekce barev, simulovat HDR obrazy a vytvářet fotografické koláže.

Mediachance Photo-Reactor 1.0.5

Photo-Reactor je efektový systém pro Windows na manuální i hromadné úpravy digitálních fotografií, ve kterém si můžete z několika desítek efektových komponent poskládat vlastní komplexní grafické, fotografické či různé speciální efekty. Editor používá podobný systém sestavování efektů z volitelných modulů jako například Filter Forge (podrobněji v PiXELu 168, 182), díky kterým lze vyrobit stovky či dokonce tisíce klasických či naopak netradičních vizuálních efektů. Editor umí mimo JPEG snímků importovat též PSD soubory s jednotlivými vrstvami, k dispozici je i SDK pro vývojáře.

Náhled článku Mediachance Photo-Reactor 1.0.5
1/1
205

Němec Luboš
 PiXEL 205 (1/2014)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

3. díl - Tónování.

Základy 2D výtvarných technik

Na rozdíl od poměrně omezeného šrafování (popsaného v minulém čísle), které pracuje pouze s liniemi, a které umožňuje využití de facto jen dvou základních tónů (černá linka, bílá plocha papíru), tónování má nesrovnatelně víc výrazových možností. Kromě černé a bílé totiž dokáže využít i jemně odstupňované mezilehlé přechodové šedé tóny. A těch vůbec není málo. Možnost plynulého odstupňování tónů od nejtmavší černé po nejsvětlejší bílou je vlastně základní charakteristikou (i výsadou) této techniky. A když pak ještě přidáte kresebné možnosti linky, a nebo tónování případně ještě zkombinujete se šrafováním či dalšími technikami, tradičními či digitálními - můžete získat poměrně flexibilní a relativně širokou výrazovou tonální škálu. Téměř jako u černobílé fotografie, při troše fantazie. A s tím už se dá leccos podniknout.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3
205

Hovorková Alena
 PiXEL 205 (1/2014)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

2. díl - Šrafování.

Základy 2D výtvarných technik

Každý objekt v reálném světě zabírá nějaký prostor, a jeho vzhled (resp. objem) je modelován světly a stíny, různým typem povrchu, různou mírou viditelného detailu apod. Pro kreslíře pracujícího s liniemi tato skutečnost může být podstatná, ale taky nemusí, protože k zachycení podoby objektu v podstatě stačí obyčejná základní linka. Ostatní informace týkající se povrchu, struktury, objemu či aktuálního osvětlení lze ignorovat, vypustit. Má-li však kresba zachytit víc než jen základní tvar, tyto informace bude nutné vzít v úvahu - a do kresby je nějakým způsobem zahrnout. Alespoň v náznaku.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/4
204

Hovorková Alena
 PiXEL 204 (12/2013)

corel-paintshop-pro-x6

 Corel PaintShop Pro X6

2D grafika    WindowsMacOSLinux

PaintShop Pro je univerzální grafický program pro správu, úpravy a publikování digitálních fotografií, který navíc dobře poslouží i v případě pokročilých úprav snímků a tvorby fotografických kompozic.

Corel PaintShop Pro X6

O fotografickém editoru PaintShop Pro bylo napsáno již mnohé. Ačkoliv nebyly jednotlivé verze a edice programu vždy zcela dokonalé, ve stejné cenové skupině najdeme jen velmi málo programů, které by aktuální verze X6 vzhledem ke svým editačním schopnostem nestrčila pohodlně do kapsy. Největšími konkurenty PaintShopu jsou stále Adobe Photoshop Elements a také Zoner Photo Studio, které se však zaměřuje více na organizaci snímků a neobsahuje sofistikovaný editor pro kompozice grafiky ve vrstvách.

Náhled článku Corel PaintShop Pro X6
1/2
204

Němec Luboš
 PiXEL 204 (12/2013)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

1. díl - Linie, plocha, tvar, světlo a stín, objem a prostor, perspektiva .. zaznamenané na dvourozměrné ploše. To je kresba, malba, grafika nebo obraz. A to je také tematika nového seriálu.

Základy 2D výtvarných technik

Zvládnutí alespoň nejzákladnějších výtvarných principů a technik je přepokladem pro prakticky každou výtvarnou, grafickou nebo ilustrátorskou práci. Ale nejen tam. Dokonce i v oborech, kde o kresbu téměř nezavadíte, se výtvarný základ může občas hodit. Protože výtvarné techniky - to není jen kresba nebo malba - ale spíš soubor obecných, ale i docela konkérních principů a dovedností, které spolu vzájemně souvisí. Jejich využití je poměrně univerzální. Práce se štětci, se strukturami, s linií, tvarem, plochou nebo objemem, se světlem a stínem, s kompozicí, s perspektivou, s barvou .. to všechno se dá využít prakticky už od prvního záznamu letmých myšlenek při hrubém koncepčním skicování, až po komplexní workflow pokročilé postprodukční práce. Protože základní obecné principy platí všude. Mění se jen přístup a nástroje.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3
203

Hovorková Alena
 PiXEL 203 (11/2013)

Předchozí 1-15 | 16-30 | Další 31-45
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 213
PiXEL 213
REKLAMA
Reforma důchodů
Spatne ID plochy.
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768