Jelikož máte vypnutý JavaScript, nebudou Vám tyto stránky fungovat korektně!!!
Logo PiXEL
  HOME  |  ČASOPIS  |  E-SHOP  |  SOUTĚŽE  |  PŘEDPLATNÉ  |  INZERCE  |  REDAKCE VYHLEDÁVÁNÍ
ARCHIV PiXEL

RUBRIKY

  audio

  video

  3D grafika

  2D grafika

  internet

  DVD/CD-R

  digitální foto

  grafické stanice

  ostatní

ARCHIV AUTORŮ
ARCHIV ROČNÍKŮ
Zobrazeno: PiXEL 203 Nalezeno: 17 článků

v-ray-3-0-pro-3ds-max

 V-Ray 3.0 pro 3ds Max

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Třetí verze oblíbeného rendereru pro 3ds Max klepe na dveře. A jedná se spíše o bouchání, protože rozhodně stojí za pozornost. Pojďme se podívat na novinky, které si každý platící zákazník může již nyní v betě vyzkoušet.

V-Ray 3.0 pro 3ds Max

Je to skoro neuvěřitelné, ale jsou tomu již tři roky, co Chaos Group vydal druhou verzi svého rendereru V-Ray. Od té doby firma vydala čtyři servisní balíčky a nyní uvolnila betu třetí verze. A protože se jedná o plnohodnotnou novou verzi, připravili si pro nás tvůrci značné množství novinek a úprav. Novinky se navíc týkají v podstatě všech aspektů celého V-Raye, takže to vezmeme pěkně od začátku.

Náhled článku V-Ray 3.0 pro 3ds Max
1/5

Matys Jiří
 PiXEL 203 (11/2013)

motiva-colimo

 Motiva COLIMO

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Unikátní nástroj pro postprodukční změnu materiálů a světel.

Motiva COLIMO

S požadavkem na změnu vzhledu vizualizace se setkal jistě každý, kdo nějakou vizualizaci vytvářel. Požadavky klientů na změny vzhledu povrchů a materiálů jsou denním chlebem nejen těch, kteří vytvářejí architektonické vizualizace, ale také těch, kdo pracují s návrhy, designem, reklamní grafikou a vlastně nějakým způsobem zhmotňují myšlenku klienta. A není výjimkou, že doba strávená nad úpravami výsledné vizualizace přesahuje dobu potřebnou pro její vlastní vytvoření. Situace, kdy již poněkolikáté budete měnit texturu dřevěné podlahy, může být značně frustrující a kontraproduktivní. Na jedné straně nikdo nechce ztratit klienta, ovšem předělávat obrázek do nekonečna také není možné. Zaběhlí a zkušení vizualizátoři a profesionální studia mají vyzkoušené a osvědčené metody, jak tuto problematiku eliminovat a jak dodatečné úpravy minimalizovat a zefektivnit.

Náhled článku Motiva COLIMO
1/3

Janek Leoš
 PiXEL 203 (11/2013)

avid-media-composer-7

 Avid Media Composer 7

Video    WindowsMacOSLinux

Jeden z vlajkových softwarových produktů společnosti Avid Technology patří mezi nejvýkonnější NLE systémy pro střih a zpracování videa. Co zajímavého tento profesionální střihový a produkční systém nabízí?

Avid Media Composer 7

Avid Media Composer je video střižna pro SD a HD video, jejíž skoro až nadčasové schopnosti zpracování videa jsou šity na míru několika studiovým hardwarovým kartám nejen z produkce Avidu. První verze Media Composeru byla uvedena na trh již v roce 1989 pro Macintosh II, přičemž samotný editor prošel dlouhým obdobím vývoje včetně svých zjednodušených derivátů v podobě Avid Xpress Pro/DV i dalších aplikací z dílny Avid Technology. Současná sedmá stěžejní verze Media Composeru přináší mimo jiné několik užitečných novinek v oblasti střihu, vylepšuje efektové možnosti programu a přidává nové schopnosti katalogizace mediálních souborů. Na dvou stranách nelze popsat ani třetinu funkcí, které program nabízí, pokusím se tedy zmínit alespoň nejzajímavější technologie či schopnosti editoru a jeho podpůrných aplikací.

Náhled článku Avid Media Composer 7
1/2

Němec Luboš
 PiXEL 203 (11/2013)

red-giant-bulletproof

 Red Giant BulletProof

Video    WindowsMacOSLinux

Aneb jak mít v záběrech aspoň trochu pořádek.

Red Giant BulletProof

Vášniví fotografové dneška se chtě nechtě musí dennodenně prohrabovat obrovským množstvím digitálních snímků. Přestože postupem času raději promazávají fotky již v terénu, aby se doma mohli zabývat opravdu relevantními obrázky, počet těch určených k další úpravě a organizaci zůstává značný. Pouhá adresářová struktura operačního systému tak s narůstajícími obrazovými daty nestačí. Co si budeme povídat, mnoho z nás najednou naprosto netuší, kde jsou některá alba. V tu chvíli nastupují programy, které umožňují jak organizaci, tak úpravu fotografií a následný export - ať už je to Picasa nabízená zdarma či Adobe Lightroom jako komerční produkt. Podobná situace však může nastat i v případě videa, zejména pokud se natáčením opravdu živíte. S organizací a uspořádáním právě natočeného materiálu by měl pomoci nový program od Red Giant Software s názvem BulletProof.

Náhled článku Red Giant BulletProof
1/2

Hamšík Petr
 PiXEL 203 (11/2013)

boris-fx-10

 Boris FX 10

Video    WindowsMacOSLinux

Soubor filtrů, přechodových efektů, funkcí pro rotoscoping a specializované efektové úpravy video sekvencí v podobě balíku Boris FX můžete využít v mnoha video editorech a kompozičních systémech.

Boris FX 10

Boris FX patří díky své dostupnosti pro většinu profesionálních video editorů mezi nejznámější plug-iny pro efektové úpravy videa. Aktuální verze Boris FX 10 obsahuje zhruba 225 filtrů a přechodových efektů, které můžete využívat například ve střihových systémech a video aplikacích Adobe Premiere Pro/CC, Adobe After Effects/CC, Apple Final Cut Pro, Motion, Avid Media Composer, Symphony, NewsCutter, Corel VideoStudio Pro, EDIUS, Media 100 a Sony Vegas Pro. Balík či spíše sada Boris FX 10 je hybridní efektové řešení pro kombinaci filtrů na úpravy obrazu, rotoscoping, míchání obrazu s vektorovými objekty a tvorbu efektových kompozic využívajících například různé speciální prolínačky a práci s animovanými maskami.

Náhled článku Boris FX 10
1/2

Němec Luboš
 PiXEL 203 (11/2013)

av-bridging

 AV Bridging

Video    WindowsMacOSLinux

Standard pro přenos audiovizuálních dat po Ethernetu.

AV Bridging

V minulém čísle PiXELu jste si mohli přečíst reportáž z IBC, největšího evropského veletrhu profesionálních audiovizuálních technologií. Na několika chodbách rozlehlého výstaviště nešlo přehlédnout slogan "SDI must die!" (SDI musí zemřít), kterým firma Cinegy upozorňovala na svá řešení zaměřená na bezpáskové zpracování a odbavení videa.

Náhled článku AV Bridging
1/2

Získal Bohuš
 PiXEL 203 (11/2013)

izotope-rx-3

 iZotope RX 3

Audio    WindowsMacOSLinux

Krok vpřed v opravách a restaurování zvukových souborů.

iZotope RX 3

Psát o nových verzích osvědčených aplikací je zdánlivě jednoduché. Stačí přece najít ve firemní propagaci či dokumentaci přehled změn a rozdílů (samozřejmě k lepšímu) a článek je na světě. Ve skutečnosti je to však velmi obtížné, protože právě toto by bylo málo. Je třeba posoudit, jedná-li se o změny, které produkt posouvají po pomyslné vývojové ose, či jde-li pouze o promyšlené marketingové inovace, mající často hlavně placebo efekt vedený snahou o novost za každou cenu. Je také potřeba vžít se do role toho, kdo bude s aplikací běžně a často pracovat a zamyslet se nad efektivitou práce a náročností obsluhy. Z tohoto zorného úhlu se dnes podíváme na novou verzi osvědčeného produktu firmy iZotope, a sice na program pro opravy a restaurování zvukových souborů.

Náhled článku iZotope RX 3
1/2

Dvořák Aleš
 PiXEL 203 (11/2013)

sony-spectralayers-pro-2

 Sony SpectraLayers Pro 2

Audio    WindowsMacOSLinux

Nová verze originálního audio editoru z dílny Sony Creative Software.

Sony SpectraLayers Pro 2

Ačkoli se trh se softwarem pro práci se zvukem nebo tvorbu hudby zdánlivě velmi rozvíjí, když se na něj podíváme v klidu a objektivně, zas tak dynamický není. Objevují se nové možnosti ovládání, stále více integrovaných funkcí a řešení, ale máloco skutečně nabízí nějaký nový přístup nebo zásadní možnosti. Ani spektrální editace, čili řízené zásahy uživatele do tvaru spektra signálu a nikoli do jeho časové podoby, nejsou ničím novým. SpectraLayers ale přinesl skutečně svěží vítr a prostor pro nový přístup k editaci zvuku s využitím postupů patřících spíše do oblasti práce s grafikou (vrstvy, téměř objektový přístup, detailní detekce tvarů v 2D i 3D zobrazení). První verze programu SpectraLayers pod hlavičkou Sony Creative Software vyšla na podzim roku 2012 a ve své recenzi ji v PiXELu 190 popsal kolega Aleš Dvořák.

Náhled článku Sony SpectraLayers Pro 2
1/3

Kravařík Jindřich
 PiXEL 203 (11/2013)

djing-vcera-dnes-a-zitra

 DJing včera, dnes a zítra

Audio    WindowsMacOSLinux

3. díl - Mixážní pulty.

DJing včera, dnes a zítra

V předchozích článcích jsme si již něco řekli o zařízeních, kterými můžeme přehrávat jednotlivé skladby ať už z vinylového média, nebo v nějaké digitální podobě. Nyní přišel čas spojit několik signálů tak, aby vznikl výsledný zvukový produkt, který bude reprodukován našemu publiku. Tím prvkem doslova uprostřed naší sestavy, který toto umožní, je mixážní pult neboli mix a také mixák. Toto označení celkem logicky vyplynulo z faktu, že se muzika, mluvené slovo a nebo zvukové efekty vzájemně prolínají neboli mixují. Existuje mnoho metod, jak se to dá provést. Nás bude zajímat především technická stránka věci.

Náhled článku DJing včera, dnes a zítra
1/3

Klouda Václav
 PiXEL 203 (11/2013)

traktor-dj-pro-iphone

 TRAKTOR DJ pro iPhone

Audio    WindowsMacOSLinux

Mobilní verze profesionálního programu pro DJs.

TRAKTOR DJ pro iPhone

Program TRAKTOR PRO je špičkou mezi programy pro DJs. V nedávné době přišel na trh také program TRAKTOR pro iOS, který běží na tabletech a telefonech od Apple. Zatímco použití tabletu pro DJing vcelku chápu, u telefonu mi tato myšlenka vzhledem k velikosti přijde přinejmenším bizarní. Pojďme se tedy podívat, jak tato edice programu TRAKTOR vypadá.

Náhled článku TRAKTOR DJ pro iPhone
1/2

Šimek Jiří
 PiXEL 203 (11/2013)

easypano-studio-2013

 Easypano Studio 2013

2D grafika    WindowsMacOSLinux

Velkoplošná panoramata s interaktivními odkazy a vzájemně propojené virtuální prohlídky lze vytvářet v editorech Panoweaver a Tourweaver v balíku Studio 2013.

Easypano Studio 2013

Panoweaver a Tourweaver jsou dvě spolu přímo související aplikace na tvorbu klasických statických a virtuálních panoramat, která se po jejich sestavení v Panoweaveru dále poskládají do komplexní virtuální prohlídky v Tourweaveru. Oba zmíněné softwarové produkty se prodávají samostatně ve verzích pro Windows i Mac OS X, společně je pak najdeme v balíku Easypano Studio.

Náhled článku Easypano Studio 2013
1/2

Němec Luboš
 PiXEL 203 (11/2013)

zaklady-2d-vytvarnych-technik

 Základy 2D výtvarných technik

2D grafika    WindowsMacOSLinux

1. díl - Linie, plocha, tvar, světlo a stín, objem a prostor, perspektiva .. zaznamenané na dvourozměrné ploše. To je kresba, malba, grafika nebo obraz. A to je také tematika nového seriálu.

Základy 2D výtvarných technik

Zvládnutí alespoň nejzákladnějších výtvarných principů a technik je přepokladem pro prakticky každou výtvarnou, grafickou nebo ilustrátorskou práci. Ale nejen tam. Dokonce i v oborech, kde o kresbu téměř nezavadíte, se výtvarný základ může občas hodit. Protože výtvarné techniky - to není jen kresba nebo malba - ale spíš soubor obecných, ale i docela konkérních principů a dovedností, které spolu vzájemně souvisí. Jejich využití je poměrně univerzální. Práce se štětci, se strukturami, s linií, tvarem, plochou nebo objemem, se světlem a stínem, s kompozicí, s perspektivou, s barvou .. to všechno se dá využít prakticky už od prvního záznamu letmých myšlenek při hrubém koncepčním skicování, až po komplexní workflow pokročilé postprodukční práce. Protože základní obecné principy platí všude. Mění se jen přístup a nástroje.

Náhled článku Základy 2D výtvarných technik
1/3

Hovorková Alena
 PiXEL 203 (11/2013)

gpu-evoluce-pro-rok-2013

 GPU evoluce pro rok 2013

3D grafika    WindowsMacOSLinux

Očekávané výzvy a důsledky rozvoje GPU nejen pro kreativní business.

GPU evoluce pro rok 2013

Rok 2013 byl ve znamení rapidního zvyšování kvalitativního standardu v kreativním businessu. Plné HDTV rozlišení se již naplno usadilo nejen v reklamních, ale i v TV produkčních studiích a i ti nejkonzervativnější kameramani již natáčejí nejméně ve 4K rozlišení. Fotorealistický rendering se pomalu prodral i do inženýrských aplikací a při zobrazování se nyní ke slovu dostává dosud produkčně opomíjený a časově náročný ray-tracing. Skutečnost, že editace video materiálu probíhá včetně efektů v reálném čase, se bere jako samozřejmost. To vše by však vůbec nebylo možné, kdyby na pozadí těchto událostí nebyl nejnovější vývoj v oblasti GPU akcelerace výpočtů. V profesionální sféře stojí prakticky za veškerým vývojem NVIDIA a její veleúspěšné tažení s technologií CUDA. Podívejme se podrobněji, na co je již GPU připraveno a jakou pozvolnou evoluci v oblasti počítačové grafiky lze očekávat.

Náhled článku GPU evoluce pro rok 2013
1/3

Buriánek Jan
 PiXEL 203 (11/2013)

mincovnictvi-a-pocitace

 Mincovnictví a počítače

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Mincovnictví je tradiční odvětví, které je svým způsobem velmi konzervativní. Jeho tisíce let stará tradice navozuje pocit, že se toto řemeslo brání novým vlivům. Ve skutečnosti tomu ale tak není. Moderní technologie pomáhá mincmistrům čím dál tím více. Jak? To vám ukážeme na příkladu ražby z Pražské mincovny.

Mincovnictví a počítače

Svatý Václav se na českých ražbách objevuje už od desátého století. Je tou nejzobrazovanější postavou českého mincovnictví. A protože je patronem české země, můžeme počítat s tím, že se ještě mnohokrát objeví. K letošnímu výročí úmrtí knížete Václava vydala speciální ražbu i Pražská mincovna. Protože se chtěla od zástupů jiných ražeb odlišit, volila zvláštní motiv. Takový, který se v minulosti ještě neobjevil - lebku svatého Václava, nejvzácnější relikvii, která se u nás nachází.

Náhled článku Mincovnictví a počítače
1/2

redakce
 PiXEL 203 (11/2013)

splash

 Splash!

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Devátý ročník grafické konference.

Splash!

Na konci září se v budově kongresového sálu České zemědělské univerzity sešlo téměř dvě stě padesát návštěvníků. Důvodem jejich setkání byl již devátý ročník dvoudenní konference Splash. Akce, která byla dříve pořádána pod názvem Maxcon, už dávno není jen dvoudenním blokem přednášek pro uživatele programu 3ds Max. Pořadatelé se uceleným a bohatým programem snaží oslovit širokou základnu uživatelů grafických programů.

Náhled článku Splash!
1/2

Janek Leoš
 PiXEL 203 (11/2013)

elysium

 Elysium

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Dystopická VFX vize od tvůrce District 9.

Elysium

Ne nadarmo se říká, že diamanty vznikají pod tlakem. Dovolím si tvrdit, že režisér Neill Blomkamp je typickým příkladem tvůrce, který v omezených podmínkách podává ty nejlepší výkony. Je opravdu škoda, že se mu před několika lety nepodařilo zhostit se natáčení filmu podle herní série Halo, protože jsem přesvědčen, že by to byla pecka. Místo toho jsme však dostali District 9 - počin, který mnohým vyrazil dech. Z čistého nebe jsme tu měli hardcore sci-fi s propracovaným příběhem, myšlenkou a k tomu i s neokoukaným vizuálem plným rzi a high-tech špíny. To vše za "pouhých" 30 milionů dolarů. Film zajistil režisérovi věhlas, tři nominace na Oscara a spoustu peněz na další dílo.

Náhled článku Elysium
1/4

Klekner Martin
 PiXEL 203 (11/2013)

projekcni-system-coolux-v-divadle

 Projekční systém Coolux v divadle

Ostatní    WindowsMacOSLinux

Jak se vyvíjí technologie, mění se postupem času i mnohé obory. Proto si v dnešní době už ani divadelní scénu nedokážeme představit bez špičkové zvukové a světelné techniky. Jak narůstají požadavky diváků, přidává divadlo nové technologické prvky a jedním z nich jsou i projekční systémy. Dnes se podíváme do karlínského hudebního divadla, kde vznikal nový muzikál právě s projekční technologií.

Projekční systém Coolux v divadle

V letošním roce vznikl v Hudebním divadle Karlín nový muzikál, který se od ostatních představení odlišuje díky speciálnímu projekčnímu systému. Jedná se o muzikál Lucie, větší než malé množství lásky, který měl před pár dny svoji premiéru. Pojednává o lásce, bolesti, ale i mnoha dalších věcech, které jsou svým způsobem záhadné. V tomto článku však nebudeme zkoumat, jak se tvůrcům muzikálu podařilo spojit dějovou linii s hudbou známé tuzemské kapely, to posuďte sami po jeho zhlédnutí, ale zaměříme se na speciální technologii, která byla použita.

Náhled článku Projekční systém Coolux v divadle
1/3

Procházka Martin
 PiXEL 203 (11/2013)

NÁHLEDY ČLÁNKŮ
zobrazit / schovat

Obálka PiXEL 203
PiXEL 203
© 2017 ATLANTIDA Publishing s.r.o.
Umístěno na serveru Stable.cz
Optimalizováno pro Microsoft Explorer
a minimální rozlišení 1024x768