Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: PiXEL 206 Nalezeno: 18 článků

3ds-max-sprava-objektu-a-materialu

 3ds Max: Správa objektů a materiálů

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Ve složitých scénách je někdy problém se vyznat a spousty objektů, světel i materiálů k přehlednosti zrovna nepřispívají. Když pak dojde na komplexní změny uplatněné skrz celou scénu, je potřeba si práci ulehčit.

3ds Max: Správa objektů a materiálů

Program 3ds Max samozřejmě obsahuje některé nástroje a postupy, které mají v podobných situacích pomoci, ale na spoustu úkolů jsou krátké. A od toho tu jsou plug-iny. Když je pak třeba provést změny objektů a materiálů v celé scéně či její části, nezbývá uživateli nic jiného než nad tím buď zlomit hůl, nebo u jednoduchého úkolu strávit mnoho času. Ani jedna možnost samozřejmě není správně.

Náhled článku 3ds Max: Správa objektů a materiálů
1/3

Matys Jiří
 PiXEL 206 (2/2014)

maxwell-render-v3

 Maxwell Render V3

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Možnosti a novinky fyzikálního rendereru.

Maxwell Render V3

Už roce 2005, kdy se většina uživatelů 3D vizualizačních a animačních programů přela o to, který render pro globální nasvícení je nejlepší a nejrychlejší a který výpočetní algoritmus či simulace nepřímého světla je nejefektivnější, se objevil jeden z prvních fyzikálních renderovacích enginů - Maxwell. V té době to bylo něco naprosto nového, dosud nepoužívaného. Uživatelé sice znali fenomenální Lightscape, ten však pracoval poněkud jinak. Přístup k výpočtům chování světla se zcela změnil, výrobci renderovacích nástrojů začali k problematice přistupovat z jiného konce. Ke slovu se tak dostala do té doby prakticky opomíjená fyzika, reálné vlastnosti materiálů a chování světla stejně jako v našem reálném světě.

Náhled článku Maxwell Render V3
1/4

Janek Leoš
 PiXEL 206 (2/2014)

e-on-plant-factory-2014

 e-on Plant Factory 2014

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Detailní 3D modely stromů, rostlin a jiné vegetace si můžete navrhnout, poskládat z komponent či rovnou nakreslit v unikátním modelovacím programu Plant Factory.

e-on Plant Factory 2014

Plant Factory společnosti e-on software je jeden z nemnoha specializovaných modelovacích programů na tvorbu 3D modelů vegetace především v podobě nejrůznějších druhů stromů, keřů, rostlin apod. Samotný editor je přitom částečně interaktivní a můžete v něm jednoduše kreslit stromy a jejich části s pomocí štětců, manipulovat na scéně s nasvícením modelu a mimo jiné též snadno simulovat chování 3D modelu ve větru.

Náhled článku e-on Plant Factory 2014
1/2

Němec Luboš
 PiXEL 206 (2/2014)

element-3d-1-6-jetstrike

 Element 3D 1.6: JetStrike

Video    WindowsMacOSLinux

Mírně vylepšená verze plug-inu Element 3D ve spojení s balíkem modelů JetStrike.

Element 3D 1.6: JetStrike

Spojení 3D modelů a aplikace Adobe After Effects bylo dlouhá léta poměrně problematické. Pokud jste chtěli využívat kompoziční vlastnosti AE ve spojení s modely, museli jste si zpravidla najít nějakou jinou cestu, jak docílit požadovaného výsledku. V současné chvíli je vše také trochu jinak, když poslední verze After Effects přinesla právě možnost importu 3D modelů. Předtím však prvenství právoplatně patřilo plug-inu Element 3D od firmy Video Copilot a jejího zakladatele, tutoriálového gurua Andrewa Kramera.

Náhled článku Element 3D 1.6: JetStrike
1/3

Hamšík Petr
 PiXEL 206 (2/2014)

magic-bullet-denoiser-ii

 Magic Bullet Denoiser II

Video    WindowsMacOSLinux

Plug-in na vylepšení zašumělého videa.

Magic Bullet Denoiser II

Natáčení dnes můžete provozovat takřka s čímkoli - od kamer přes mobilní telefon, tablety až po fotoaparáty. V mnoha případech se pak dostanete do situace, kdy světelné podmínky nejsou vůbec ideální a nepomůže vám ani profesionální videokamera či nabušená zrcadlovka. Můžete buď rapidně zvýšit ISO nahrávaného videa, nebo snížit expoziční hodnotu. V obou případech a v tom prvním ještě výrazněji se video pomyslně naplní šumem. V případě natáčení na dnešní velmi schopné telefony je šum přítomen v podstatě v každém videu, které není natáčeno v prosluněném dni. Navíc - s expozicí si často v telefonech příliš nepohráváme a automatika se tak obvykle snaží obraz co nejvíce projasnit, což způsobuje vzestup šumu. Jak se jej zbavit?

Náhled článku Magic Bullet Denoiser II
1/2

Hamšík Petr
 PiXEL 206 (2/2014)

beauty-box-video-3-0

 Beauty Box Video 3.0

Video    WindowsMacOSLinux

Plug-in od Digital Anarchy, který usnadňuje retušování videí.

Beauty Box Video 3.0

V předchozím článku jsme se zabývali plug-inem Denoiser II, který sloužil pro celkové vyčištění videa od digitálního šumu a artefaktů, které s ním souvisejí. Plug-in Beauty Box Video 3.0 funguje do jisté míry stejně - jen s tím rozdílem, že neodstraňuje chyby vzniklé natáčením, ale vady pokožky vašich natočených aktérů. Je to plug-in sloužící k takřka automatickému retušování kůže, podobně jako když ve Photoshopu odstraňujete mateřská znaménka či pihy na fotografiích modelek.

Náhled článku Beauty Box Video 3.0
1/2

Hamšík Petr
 PiXEL 206 (2/2014)

pinnacle-studio-17

 Pinnacle Studio 17

Video    WindowsMacOSLinux

Velké množství rozšiřujících plug-inů, podpora 4K (Ultra HD) videa, několikrát rychlejší kódování H.264 videa a několik jiných novinek přináší editor domácího videa Pinnacle Studio.

Pinnacle Studio 17

Hned na úvod musím stejně jako u předchozí verze Pinnacle Studia připomenout, že aktuální verze video editoru je nástupcem původního Avid Studia, které odkoupil Corel od Avidu v roce 2012. Za hodně zajímavé přitom považuji Corelem vlastněné multimediální divize Pinnacle Systems a Roxio, jejichž sloučením by v budoucnu mohlo vzniknout hned několik užitečných softwarových produktů. I když Pinnacle Systems i Roxio patří Corelu, jsou jednotlivé aplikace stále vyvíjeny pod hlavičkou jejich původních autorů a žádné navenek znatelné výhody produkty zmíněných firem nepřináší. Změní to nové Pinnacle Studio 17?

Náhled článku Pinnacle Studio 17
1/2

Němec Luboš
 PiXEL 206 (2/2014)

blackmagic-pocket-cinema-camera

 Blackmagic Pocket Cinema Camera

Video    WindowsMacOSLinux

Kapesní kamera velikosti kompaktního fotoaparátu, která má poměrně velký čip, točí do RAWu, ukládá data na paměťovou kartu a navíc stojí pouhých tisíc dolarů - to není sen nezávislého filmaře, ale skutečný produkt.

Blackmagic Pocket Cinema Camera

Drobné kovové tělo z hořčíkové slitiny má skutečně miniaturní rozměry 12,5 x 6,6 x 3,8 cm a hmotnost pouhých 400 gramů i s baterií a paměťovou kartou. Počet ovládacích prvků a konektorů je postačující a jejich rozmístění rozumné. Na horní straně kamery naleznete stativový závit, který můžete použít k připevnění ruchového mikrofonu, monitoru, elektronického hledáčku a dalšího příslušenství. Uživatelé DSLR, kteří mají mikrofon s paticí na připevnění do sáněk na blesk, nemusejí zoufat. Pod krkolomným názvem "Cold Shoe Mount Male 1/4 to 20 Female Threaded Adapter" naleznou na Amazonu za deset dolarů redukci ze stativového závitu na bleskové sáňky. Vedle stativového závitu jsou tři tlačítka na ovládání playbacku - skok na předchozí klip, play a skok na následující klip. V sousedství je pak tlačítko nahrávání.

Náhled článku Blackmagic Pocket Cinema Camera
1/3

Tichý Marek
 PiXEL 206 (2/2014)

pioneer-ddj-sb

 Pioneer DDJ-SB

Audio    WindowsMacOSLinux

Nejmenší z prémiové řady DDJ kontrolérů.

Pioneer DDJ-SB

Po čtyřkanálovém DDJ-SX a zjednodušené verzi s dvěma kanály DDJ-SR představila firma Pioneer v této nové evoluční řadě i nejmenší kontrolér určený spíše pro začínající diskžokeje a menší vystoupení. Je zde zachován koncept a rozložení prvků jen v úspornější podobě tak, aby bylo možné lépe se začlenit do skupiny "dospělých" konzolí, nebo na ně jednodušeji přejít. Tímto kontrolérem je DDJ-SB.

Náhled článku Pioneer DDJ-SB
1/2

Klouda Václav
 PiXEL 206 (2/2014)

steinberg-cubase-7-5

 Steinberg Cubase 7.5

Audio    WindowsMacOSLinux

Nová placená "půlverze" populární DAW.

Steinberg Cubase 7.5

Přiznám se, že mne výrobce mého jinak nejoblíbenějšího programu ve chvíli zavedení poplatku pro update z verze 6 na verzi 6.5 příliš nepotěšil. Byl jsem stejně jako další dlouhodobí uživatelé zvyklý, že .5 verze přinese zajímavé novinky rozšiřující základní funkčnost a navíc v ceně verze celočíselné. Díky tomu updaty Cubase v rámci jednoho cyklu nebyly jen opravné a udržující, jako je tomu často u jiných softwarů. To však vzalo za své s verzí 6.5, která nejen že nenabídla příliš zajímavých věcí, ale byla jako první zpoplatněna. Zklamání z tohoto faktu vystřídalo moje nadšení z verze 7, které dodnes nevyprchalo. Pojďme se podívat, jestli verze 7.5 nabízí dost na to, aby stála za nákup. Novinky lze snadno rozdělit na dva druhy - ty týkající se základních funkcí a ty v přibalené výbavě. Začneme tedy novinkami v základních funkcích.

Náhled článku Steinberg Cubase 7.5
1/3

Kravařík Jindřich
 PiXEL 206 (2/2014)

phonic-is-16

 Phonic IS 16

Audio    WindowsMacOSLinux

Digitální mixážní pult a zvukové rozhraní.

Phonic IS 16

Dnes mám před sebou na stole poněkud větší zařízení. Jde o digitální mixážní pult Phonic IS 16, který představuje v této produktové skupině ještě stále novinku. Hodně o něm již bylo napsáno v recenzi uveřejněné v časopise Music Store 7/2013. Je velmi podrobná až popisná, pro čtenáře, který pult neviděl a chce si o něm udělat představu, je docela názorná. Všímá si vlastností tohoto nového pultu hlavně z hlediska ozvučování a uvádí klady i zápory práce s ním v této oblasti.

Náhled článku Phonic IS 16
1/3

Dvořák Aleš
 PiXEL 206 (2/2014)

nanostudio

 NanoStudio

Audio    WindowsMacOSLinux

V současné době nejlepší DAW pro mobilní telefony s iOS.

NanoStudio

Do PIXELu 201 jsem psal recenzi na mobilní verzi aplikace FL Studio. V dnešním článku vám představím konkurenční aplikaci, která koncept mobilního studia posunula zase o kousek dále. Tato aplikace se jmenuje NanoStudio a stojí za ní britská firma nesoucí název Blip Interactive. Hned úvodem musím konstatovat, že tato firma odvedla velký kus práce. Na to, že se jedná hlavně o mobilní aplikaci, obsahuje program celou řadu věcí, které bych zde nečekal a vzhledem k rozsahu článku nebudu moci ani vše zmínit. Program NanoStudio je k dispozici pro všechna zařízení na platformě iOS (iPhone, iPod, iPad) a počítače se systémem Windows a Mac OS. V článku se však budu věnovat verzi pro mobilní telefony.

Náhled článku NanoStudio
1/3

Šimek Jiří
 PiXEL 206 (2/2014)

emulatory-magnetickeho-zaznamu-zvuku

 Emulátory magnetického záznamu zvuku

Audio    WindowsMacOSLinux

Vlastnosti magnetického záznamu a přehled plug-inů pro jeho emulaci.

Emulátory magnetického záznamu zvuku

Současnému záznamu zvuku vévodí až na výjimky digitální technika. Podíváme-li se ale zhruba o nějakých patnáct dvacet let zpátky, nebylo tomu tak. V nahrávacích studiích byly tehdy pro primární vícestopý záznam a finální mix stále využívány magnetofony. I přes nesporné výhody, které současná digitální technika nabízí zejména v oblasti střihu, mixu, využití efektů a v jiných fázích zpracování nahrávky, existuje celá řada softwarových nástrojů, které se vrací po zvukové stránce do starých dobrých dob a nabízejí více či méně věrnou emulaci charakteru magnetického záznamu.

Náhled článku Emulátory magnetického záznamu zvuku
1/3

Urban Ondřej
 PiXEL 206 (2/2014)

xara-designer-pro-x9

 Xara Designer Pro X9

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Designer Pro opět pokračuje v tradici původního vektorového grafického editoru Xara Xtreme Pro, jehož funkce rozšiřuje především o funkce pro DTP, webové publikování a zpracování bitmapové grafiky.

Xara Designer Pro X9

Vektorový grafický editor Designer Pro je technicky nejdokonalejší produkt společnosti Xara, která se již řadu let zabývá vývojem nástrojů pro zpracování vektorové i bitmapové grafiky. Xara Designer Pro v sobě slučuje všechny schopnosti a funkce publikačních nástrojů Xara Web Designer, Page & Layout Designer a Photo & Graphic Designer, určených pro tvorbu a publikování webových stránek, sazbu publikací a úpravy bitmapové grafiky. I když kdysi Xara Xtreme koketovala i s open source edicí pro Linux, je Designer Pro ve své aktuální verzi k dispozici pouze pro Windows.

Náhled článku Xara Designer Pro X9
1/1

Němec Luboš
 PiXEL 206 (2/2014)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

4. díl - Světlo a stín - základní principy.

Základy 2D výtvarných technik

Světlo je základ všeho. Nepostradatelný element jakékoli vizuální formy. Alfa i omega. O tom by mohl vyprávět kdejaký fotograf. Není světlo - není fotografie. A že nejde jen o triviální fotografické klišé, o tom se koneckonců může přesvědčit i každý nefotograf ... kdykoli večer před spaním zhasne světlo.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3

Hovorková Alena
 PiXEL 206 (2/2014)

hdri-mapy-od-mi-360

 HDRI mapy od MI 360

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Ne každý obraz je nositelem příběhu. Obrazy od nás však vdechnou příběhům život. Obrazy, které jsou rozsáhlé a realistické až do posledního pixelu.

HDRI mapy od MI 360

Takhle se představují pánové ze společnosti m-innovations, jež se specializuje na tvorbu sférických HDRI fotografií. Firma pochází z Giessenu na severu Hesenska v Německu a v rejstříku jejích služeb je možné nalézt nejednu zajímavou službu či produkt, tedy alespoň z pohledu čtenářů PiXELu. Jmenujme alespoň unikátní tvorbu sférických materiálů na základě laserových scanů s použitím adaptérů pro Z+F IMAGER 5006 nebo Leicu HDS6000, či službu 3D rekonstrukce reálných objektů jak ve formě vybrané geometrie, tak až do úrovně materiálů a textur a to vše v datové formě zvolené zákazníkem. Nicméně účelem tohoto článku není reklama na zmíněnou firmu a tak se dnes budeme věnovat výhradně jen jednomu konkrétnímu produktu z jejího portfolia.

Náhled článku HDRI mapy od MI 360
1/2

Jelínek Michal
 PiXEL 206 (2/2014)

vizualni-programovani

 Vizuální programování

Ostatní    WindowsMacOSLinux

2. díl - Začínáme s Kodu: Jak vytvořit jednoduchou hru dokonce i pro herní konzoli Xbox 360.

Vizuální programování

V minulém dílu našeho miniseriálu jsme se vás snažili motivovat k aktivnímu přístupu k programování, dokonce i pro tak vizuální obor, jakým je počítačová grafika. Na začátek jsme zvolili velmi zajímavý projekt Kodu, který vznikl ve vývojovém centru společnosti Microsoft a určitě patří mezi ta nejvizuálněji řešená programátorská rozhraní vůbec. Rozhodně se jedná o velmi pozoruhodný projekt důležitý pro první kroky a chápání algoritmizace.

Náhled článku Vizuální programování
1/4

Buriánek Jan
 PiXEL 206 (2/2014)

rush

 Rush

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Kterak pánové z Double Negative uctili závodnické legendy.

Rush

Je pravdou, že jsem do tohoto čísla původně chtěl napsat článek o tom, jak vznikaly triky pro druhý díl Hobita. Pak jsem si však uvědomil, že mě ten film vlastně docela zklamal. A zhruba v té samé chvíli jsem se konečně dostal ke snímku Rush režiséra Rona Howarda. A ačkoliv se mnou budou mnozí jistě nesouhlasit, mohu tento skvost směle prohlásit za můj film roku - a to nejsem fanoušek formulí! Jinými slovy, nebudeme dnes mluvit o tom, jak Peter Jackson vytvořil úžasného draka Šmaka a všechny ty barvité výjevy z The Desolation of Smaug. Místo toho si řekneme o počinu, při jehož sledování jste možná žádné efekty ani nezaregistrovali, ale vězte, že tam jsou na každém kroku. Howardův počin by totiž bez nich vůbec nemohl existovat...

Náhled článku Rush
1/4

Klekner Martin
 PiXEL 206 (2/2014)

NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 206
PiXEL 206
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768