Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Vyšlo v časopisu: PiXEL 149

integrace-3d-elementu-do-zaberu

 Integrace 3D elementů do záběru

Video    WindowsMacOSLinux

Jak lze jednoduše vložit digitální objekt do živě natočené scény?

Integrace 3D elementů do záběru

Při tvorbě záběrů, které vyžadují určité speciální efekty ať už v podobě 2D či 3D, dříve nebo později narazíte na problematiku trackingu (sledování pohybu objektů v původním záběru), pomocí něhož můžete dané elementy do výsledného záběru plně integrovat. Trackingem jsem se zabývali v PiXELu 9/2007, tehdy se ale jednalo o jednoduchou implementaci pohyblivého titulku do záběru tak, abychom vytvořili iluzi, že "stojí" na betonu před námi. Pro tento úkol opravdu stačily nástroje, které poskytuje přímo After Effects, v nejnovější verzi CS4 navíc obohacený o aplikaci mocha, která trackovací možnosti AE výrazně rozšiřuje.


Tracking AE i aplikace mocha ale nestačí úplně vždy - zejména v případech, kdy chceme do záběru dosadit objekt, který jsme vytvořili kupříkladu v programu 3ds Max, Maya či CINEMA 4D. Samozřejmě je možné nastavit tracking některých bodů scény, kdy výsledná data použijeme na Null objekty, které následně "povedou" objekt scénou - musíme si ale uvědomit, že pracujeme ve 3D, ve všech třech osách X, Y, Z. AE navíc není aplikace, v níž bychom mohli upravovat úhel pohledu na objekt, tedy jeho otáčení v prostoru, které musí odpovídat původnímu pohybu kamery v reálné scéně, jinak by bylo naprosto zjevné, že jsme daný objekt do scény dosadili až ex post...

Náhled článku Integrace 3D elementů do záběru
1/4

Hamšík Petr
 PiXEL 149 (5/2009)



VYHLEDÁVÁNÍ V DALŠÍCH ČLÁNCÍCH Z ČASOPISU
Hledaný text:  
 
V případě, že zadáte více slov, bude se hledat pouze toto přesné slovní spojení!
Zadejte celé hledané slovo či slovní spojení, nebo použijte na začátku či konci znak *

Podmínky pro vyhledávání
Text hledat v v textu celého článku v názvu a popisce jen v názvu
 


 
NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 149
PiXEL 149
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768