Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Vyšlo v časopisu: PiXEL 169

blender-2-55-sklo-snadno-a-rychle

 Blender 2.55: Sklo snadno a rychle

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Tento článek pojednává o polygonálním modelování sklenice od vína. Přiblížíme si tvorbu jejího profilu, rotování, materiálového nastavení, modelování studiového prostředí, nastavení světel, úhlu světla a jeho konfigurace, kamery a výpočtu...

Blender 2.55: Sklo snadno a rychle

Každému modelování předchází fáze sbírání referenčních fotek nebo tvorby skic. V podstatě žádná práce v Blenderu by neměla být vytvořena čistě z hlavy, když už by se jednalo o nějakou futuristickou scénu, je třeba udělat si minimálně několik skic a z nich vybrat ty podařené, pokud se řeší design, nebo naopak se řídit podle fotek nalezených na Internetu jako zdroje pro detaily. Já jsem si vybral druhou variantu a spojil ji s první. Na internetu jsem tedy nalezl fotku sklenice od vína, kterou jsem použil k tvorbě skici, se kterou budeme pracovat. Tvorba skici probíhala tak, že jsem si tuto fotku dal na pozadí Blenderu a obtáhl ji křivkami. U nich jsem následně nastavil malou tlouštku a nechal vše vypočítat.


Vystačíme si přitom s polovinou vinné sklenky, protože vymodelujeme profil a ten obrotujeme o 360 stupňů, z čehož vznikne celý model.
Tuto skicu (ke stažení na webových stránkách PiXELu), si nastavíme jako pozadí ve viewportu (klávesa [N]), použijeme funkci Background Image- Add Image a načteme naši skicu nebo fotku nalezenou na Internetu. Tato skica nebo fotka poslouží jako odrazový můstek pro modelování.
Modelování spočívá v tom, že do scény vložíme primitivní model plošky ([Shift] + [A]) Mesh-Plane...

Náhled článku Blender 2.55: Sklo snadno a rychle
1/3

Schrimpel Martin
 PiXEL 169 (1/2011)



VYHLEDÁVÁNÍ V DALŠÍCH ČLÁNCÍCH Z ČASOPISU
Hledaný text:  
 
V případě, že zadáte více slov, bude se hledat pouze toto přesné slovní spojení!
Zadejte celé hledané slovo či slovní spojení, nebo použijte na začátku či konci znak *

Podmínky pro vyhledávání
Text hledat v v textu celého článku v názvu a popisce jen v názvu
 


 
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 169
PiXEL 169
REKLAMA
Reforma důchodů
Spatne ID plochy.
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768